Gyurkity Péter
Sokan váltanak vissza hagyományos autókra
A példaként emlegetett Kaliforniában is sokan kifogásolják a lassú töltést.
A hibrid és elektromos autók elterjedésével állandó témának számít az előnyök és a hátrányok felsorolása, azok összevetése. Komoly szempontként merül fel a töltési idő, a folyamat sebessége, ez azonban egy most közzétett tanulmány szerint még a példamutatásban elöl járó Kaliforniában is nagy gondot jelent a tulajdonosok számára, így sokan váltanak vissza benzinüzemű autókra.
A Kaliforniai Egyetem munkatársai által elkészített részletes anyagban arról olvashatunk, hogy olyan vásárlókat kérdeztek meg döntéseikről és azok okairól, akik 2012 és 2018 között szereztek be valamilyen elektromos autót. A válaszokból kiderült, hogy a plug-in hibridek esetében 20 százalék, az akkumulátoros típusoknál pedig csaknem ennyien, egészen pontosan 18 százalék döntött úgy, hogy visszavált a hagyományos járművekre, elsődleges indokként pedig az igencsak lassú töltést jelölték meg. Ezt támasztja alá a Bloomberg szakértője, Kevin Tinan, aki nyilatkozatában kiemelte, hogy most tesztelt egy Mustang Mach-E autót, amely otthoni töltés esetében, az odaát 120 voltos hálózaton, óránként alig 5 km-nek megfelelő hatótávot biztosított.
A töltéssel kapcsolatos gondok nem túl gyakran jelennek meg az elektromobilitást éltető írásokban, ennek legfőbb oka a folyamat egyértelmű lassúsága. Nyilván nem kizárólag otthon tölthetjük fel ilyen autóinkat, a tengerentúlon például a nyilvános töltőpontokon 240 voltos alternatívát vehetnek igénybe a vásárlók, a Tesla Supercharger pedig 480 voltos megoldást kínál, ez utóbbi azonban még mindig 1 órát igényel a feltöltéshez, miközben a hagyományos, belsőégésű motorral rendelkező autóknál alig néhány percre van szükségünk. A tanulmányban megemlítik, hogy a megkérdezett személyek kétharmada kizárólag otthoni töltést vett igénybe, ennek okait azonban nem sorolják fel – valószínűleg a nagyobb kényelem játszik szerepet ebben.
Nagy kérdés, hogy a töltés problémáját mennyiben sikerül majd megoldani, nem beszélve az akkumulátorok öregedéséről és azok kényszerű cseréjéről, ami szintén komoly kiadásra kényszeríti majd a tulajdonosokat.
A hibrid és elektromos autók elterjedésével állandó témának számít az előnyök és a hátrányok felsorolása, azok összevetése. Komoly szempontként merül fel a töltési idő, a folyamat sebessége, ez azonban egy most közzétett tanulmány szerint még a példamutatásban elöl járó Kaliforniában is nagy gondot jelent a tulajdonosok számára, így sokan váltanak vissza benzinüzemű autókra.
A Kaliforniai Egyetem munkatársai által elkészített részletes anyagban arról olvashatunk, hogy olyan vásárlókat kérdeztek meg döntéseikről és azok okairól, akik 2012 és 2018 között szereztek be valamilyen elektromos autót. A válaszokból kiderült, hogy a plug-in hibridek esetében 20 százalék, az akkumulátoros típusoknál pedig csaknem ennyien, egészen pontosan 18 százalék döntött úgy, hogy visszavált a hagyományos járművekre, elsődleges indokként pedig az igencsak lassú töltést jelölték meg. Ezt támasztja alá a Bloomberg szakértője, Kevin Tinan, aki nyilatkozatában kiemelte, hogy most tesztelt egy Mustang Mach-E autót, amely otthoni töltés esetében, az odaát 120 voltos hálózaton, óránként alig 5 km-nek megfelelő hatótávot biztosított.
A töltéssel kapcsolatos gondok nem túl gyakran jelennek meg az elektromobilitást éltető írásokban, ennek legfőbb oka a folyamat egyértelmű lassúsága. Nyilván nem kizárólag otthon tölthetjük fel ilyen autóinkat, a tengerentúlon például a nyilvános töltőpontokon 240 voltos alternatívát vehetnek igénybe a vásárlók, a Tesla Supercharger pedig 480 voltos megoldást kínál, ez utóbbi azonban még mindig 1 órát igényel a feltöltéshez, miközben a hagyományos, belsőégésű motorral rendelkező autóknál alig néhány percre van szükségünk. A tanulmányban megemlítik, hogy a megkérdezett személyek kétharmada kizárólag otthoni töltést vett igénybe, ennek okait azonban nem sorolják fel – valószínűleg a nagyobb kényelem játszik szerepet ebben.
Nagy kérdés, hogy a töltés problémáját mennyiben sikerül majd megoldani, nem beszélve az akkumulátorok öregedéséről és azok kényszerű cseréjéről, ami szintén komoly kiadásra kényszeríti majd a tulajdonosokat.