Specker Balázs

Virtuális világ tizenéveseknek

A Linden Lab Second Life 3D online világához új célközönséget próbál találni. A Second Life for Teens internetes játékával a tizenévesekre is kivetette hálóját.

Az új virtuális világ a 13 és 17 év közötti korosztályt igyekszik megcélozni, ahol a cég ígérete szerint a tinédzserek barátokat szerethetnek, alkothatnak és tanulhatnak. "Tudtuk, hogy a 'Second Life' nem igazán volt megfelelő a gyerekeknek" - nyilatkozta Robin Harper, a Linden Lab vezető alelnöke a CNet oldalán.

Mivel a Second Life-ban minden megengedett - akár nyíltan erotikus jelentek is - eddig elsősorban a felnőtteknek szólt. Harper elmondta, hogy ennek ellenére tudomásuk volt arról, hogy sok tinédzser is kipróbálta. A 40 ezer tagú világ minden objektuma 3D-modellező eszközökkel jött létre, melyeket - némi korlátozással - maguk a játékosok rakhatnak fel. A tagoknak, mindössze egy egyszeri 10 dolláros (körülbelül 2000 forint) beugrót kell elutalniuk, és amennyiben a játékban digitális tulajdont is vesznek, fix havi összeget kell fizetniük.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A cég ígérete szerint most már a kiskorú internetezők is élvezhetik ugyanazt a nyitott világot, annak veszélye nélkül, hogy virtuális bordélyházakba vagy egyéb, számukra nem kívánatos tartalmakba botlanának. A Second Life for Teens az elmúlt öt hónapban béta verzióban volt elérhető és Harper szerint ezalatt már több száz résztvevőre tett szert.

Az online játékok a legtöbb esetben minden korosztályt megpróbálnak megcélozni. Az Everquest vagy a World of Warcraft játékosai ezért gyakran szembesülnek azzal, hogy egyesek éretlen viselkedésükkel, esztelen pusztításaikkal tönkreteszik a játékot. Persze ez nem mindig a tizenéveseknek róható fel, sőt, számos online játék kifejezetten rájuk épül, és rajtuk múlik, hogy jobb, összetartóbb közösségek alakulhassanak ki.

"Nagyon fontos számunkra a fiatalok interneten töltött ideje" - mondta Ron Meiner a There című virtuális világot megalkotó There.com vezérigazgatója. "Ez a korosztály felettébb nyitott az online szociális élményekre" - nyilatkozta a ZDNet oldalán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #20
    Ez a VR egyszer még a fejünkre nő...
  • 0ckH4M #19
    Pfff elég durva volt már a Sims is, erre meg ez
  • nexagon #18
    Hát nem tudom minden féle képpen ki fogom próbálni de ezek a (dolgok) eddig mindég kudarcot vallottak. Ráadásuk a kormány ((törvények)) úgy is bele pofáznak!!! mindég találnak valamit a szórakozásunk ban.

    Szerintem :D
  • onimusha #17
    én is be AKAROK bújni a komputerbe
  • pepe003 #16
    Én nem költenék rá. Első ránézésre tetszik, de így h. nem ingyenes... hát elmehetnek a....
    Inkább elköltöm a pénzem a barátnőre, mint egy 3D grafikai elemre :D
  • gordonmail #15
    SZÓLJATOK NEKEM, ha megtudjátok h mikor adják ki (időpontra gondolok) :)) köszy: [email protected]
  • Gade #14
    Nem tudom de én ugy értelmeztem még egy korábi cikk alapján hogy ezt a játékot a felhasználok bövithetik általuk készitata modellekel és végülis a tárhelyért kell fizetni ahova fel rakják a kocsit vagy házat amit terveztél. Csak nem tudom hogy egy tizen éves mikor fog meg tervezni egy komplett házat.
  • Adam II #13
    Szerintem baromság az egész ,nem hiszem ,hogy egy 15-17 éves srácot érdekelne az ilyesmi és erre költené a zsebpénzét a 13-14 évesek meg úgy is megkérdezik anyucit és apucit akiknek ha van egy kis eszük nem engedik.
    Tudom túlzás de lassan ott tartunk ,hogy a gyerek azért árul drogot az utcán ,hogy vehessen egy bringát ebben a hülye Online játékban.
  • Esrohnoil #12
    LOL
    A kis csecsemőket dugjuk rögtön születés után egy kapszulába, és csináljunk nekik egy virtuális valóságot, mint a mátrixban...
    Szánalmas.
  • Cat 02 #11
    te ah veszel egy egy házat a játékban igazából jön kia hozzád a vízszámla vagy mi ??? "játékban digitális tulajdont is vesznek, fix havi összeget kell fizetniük."