Gyurkity Péter

A Microsoft beszállna a Yahoo hirdetési rendszerébe

Ha már felvásárolni nem sikerült a teljes vállalatot, Redmond továbbra is valamilyen megállapodásra törekszik a keresőcéggel, abban a reményben, hogy legalább a hirdetési piacon meg tudnak egyezni.

Erre a következtetésre jutottak a szakértők a szoftvercég azon rövid bejelentése alapján, amely a napokban jelent meg a Microsoft oldalán. Ebből ugyanis kiviláglik, hogy nem mondanak le az esetleges együttműködés lehetőségéről, még akkor sem, ha a többszöri elutasítás után már nem törekednek a teljes cég megszerzésére. Valamilyen partnerségben reménykednek a hirdetési szegmensben, lehetőleg megelőzve a Google hasonló törekvéseit.

"A közelmúlt fejleményeinek - a visszautasítás - tükrében a Microsoft tovább keresi az alternatívákat azzal a céllal, hogy tovább bővítse és javítsa saját online szolgáltatásait és hirdetési üzletágát" - olvasható a bejelentésben. Ajánlatok egész sora került terítékre, amelyet a Yahoo vezetése alaposan kivesézhet, figyelembe véve azok valószínű következményeit a vállalat jövőjére nézve. Így például a teljes hirdetési üzletág értékesítése igencsak bizonytalan jövőt hozna számukra, ezért nyilván ezt különös óvatossággal járják majd körül. Szóba jöhet azonban bizonyos mértékű együttműködés a két óriás között, ha már a házasság nem is jött létre.

Ez egyáltalán nem lenne újdonság a Yahoo háza táján, hiszen az elmúlt hetekben a Google vezetésével sikerült megállapodniuk valami hasonlóban. A tesztperiódus során kipróbálhatták a Google saját hirdetési rendszerét és a jelek szerint ez mindkét oldalon pozitív véleményeket szült. Ebből azt a következtetést szűrhetnénk le, hogy a Yahoo számára a nagyobb rivális kedvezőbb benyomást keltett, ám nyilván itt sincs minden lefutva, és bármilyen alternatíva életbe léphet a nem éppen szerelmi háromszögben.

Elemzők egy része szerint a Microsoft nyilván jóval kedvezőbb körülmények között szeretne hozzájutni a Yahoo legalább egy részéhez. Ez rendkívül fontos lenne abban a tekintetben, hogy ezzel nem riasztanák el az alkalmazottak jó részét, akik a felvásárlás esetén amúgy rögtön távoznának a cégtől.

A Microsoft bejelentését követően a Google is jelezte, hogy a legfelsőbb vezetés hamarosan megtárgyalja, miként reagáljanak az új ajánlatokra. A Hertfordshire-ban tegnap megtartott Google Zeitgeist konferenciát követően megvitatták, hogy mit is tegyenek a jelenlegi helyzetben, ám erről még semmit nem tudni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)