Gyurkity Péter
Új weboldallal csábít a Yahoo
A cég, amely sokak szerint ma már csak árnyéka egykori önmagának, egyelőre a felhasználók egy részével teszteli új oldalát, amely ötvözi az egyéni választásokat az eddig is elérhető központi tartalommal.
Az új oldal egyelőre nem igazán nevezhető újnak, hiszen mindössze a baloldali hasábot cserélték le a fejlesztők, mégpedig egy egyénire szabható menüvel, amelynek elemeit mi válogathatjuk össze. Ez azonban csak az első lépés, amelyet a véletlenszerűen kiválasztott felhasználók próbálhatnak ki saját gépeiken - a cég további újításokat és radikális változtatásokat ígér, abban a reményben, hogy tovább növelhetik az oldal és a keresőszolgáltatás látogatottságát.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Ezen a téren a Yahoo nem panaszkodhat, hiszen például a ComScore adatai szerint júliusban 314 millió internetező vette igénybe az oldal szolgáltatásait. A tervezett változtatás lényege, hogy ötvözzék a most is meglévő szerkesztői tartalmakat (a híreket, hivatkozásokat és egyéb apróságokat) az egyéni ízléssel, vagyis a felhasználók által saját kedv szerint összeállított funkciókkal. Itt szóba jöhet a már említett saját menü (dashboard), valamint a webalkalmazások kiválasztásának és az oldalon történő elhelyezésének lehetősége. A Yahoo abban bízik, hogy ez a vegyes ajánlat nagyobb forgalmat, hosszú távon pedig a kereső népszerűségének növelését eredményezi majd.
A saját opciók, alkalmazások kiválasztása és az egyéni oldal összeállítása önmagában nem számít újdonságnak, hiszen ilyet mind a Yahoo (My Yahoo), mind pedig a Google (iGoogle) jó ideje kínál a felhasználóknak. Utóbbi esetében például egy letisztult, csaknem üres oldalt kapunk, amelyet kedvünkre tölthetünk meg a kiválasztott szolgáltatásokkal, opciókkal és érdekes kiegészítőkkel. Ennek ismeretében kérdéses, hogy egy ilyen korlátozott változtatás mennyire lehet sikeres, hiszen aki egyéni oldalra vágyik, az kiélheti magát a már említett szolgáltatások segítségével. Az újítást egyébként egyelőre az amerikai, angol, indiai és francia felhasználók egy szűk csoportja veheti igénybe.
A Yahoo-nak ennél valószínűleg többre lesz szüksége, hogy visszacsábítsa saját oldalára az elpártolt tömegeket - kíváncsian várjuk, hogy mit tartogatnak még számunkra.
Az új oldal egyelőre nem igazán nevezhető újnak, hiszen mindössze a baloldali hasábot cserélték le a fejlesztők, mégpedig egy egyénire szabható menüvel, amelynek elemeit mi válogathatjuk össze. Ez azonban csak az első lépés, amelyet a véletlenszerűen kiválasztott felhasználók próbálhatnak ki saját gépeiken - a cég további újításokat és radikális változtatásokat ígér, abban a reményben, hogy tovább növelhetik az oldal és a keresőszolgáltatás látogatottságát.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Ezen a téren a Yahoo nem panaszkodhat, hiszen például a ComScore adatai szerint júliusban 314 millió internetező vette igénybe az oldal szolgáltatásait. A tervezett változtatás lényege, hogy ötvözzék a most is meglévő szerkesztői tartalmakat (a híreket, hivatkozásokat és egyéb apróságokat) az egyéni ízléssel, vagyis a felhasználók által saját kedv szerint összeállított funkciókkal. Itt szóba jöhet a már említett saját menü (dashboard), valamint a webalkalmazások kiválasztásának és az oldalon történő elhelyezésének lehetősége. A Yahoo abban bízik, hogy ez a vegyes ajánlat nagyobb forgalmat, hosszú távon pedig a kereső népszerűségének növelését eredményezi majd.
A saját opciók, alkalmazások kiválasztása és az egyéni oldal összeállítása önmagában nem számít újdonságnak, hiszen ilyet mind a Yahoo (My Yahoo), mind pedig a Google (iGoogle) jó ideje kínál a felhasználóknak. Utóbbi esetében például egy letisztult, csaknem üres oldalt kapunk, amelyet kedvünkre tölthetünk meg a kiválasztott szolgáltatásokkal, opciókkal és érdekes kiegészítőkkel. Ennek ismeretében kérdéses, hogy egy ilyen korlátozott változtatás mennyire lehet sikeres, hiszen aki egyéni oldalra vágyik, az kiélheti magát a már említett szolgáltatások segítségével. Az újítást egyébként egyelőre az amerikai, angol, indiai és francia felhasználók egy szűk csoportja veheti igénybe.
A Yahoo-nak ennél valószínűleg többre lesz szüksége, hogy visszacsábítsa saját oldalára az elpártolt tömegeket - kíváncsian várjuk, hogy mit tartogatnak még számunkra.