Gyurkity Péter
Októbertől indul a Google és a Yahoo partnersége
Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója elárulta, hogy a két hirdetési rendszer bizonyos részeit összefogó megállapodás októberben lép életbe - eddig nem jutott el hozzájuk komoly trösztellenes kifogás.
A Bloombergnek adott nyilatkozatában Schmidt kijelentette, hogy a keresőcég a korábbi tervnek megfelelően halad a megállapodás életbe léptetése felé. Bár a konkrét szerződést már júniusban tető alá hozták, a két újdonsült partner akkor 3,5 hónapot adott magának az egyes pontok kivitelezésére, illetve saját hálózataik felkészítésére. A határidő októberben jár le, így indulhat az online reklámok megjelenítésének vegyítése.
Mivel a keresőpiac két legerősebb szereplőjének szoros együttműködéséről van itt szó, sokan azonnal kifogásukat jelezték a megállapodás ellen. Ebben különösen a Microsoft járt elől, amely harmadikként épp a két érintett cég mögött lohol és úgy érzi, hogy az online hirdetési piacon így minden eddiginél nehezebb helyzetbe kerül. Eddig ugyanis jobb esélyekkel indulhatott az egymással is rivalizáló konkurensekkel szemben, a jövőben azonban a Google és a Yahoo hirdetési találatai egymás rendszerében is megjelenhetnek - első körben ebből a Yahoo szeretne profitálni, amely nem volt elégedett saját platformjának teljesítményével.
Utóbbi szeretné, ha a szerződés eredményeként komoly javulás érződne pénzügyi mutatóiban is. Saját számításaik szerint az első évben akár 800 millió dolláros bevételre is szert tehetnek a Google segítségével, aminek nyilván már meg is van a helye, tekintettel arra, hogy a cég éppen csak elkerülte a felvásárlást. Ami a Google reményeit illeti, Schmidt elmondása szerint mindig aggódnak egy kicsit a kormányzati ellenállás, az illetékes hatóságok vétója miatt, ám eddig semmilyen komoly kifogás nem érkezett hozzájuk.
Októbertől tehát nem kell meglepődnünk, ha a Yahoo hirdetési rendszerében a Google találatai is megjelennek - ez nyilván nem okoz majd traumát a legtöbb felhasználóban, ám a cég számára nagyon is jól jöhet majd.
A Bloombergnek adott nyilatkozatában Schmidt kijelentette, hogy a keresőcég a korábbi tervnek megfelelően halad a megállapodás életbe léptetése felé. Bár a konkrét szerződést már júniusban tető alá hozták, a két újdonsült partner akkor 3,5 hónapot adott magának az egyes pontok kivitelezésére, illetve saját hálózataik felkészítésére. A határidő októberben jár le, így indulhat az online reklámok megjelenítésének vegyítése.
Mivel a keresőpiac két legerősebb szereplőjének szoros együttműködéséről van itt szó, sokan azonnal kifogásukat jelezték a megállapodás ellen. Ebben különösen a Microsoft járt elől, amely harmadikként épp a két érintett cég mögött lohol és úgy érzi, hogy az online hirdetési piacon így minden eddiginél nehezebb helyzetbe kerül. Eddig ugyanis jobb esélyekkel indulhatott az egymással is rivalizáló konkurensekkel szemben, a jövőben azonban a Google és a Yahoo hirdetési találatai egymás rendszerében is megjelenhetnek - első körben ebből a Yahoo szeretne profitálni, amely nem volt elégedett saját platformjának teljesítményével.
Utóbbi szeretné, ha a szerződés eredményeként komoly javulás érződne pénzügyi mutatóiban is. Saját számításaik szerint az első évben akár 800 millió dolláros bevételre is szert tehetnek a Google segítségével, aminek nyilván már meg is van a helye, tekintettel arra, hogy a cég éppen csak elkerülte a felvásárlást. Ami a Google reményeit illeti, Schmidt elmondása szerint mindig aggódnak egy kicsit a kormányzati ellenállás, az illetékes hatóságok vétója miatt, ám eddig semmilyen komoly kifogás nem érkezett hozzájuk.
Októbertől tehát nem kell meglepődnünk, ha a Yahoo hirdetési rendszerében a Google találatai is megjelennek - ez nyilván nem okoz majd traumát a legtöbb felhasználóban, ám a cég számára nagyon is jól jöhet majd.