Berta Sándor
Nagyon bénák az Apple robotautói
A társaság gépkocsijai esetében közel minden második kilométeren szükség volt a vezető közbelépésére.
Az Apple a California Department of Motor Vehicles (DMV) oldalán nyilvánosságra hozta első jelentését az önállóan közlekedő járműveivel kapcsolatban. Mindez kötelező Kaliforniában akkor, ha egy vállalkozás közutakon tesztel autonóm autókat. A társaság 60 átépített Lexus RX 450h modellből álló flottát használ. A gépkocsik 2017 áprilisától 2018 novemberéig közel 130 000 kilométert tettek meg autópályákon és más utakon. A járművekben ülő sofőröknek közel 76 500 esetben kellett beavatkozniuk. A legdurvább eset az volt, amikor az óriáscég egyik robotautója 3900 kilométert tett meg önállóan és az út során 3407 incidenst regisztráltak, vagyis átlagosan 1,14 kilométerenként került sor valami olyan dologra, ami miatt a vezetőnek közbe kellett lépnie.
A számok alapján a vállalat nagyon le van maradva a Waymo mögött, amely elsőnek számít ezen a területen. A Waymo egyik gépkocsija több mint 61 000 kilométert tett meg és ennek során mindössze 2 incidens történt. Fontos ugyanakkor, hogy az Apple a statisztikáiban különbséget tesz az olyan esetek között, amelyeknél a sofőrnek kell beavatkoznia és azok között, amelyeknél a szoftver adja át az irányítást a vezetőnek, például rendszerhiba miatt. 40 000 esetben a sofőrök léptek közbe, a többi 36 000-ben pedig a szoftver önként adta át az irányítást a vezetőnek.
Az Apple igyekszik javítani a helyzeten. A vállalat tavaly július óta már csak a fontos eseteket regisztrálja, vagyis amikor a jármű és az abban ülők biztonsága van veszélyben vagy közlekedési szabálysértés történt. Az új számítások szerint a 2018 júliusa óta megtett 90 000 kilométeren már csak 28 incidensre került sor. Ebben az időszakban történt két baleset, viszont azokban a másik fél volt a hibás. Miután a DMV nem definiálta világosan, hogy mely incidenseket kell jelenteni, így az Apple jelentési gyakorlata nem támadható.
Az Apple egyébként a harmadik legnagyobb robotautó-flottával rendelkezik a GM Cruise és a Waymo után. Jelenleg több mint 50 társaság teszteli az autonóm gépkocsijait Kalifornia útjain.
Az Apple a California Department of Motor Vehicles (DMV) oldalán nyilvánosságra hozta első jelentését az önállóan közlekedő járműveivel kapcsolatban. Mindez kötelező Kaliforniában akkor, ha egy vállalkozás közutakon tesztel autonóm autókat. A társaság 60 átépített Lexus RX 450h modellből álló flottát használ. A gépkocsik 2017 áprilisától 2018 novemberéig közel 130 000 kilométert tettek meg autópályákon és más utakon. A járművekben ülő sofőröknek közel 76 500 esetben kellett beavatkozniuk. A legdurvább eset az volt, amikor az óriáscég egyik robotautója 3900 kilométert tett meg önállóan és az út során 3407 incidenst regisztráltak, vagyis átlagosan 1,14 kilométerenként került sor valami olyan dologra, ami miatt a vezetőnek közbe kellett lépnie.
A számok alapján a vállalat nagyon le van maradva a Waymo mögött, amely elsőnek számít ezen a területen. A Waymo egyik gépkocsija több mint 61 000 kilométert tett meg és ennek során mindössze 2 incidens történt. Fontos ugyanakkor, hogy az Apple a statisztikáiban különbséget tesz az olyan esetek között, amelyeknél a sofőrnek kell beavatkoznia és azok között, amelyeknél a szoftver adja át az irányítást a vezetőnek, például rendszerhiba miatt. 40 000 esetben a sofőrök léptek közbe, a többi 36 000-ben pedig a szoftver önként adta át az irányítást a vezetőnek.
Az Apple igyekszik javítani a helyzeten. A vállalat tavaly július óta már csak a fontos eseteket regisztrálja, vagyis amikor a jármű és az abban ülők biztonsága van veszélyben vagy közlekedési szabálysértés történt. Az új számítások szerint a 2018 júliusa óta megtett 90 000 kilométeren már csak 28 incidensre került sor. Ebben az időszakban történt két baleset, viszont azokban a másik fél volt a hibás. Miután a DMV nem definiálta világosan, hogy mely incidenseket kell jelenteni, így az Apple jelentési gyakorlata nem támadható.
Az Apple egyébként a harmadik legnagyobb robotautó-flottával rendelkezik a GM Cruise és a Waymo után. Jelenleg több mint 50 társaság teszteli az autonóm gépkocsijait Kalifornia útjain.