asgh#9
Az Apple üzleti modelljének lényege, hogy piacra dob egy végletekig kitökölt terméket, amiből nagyon nagy számban értékesít. Ez jó a beszállítóknak, mert hatalmas volumenű szerződéseket tudnak kötni és jó az Apple-nek, mert a volumenért cserébe nagyon komoly beszállítói kedvezményeket tudnak kialkudni, így igen magas haszonkulccsal tudnak működni.
Hogy miért nem csinálja meg akkor a beszállító maga?
Mert a termékfejlesztés és marketing kockázatát, azaz hogy a százmilliós nagyságrendben legyártott terméket aztán százmilliós nagyságrendben el is lehet adni, nem akarja magára vállalni. Azért az Apple keresi a nagy pénzt és nem a beszállítók, mert az Apple vállalja a nagy kockázatot is.
Az EV piacon viszont annyiban más a helyzet, hogy nagyobb a kereslet az elektromos autók iránt, mint amennyit pillanatnyilag le tudnak gyártani és egy ilyen helyzetben a beszállítók számára nem elsődleges prioritás a nagy volumenű megrendelés, mert eleve nem tudnak olyan ütemben bővülni, hogy a már meglévő keresletet ki tudnák elégíteni.