Berta Sándor
Behódolt az utántöltők nyomásának a HP
Az Epson után a Hewlett-Packard is úgy döntött, hogy saját maga kínál olcsó tintát a nyomtatóhoz és a multifunkciós készülékeihez, így akadályozva meg az utántöltést kínáló cégek további térhódítását.
Hazánkban is virágzik az olcsó festékpatronok piaca, ami érthető, hiszen a gyári termékeknél jóval kedvezőbb áron juthatnak így a felhasználók a nyomtatáshoz szükséges anyaghoz. Arról persze megoszlanak a vélemények, hogy ezek a patronok milyen minőségűek. A legtöbb nyomtatógyártó szerint a kérdés fel sem merülhetne, lévén ezek meg sem közelítik a gyári anyagok minőségét. Azonban hiába az ellenkezés, az olcsó termékeket egyre többen veszik és emiatt a nyomtatógyártók is kénytelenek átgondolni az álláspontjukat.
Nemrég az Epson döntött úgy, hogy csökkenti a tintapatron-árait, hogy így próbáljon meg versenyképes lenni a kínai piacon, ezúttal pedig a HP döntött hasonlóképpen. A lépéstől mindkét gyártó a forgalom és a bevételek növekedését, valamint az olcsó tintákat árusító cégek visszaszorulását várja.
"A jövőben a nyomtatókban használt tintapatronok összetételének és árának kialakításánál az eddiginél jobban szeretnénk figyelembe venni a felhasználók érdekeit" - jelentette ki Michael Hoffmann, a Hewlett-Packard nyomtatórészlegének európai vezetője. Mindez azt jelentheti, hogy vége szakadhat annak a gyakorlatnak, amely szerint gyakran már két tintapatron többe került, mint maga a nyomtató, vagyis a leves drágább volt, mint a hús. Ennek volt köszönhető, hogy a kifogyott tonerek, festékpatronok utántöltésére vállalkozó cégek üzlete nagyon jól megy és hogy ma már öt felhasználóból egy biztosan újratöltött tintapatront használ.
A HP teljesen új stratégiát alakított ki. Eszerint lesz egy olcsó, egy nagy kapacitású és egy különleges feladatokra, például fotók nyomtatására használható tintapatron. Így mindenki a saját igényeinek megfelelő terméket vásárolhat majd. A cég a tintaválasztást megkönnyítő útmutatókkal (ún. kompatibilitási táblázatokkal) segíti a vásárlókat. A vállalat új színkód rendszerét kiterjesztette az üzletekben elhelyezett tájékoztató anyagokra, amelyek felhívják a vásárlók figyelmét és a megfelelő kellékanyagokhoz irányítják őket.
A szakemberek nem véletlenül nevezték a most meghirdetett programot a vállalat egyik legfontosabb kezdeményezésének. Az átállás több tízmillió euróba kerül, azonban hosszútávon ez a beruházás megtérül és Michael Hoffmann biztos benne, hogy az eredmények a forgalmi, illetve a bevételi adatokon is látszani fognak. A Hewlett-Packard piaci részesedése az európai nyomtatópiacon 2006 második félévében 42,2 százalék volt.
Hazánkban is virágzik az olcsó festékpatronok piaca, ami érthető, hiszen a gyári termékeknél jóval kedvezőbb áron juthatnak így a felhasználók a nyomtatáshoz szükséges anyaghoz. Arról persze megoszlanak a vélemények, hogy ezek a patronok milyen minőségűek. A legtöbb nyomtatógyártó szerint a kérdés fel sem merülhetne, lévén ezek meg sem közelítik a gyári anyagok minőségét. Azonban hiába az ellenkezés, az olcsó termékeket egyre többen veszik és emiatt a nyomtatógyártók is kénytelenek átgondolni az álláspontjukat.
Nemrég az Epson döntött úgy, hogy csökkenti a tintapatron-árait, hogy így próbáljon meg versenyképes lenni a kínai piacon, ezúttal pedig a HP döntött hasonlóképpen. A lépéstől mindkét gyártó a forgalom és a bevételek növekedését, valamint az olcsó tintákat árusító cégek visszaszorulását várja.
"A jövőben a nyomtatókban használt tintapatronok összetételének és árának kialakításánál az eddiginél jobban szeretnénk figyelembe venni a felhasználók érdekeit" - jelentette ki Michael Hoffmann, a Hewlett-Packard nyomtatórészlegének európai vezetője. Mindez azt jelentheti, hogy vége szakadhat annak a gyakorlatnak, amely szerint gyakran már két tintapatron többe került, mint maga a nyomtató, vagyis a leves drágább volt, mint a hús. Ennek volt köszönhető, hogy a kifogyott tonerek, festékpatronok utántöltésére vállalkozó cégek üzlete nagyon jól megy és hogy ma már öt felhasználóból egy biztosan újratöltött tintapatront használ.
A HP teljesen új stratégiát alakított ki. Eszerint lesz egy olcsó, egy nagy kapacitású és egy különleges feladatokra, például fotók nyomtatására használható tintapatron. Így mindenki a saját igényeinek megfelelő terméket vásárolhat majd. A cég a tintaválasztást megkönnyítő útmutatókkal (ún. kompatibilitási táblázatokkal) segíti a vásárlókat. A vállalat új színkód rendszerét kiterjesztette az üzletekben elhelyezett tájékoztató anyagokra, amelyek felhívják a vásárlók figyelmét és a megfelelő kellékanyagokhoz irányítják őket.
A szakemberek nem véletlenül nevezték a most meghirdetett programot a vállalat egyik legfontosabb kezdeményezésének. Az átállás több tízmillió euróba kerül, azonban hosszútávon ez a beruházás megtérül és Michael Hoffmann biztos benne, hogy az eredmények a forgalmi, illetve a bevételi adatokon is látszani fognak. A Hewlett-Packard piaci részesedése az európai nyomtatópiacon 2006 második félévében 42,2 százalék volt.