Berta Sándor
Szoftverszolgáltatásokkal keresne milliárdokat a Stellantis
A társaság egyik fő bevételi lábát jelentheti a programok értékesítése.
Januárban jött létre a francia Peugeot S.A. (PSA) és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) összeolvadásával a Stellantis, amely jelenleg a világ negyedik legnagyobb autógyártója, 400 000 embert foglalkoztat és összesen 14 márka (Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall stb.) tartozik hozzá. Az óriáscég augusztusban jelezte, hogy 2025-ig 30 milliárd eurót akar a márkáihoz tartozó gépkocsik elektromos meghajtásra való átállításra fordítani, illetve a szoftverfejlesztésbe befektetni.
A Stellantis most bejelentette, hogy 2026-ig évente 4 milliárd euró bevételre akar szert tenni a szoftverszolgáltatásokból. 2030-ra pedig ezt az összeget évi 20 milliárd euróra növelné. A célkitűzés nem véletlen, hiszen a tervek között szerepel, hogy a következő évtized elejére a társaság 34 millió hálózatba kötött járműve közlekedjen az utakon és bevételekhez segítse a gyártót. Jelenleg a Stellantis 12 millió hálózatba kötött autója közlekedik a világ útjain.
A vállalat elképzelései között vannak a program-előfizetések, a flottamenedzsment-ajánlatok, az adatok felhasználása, továbbá, hogy jobb árakat alakítsanak ki az új és a használt modellek esetében. Az európai és az észak-amerikai részlegek biztosításokat is kínálnának, s azokat később az egész világra kiterjesztenék. Ráadásul a konszern a Foxconn bevonásával saját elektronikai chipeket is fejlesztene, amelyek az igények 80 százalékát lefednék, de akár más ágazatok számára is elérhetők lennének.
Carlos Tavares, a Stellantis első embere elmondta, hogy vezető és fenntartható mobilitás- és technológiai céggé szeretnének válni. A BMW, a Foxconn és a Waymo mérnökeivel és fejlesztőivel kialakított együttműködések biztosíthatják a szükséges technológiai hátteret. A társaságnál 2024-re 4500 új szoftverfejlesztőt képeznének ki.
Januárban jött létre a francia Peugeot S.A. (PSA) és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) összeolvadásával a Stellantis, amely jelenleg a világ negyedik legnagyobb autógyártója, 400 000 embert foglalkoztat és összesen 14 márka (Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall stb.) tartozik hozzá. Az óriáscég augusztusban jelezte, hogy 2025-ig 30 milliárd eurót akar a márkáihoz tartozó gépkocsik elektromos meghajtásra való átállításra fordítani, illetve a szoftverfejlesztésbe befektetni.
A Stellantis most bejelentette, hogy 2026-ig évente 4 milliárd euró bevételre akar szert tenni a szoftverszolgáltatásokból. 2030-ra pedig ezt az összeget évi 20 milliárd euróra növelné. A célkitűzés nem véletlen, hiszen a tervek között szerepel, hogy a következő évtized elejére a társaság 34 millió hálózatba kötött járműve közlekedjen az utakon és bevételekhez segítse a gyártót. Jelenleg a Stellantis 12 millió hálózatba kötött autója közlekedik a világ útjain.
A vállalat elképzelései között vannak a program-előfizetések, a flottamenedzsment-ajánlatok, az adatok felhasználása, továbbá, hogy jobb árakat alakítsanak ki az új és a használt modellek esetében. Az európai és az észak-amerikai részlegek biztosításokat is kínálnának, s azokat később az egész világra kiterjesztenék. Ráadásul a konszern a Foxconn bevonásával saját elektronikai chipeket is fejlesztene, amelyek az igények 80 százalékát lefednék, de akár más ágazatok számára is elérhetők lennének.
Carlos Tavares, a Stellantis első embere elmondta, hogy vezető és fenntartható mobilitás- és technológiai céggé szeretnének válni. A BMW, a Foxconn és a Waymo mérnökeivel és fejlesztőivel kialakított együttműködések biztosíthatják a szükséges technológiai hátteret. A társaságnál 2024-re 4500 új szoftverfejlesztőt képeznének ki.