Gyurkity Péter
Részletek a Google-Yahoo megállapodásról
A Yahoo közzétette az első számú keresőcéggel kötött szerződés egyes részleteit, számos pontot azonban eltávolítottak a dokumentumból. A felhasználók távol maradhatnak az új reklámkezelő rendszertől.
A Yahoo az amerikai tőzsdefelügyeletnek eljuttatott friss dokumentumban közölte a hetekkel korábban kötött megállapodás fontosabb részleteit. Érdekes módon azonban számos pontot egyszerűen töröltek a papírból, így a felhasználók számára több kérdés is nyitott marad. A kétkedők számára azonban alternatívát kínál a cég.
A dokumentum alátámasztani látszik a keresőcég azon állítását, miszerint a megállapodás nem sérti az előírásokat, illetve nem sérti a többi piaci szereplő érdekeit, mivel nincs valós esély monopólium kialakítására. Nem írják elő, hogy milyen arányban kell megjeleníteni a Google hirdetési rendszeréből származó reklámokat, mindössze arról szól a fáma, hogy a két platformot közösen kezelik - és egyszerre, vegyítve jelenítik meg az eredményeket. A Microsoft azonban továbbra is azt állítja, hogy egy ilyen szerződést egyszerűen nem engedhetnek megvalósulni a hatóságok, mivel az a piac két legerősebb szereplőjének helyzetét erősíti.
A hirdetők és a felhasználók szempontjából mindenképpen érdekes, hogy a hiányzó pontok között vannak a személyes információ, a privát adatok kezelésével foglalkozók is. Az érdeklődők így továbbra sem tudják, hogy a Google hirdetési rendszerének bevonásával pontosan milyen módon osztják meg ezen adatokat, illetve hogy milyen megoldásokkal kívánják megelőzni a bizalmas adatok kiszivárgását, azok illetéktelen felhasználását. A cég azonban közleményben jelezte, hogy a megoldástól távol maradhatnak a felhasználók, a hónap végétől ugyanis lehetővé teszik a leiratkozást a hivatalos oldalon.
Akinek tehát nem tetszik a megállapodás körüli bizonytalanság és regisztrált felhasználóként nem szeretné megosztani adatait az újdonsült partnerrel, az jelezheti majd ezen kívánságát.
A Yahoo az amerikai tőzsdefelügyeletnek eljuttatott friss dokumentumban közölte a hetekkel korábban kötött megállapodás fontosabb részleteit. Érdekes módon azonban számos pontot egyszerűen töröltek a papírból, így a felhasználók számára több kérdés is nyitott marad. A kétkedők számára azonban alternatívát kínál a cég.
A dokumentum alátámasztani látszik a keresőcég azon állítását, miszerint a megállapodás nem sérti az előírásokat, illetve nem sérti a többi piaci szereplő érdekeit, mivel nincs valós esély monopólium kialakítására. Nem írják elő, hogy milyen arányban kell megjeleníteni a Google hirdetési rendszeréből származó reklámokat, mindössze arról szól a fáma, hogy a két platformot közösen kezelik - és egyszerre, vegyítve jelenítik meg az eredményeket. A Microsoft azonban továbbra is azt állítja, hogy egy ilyen szerződést egyszerűen nem engedhetnek megvalósulni a hatóságok, mivel az a piac két legerősebb szereplőjének helyzetét erősíti.
A hirdetők és a felhasználók szempontjából mindenképpen érdekes, hogy a hiányzó pontok között vannak a személyes információ, a privát adatok kezelésével foglalkozók is. Az érdeklődők így továbbra sem tudják, hogy a Google hirdetési rendszerének bevonásával pontosan milyen módon osztják meg ezen adatokat, illetve hogy milyen megoldásokkal kívánják megelőzni a bizalmas adatok kiszivárgását, azok illetéktelen felhasználását. A cég azonban közleményben jelezte, hogy a megoldástól távol maradhatnak a felhasználók, a hónap végétől ugyanis lehetővé teszik a leiratkozást a hivatalos oldalon.
Akinek tehát nem tetszik a megállapodás körüli bizonytalanság és regisztrált felhasználóként nem szeretné megosztani adatait az újdonsült partnerrel, az jelezheti majd ezen kívánságát.