Berta Sándor
Kiderültek az Apple autófejlesztési programjának részletei
Egy Apple-dolgozó zsíros állásajánlatot kapott Kínából, de kilépés előtt azért minden elérhető dokumentumot letöltött. Az információk egy bírósági eljárásnak köszönhetően szivárogtak ki.
A Reuters arról számolt be, hogy a kaliforniai konszernnél kereken 5000 dolgozó férhet hozzá azokhoz az adatbázisokhoz, amelyekben az önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztésével kapcsolatos információkat tárolják, emellett 2700 alkalmazott még a titkos adatbázisokhoz is hozzáférhet. Mindez azután vált ismertté, hogy az Apple keresetet nyújtott be egyik egykori munkatársa, Xiaolang Zhang ellen, akit azzal vádolt meg, hogy mielőtt átment egy elektromos járműveket fejlesztő kínai startuphoz ellopta a társaság szellemi tulajdonát. Konkrétan egy autonóm vezetési funkció terveiről volt szó.
A bírósági eljárás során kiderült az is, hogy az Apple saját chipet fejleszt az autonóm autókhoz és többek között olyan technológiákon dolgokon dolgozik, mint a szenzorfúzió. Ennél több érzékelő adatait egyesítik, ami sokkal pontosabb adatfelvételt tesz lehetővé. Eran Shir, a Nexar Inc. társalapítója a szenzorfúzióval kapcsolatban megjegyezte, hogy a technika kritikus fontosságú az önálló közlekedés szempontjából, a fejlesztés ugyanakkor a gépkocsikon kívül is alkalmazható. (Az izraeli startup okostelefon-kamerákat alkalmaz az ütközések elkerülésére.)
Bryant Walker Smith, a Dél-karolinai Egyetem jogi professzora elmondta: tekintettel arra, hogy még több technikai részlet szivároghat ki a tárgyaláson, és a cég ennek ellenére beleállt az ügybe, egyértelmű, hogy az Apple a technológiája védelmére helyezi a hangsúlyt. Egész eddig más volt a helyzet, hiszen egészen a tesztelési engedély benyújtásáig el sem ismerték, hogy autonóm járműveken dolgoznának.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója tavaly júniusban azt nyilatkozta, hogy az autonóm rendszerekre koncentrálnak, mert azok az önálló közlekedés területén kulcsfontosságú technológiák. 2017 augusztusában az óriáscég menedzsmentjében végleg lekerült a napirendről egy saját közúti jármű kifejlesztésének az ötlete és azóta a területtel foglalkozó részleg az autonóm vezetési rendszerekre összpontosít.
A Reuters arról számolt be, hogy a kaliforniai konszernnél kereken 5000 dolgozó férhet hozzá azokhoz az adatbázisokhoz, amelyekben az önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztésével kapcsolatos információkat tárolják, emellett 2700 alkalmazott még a titkos adatbázisokhoz is hozzáférhet. Mindez azután vált ismertté, hogy az Apple keresetet nyújtott be egyik egykori munkatársa, Xiaolang Zhang ellen, akit azzal vádolt meg, hogy mielőtt átment egy elektromos járműveket fejlesztő kínai startuphoz ellopta a társaság szellemi tulajdonát. Konkrétan egy autonóm vezetési funkció terveiről volt szó.
A bírósági eljárás során kiderült az is, hogy az Apple saját chipet fejleszt az autonóm autókhoz és többek között olyan technológiákon dolgokon dolgozik, mint a szenzorfúzió. Ennél több érzékelő adatait egyesítik, ami sokkal pontosabb adatfelvételt tesz lehetővé. Eran Shir, a Nexar Inc. társalapítója a szenzorfúzióval kapcsolatban megjegyezte, hogy a technika kritikus fontosságú az önálló közlekedés szempontjából, a fejlesztés ugyanakkor a gépkocsikon kívül is alkalmazható. (Az izraeli startup okostelefon-kamerákat alkalmaz az ütközések elkerülésére.)
Bryant Walker Smith, a Dél-karolinai Egyetem jogi professzora elmondta: tekintettel arra, hogy még több technikai részlet szivároghat ki a tárgyaláson, és a cég ennek ellenére beleállt az ügybe, egyértelmű, hogy az Apple a technológiája védelmére helyezi a hangsúlyt. Egész eddig más volt a helyzet, hiszen egészen a tesztelési engedély benyújtásáig el sem ismerték, hogy autonóm járműveken dolgoznának.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója tavaly júniusban azt nyilatkozta, hogy az autonóm rendszerekre koncentrálnak, mert azok az önálló közlekedés területén kulcsfontosságú technológiák. 2017 augusztusában az óriáscég menedzsmentjében végleg lekerült a napirendről egy saját közúti jármű kifejlesztésének az ötlete és azóta a területtel foglalkozó részleg az autonóm vezetési rendszerekre összpontosít.