Gyurkity Péter
Nagyot nőtt tavaly a PC-s játékipar
Mind a digitális tartalmak, mind pedig az ehhez kapcsolódó hardverek eladása megugrott.
Az elmúlt hónapokban leginkább a mobilos játékok térhódításáról írtunk, nem véletlen, hogy már a Netflix is ilyen alkotásokkal bővít, az Apple pedig mindenkit lemosott a területen. Egy friss felmérés alapján azonban a PC-s szegmens is nagyot ment tavaly, ami a hardverek eladását is megnövelte.
Az NPD Group a napokban tette közzé a tavalyi évre vonatkozó részletes anyagát, amelyben igencsak komoly növekedésről olvashatunk. Ennek mértéke ugyan elmaradt a 2020-as méretes ugrástól, az akkor mért 62 százalékos robbanást azonban egy újabb komoly, ezúttal 25 százalékos bővülés követte, legalábbis a játékokhoz kapcsolódó hardveres megoldások területén, ami azt jelenti, hogy jóval túlszárnyaljuk a pandémia előtti utolsó év, 2019, eredményét. Az asztali PC-k, a laptopok, valamint a PC-s mikrofonok kivétel nélkül 25 százalék feletti ütemben növekedtek, a leszállított darabszám tekintetében pedig ezen mikrofonok, a monitorok, valamint a laptopok álltak az első három helyen.
A PC-s hardveres szegmens szereplői (a különböző kiegészítők gyártóit is idevéve) ezzel tavaly összesen 5,74 milliárd dolláros bevételre tettek szert, viszont az ugyanezen szegmens felhasználói által használt digitális tartalmak értékesítése még ennél is nagyobb, 7,9 milliárdos bevételt generált, ami 5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Hetente átlagosan 1 órával többet töltöttünk ilyen játékokkal, ezzel a tavalyi szám már heti 7,7 óra volt, ami nyilván a pandémia folytatódásának következménye volt, hiszen 2021 során is sokan voltak kénytelen otthonról dolgozni és játszani.
A két egymás utáni év komoly növekedése miatt valószínűleg idén némi visszaesést regisztrálunk majd, ami azonban nem jelenti, hogy véget érne a készlethiány, valamint az azzal járó probléma.
Az elmúlt hónapokban leginkább a mobilos játékok térhódításáról írtunk, nem véletlen, hogy már a Netflix is ilyen alkotásokkal bővít, az Apple pedig mindenkit lemosott a területen. Egy friss felmérés alapján azonban a PC-s szegmens is nagyot ment tavaly, ami a hardverek eladását is megnövelte.
Az NPD Group a napokban tette közzé a tavalyi évre vonatkozó részletes anyagát, amelyben igencsak komoly növekedésről olvashatunk. Ennek mértéke ugyan elmaradt a 2020-as méretes ugrástól, az akkor mért 62 százalékos robbanást azonban egy újabb komoly, ezúttal 25 százalékos bővülés követte, legalábbis a játékokhoz kapcsolódó hardveres megoldások területén, ami azt jelenti, hogy jóval túlszárnyaljuk a pandémia előtti utolsó év, 2019, eredményét. Az asztali PC-k, a laptopok, valamint a PC-s mikrofonok kivétel nélkül 25 százalék feletti ütemben növekedtek, a leszállított darabszám tekintetében pedig ezen mikrofonok, a monitorok, valamint a laptopok álltak az első három helyen.
A PC-s hardveres szegmens szereplői (a különböző kiegészítők gyártóit is idevéve) ezzel tavaly összesen 5,74 milliárd dolláros bevételre tettek szert, viszont az ugyanezen szegmens felhasználói által használt digitális tartalmak értékesítése még ennél is nagyobb, 7,9 milliárdos bevételt generált, ami 5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Hetente átlagosan 1 órával többet töltöttünk ilyen játékokkal, ezzel a tavalyi szám már heti 7,7 óra volt, ami nyilván a pandémia folytatódásának következménye volt, hiszen 2021 során is sokan voltak kénytelen otthonról dolgozni és játszani.
A két egymás utáni év komoly növekedése miatt valószínűleg idén némi visszaesést regisztrálunk majd, ami azonban nem jelenti, hogy véget érne a készlethiány, valamint az azzal járó probléma.