Gyurkity Péter
2-3 éven belül várja az e-paritást a VW
A Teslát is megelőzni kívánó gyártó szerint néhány év múlva már a profittal sem lesz gond.
A hagyományos autógyártók egyre nagyobb erővel fordulnak az elektromobilitás területe felé, ezzel kapcsolatban már korábban írtunk arról, hogy többen meg akarják előzni a korai indulókat. A Volkswagen vezetése szerint már a profit terén is alig néhány éven belül elérhető a paritás, így nem lesz óriási gond az átállás.
A gyártó első embere a szokásos éves gyűlésen beszélt arról, hogy az elektromos autók elterjedése látszik az egyetlen elérhető opciónak a károsanyag-kibocsátás csökkentése felé vezető úton, ezt tehát nem tudjuk majd elkerülni. A szegmens főbb szereplői számára természetesen nemcsak a környezettel kapcsolatos problémák, hanem az üzleti eredmény is kiemelt szempontnak számít, ezért nagyon fontos, hogy az e-autók előállítása során tiszta profitot érjenek el, idővel pedig a hagyományos típusoknál megszokott marzsokat, azok szintjét közelítsék meg. Szerintük ezzel sem lesz nagy gond, ugyanis a paritás alig néhány éven belül elérhető lesz.
A német cég 2-3 éven belül várja ezen paritás elérését, addigra tehát az elektromos autók legyártása során ugyanazon működési marzsot érhetik majd el, mint a belsőégésű motorral ellátott példányoknál. Azt is elárulták, hogy az idei év első felében összesen mintegy 171 ezer e-autót szállítottak le, ezzel kétszeresen meghaladták a tavalyi eredményt, azt pedig már korábban, az első negyedéves eredmények ismertetésekor közölték, hogy nagyon komoly terveik vannak ezen a területen, ugyanis a Teslát is szeretnék maguk mögé utasítani. Ennek érdekében 6 új gigafactory felépítését határozták el, az alacsonyabb költségekkel 2023-ra már 2 milliárd eurót spórolnának meg, a működési marzsot pedig az idén várt 5-6 százalékos szintről jövőre 7-8 százalékra emelnék.
Az elkövetkező 15 évben a teljes ágazat komoly fordulatot hajthat majd végre, az elektromos autók veszik át a vezetést, ezek biztosítják majd az új lendületet. Idővel a mobilitás egy főre vetített költsége is ezen fejlesztések révén csökken majd, elsősorban az új akkumulátorok segítségével - a VW két éven belül állna elő saját egyesített dizájnjával, amely akár 50 százalékkal is csökkentheti az előállítási költségeket.
A hagyományos autógyártók egyre nagyobb erővel fordulnak az elektromobilitás területe felé, ezzel kapcsolatban már korábban írtunk arról, hogy többen meg akarják előzni a korai indulókat. A Volkswagen vezetése szerint már a profit terén is alig néhány éven belül elérhető a paritás, így nem lesz óriási gond az átállás.
A gyártó első embere a szokásos éves gyűlésen beszélt arról, hogy az elektromos autók elterjedése látszik az egyetlen elérhető opciónak a károsanyag-kibocsátás csökkentése felé vezető úton, ezt tehát nem tudjuk majd elkerülni. A szegmens főbb szereplői számára természetesen nemcsak a környezettel kapcsolatos problémák, hanem az üzleti eredmény is kiemelt szempontnak számít, ezért nagyon fontos, hogy az e-autók előállítása során tiszta profitot érjenek el, idővel pedig a hagyományos típusoknál megszokott marzsokat, azok szintjét közelítsék meg. Szerintük ezzel sem lesz nagy gond, ugyanis a paritás alig néhány éven belül elérhető lesz.
A német cég 2-3 éven belül várja ezen paritás elérését, addigra tehát az elektromos autók legyártása során ugyanazon működési marzsot érhetik majd el, mint a belsőégésű motorral ellátott példányoknál. Azt is elárulták, hogy az idei év első felében összesen mintegy 171 ezer e-autót szállítottak le, ezzel kétszeresen meghaladták a tavalyi eredményt, azt pedig már korábban, az első negyedéves eredmények ismertetésekor közölték, hogy nagyon komoly terveik vannak ezen a területen, ugyanis a Teslát is szeretnék maguk mögé utasítani. Ennek érdekében 6 új gigafactory felépítését határozták el, az alacsonyabb költségekkel 2023-ra már 2 milliárd eurót spórolnának meg, a működési marzsot pedig az idén várt 5-6 százalékos szintről jövőre 7-8 százalékra emelnék.
Az elkövetkező 15 évben a teljes ágazat komoly fordulatot hajthat majd végre, az elektromos autók veszik át a vezetést, ezek biztosítják majd az új lendületet. Idővel a mobilitás egy főre vetített költsége is ezen fejlesztések révén csökken majd, elsősorban az új akkumulátorok segítségével - a VW két éven belül állna elő saját egyesített dizájnjával, amely akár 50 százalékkal is csökkentheti az előállítási költségeket.