Gyurkity Péter

E-izomautón dolgozik a Dodge

Egy rövid ízelítő erejéig villantották fel a megoldást, nem is gyártanának sima e-járműveket.

Az elektromobilitás területén egyre-másra számolhatunk be az újabb és újabb fejleményekről, napokkal ezelőtt a Ferrari hibrid megoldásáról írtunk, nem sokkal ezt megelőzően pedig azt jeleztük, hogy az Audi nagyjából egy évtizedet ad még a hagyományos meghajtású autóknak. Most egy olyan márka részéről érkezett érdekes hír, amely eddig fel sem bukkant ezen a területen.

A Twitter oldalán jelent meg július első felében egy rövid videó, amelyben a Dodge hivatalos ízelítőjét vehetjük szemügyre, bár ennek során mindössze a fejlesztés alatt álló jármű főbb körvonalait, azok egy részét láthatjuk csak. A videóból mindenesetre kiderül, hogy házon belül egy elektromos izomautón dolgoznak, ami azért komoly fejlemény, mert eddig nem léptek be erre az új területre, viszont legalább ennyire fontos, hogy a cég illetékesei szerint nem is dobnának piacra „hagyományos” elektromos járművet, a hangsúly ugyanis kifejezetten az erősebb izomautókon lenne, vagyis az eddig követett vonalat folytatnák tovább, immár elektromos alapokra építkezve.


A rövidke bemutató során mind a 4 kereket bevetették a terjedelmes füst generálására, ezzel egyrészt a kiemelkedő erőt, másrészt pedig a négykerék-meghajtást szerették volna illusztrálni. Ez utóbbi részlet már az iker-motor várható alkalmazására utal, amire szükség is lesz a nagyobb teljesítményhez, bár a pontos technikai adatokat még nem ismerjük. Tekintettel azonban arra, hogy a meglévő típusok jó része (így például a Challenger SRT Hellcat és a Durango SRT Hellcat) a 700 és 800 lóerő közötti tartományban helyezkedik el, valami ilyesmire számíthatunk, viszont ez szinte minimum követelménynek számít, hiszen a Tesla Model S Plaid ezzel szemben már 1020 lóerőt nyújt saját hármas felállásával, alig 2 másodperc alatt érve el a 100 km/h-s sebességet.

A házon belüli munka folytatódik, ennek végeredményét várhatóan csak 2024-ben fogjuk majd megismerni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #4
    Igen, mert sokkal zoldebb mint egy 700+ loeros V8...

    Egyebkent lenyegtelen, mert ezek "halo" modellek. Nem azert keszulnek hogy profitabilisak legyenek, vagy hogy kornyzetetet kimeljenek, hanem hogy divatossa tegyek az OSSZES Dodge elektromos autot. Es majd ez az osszes tobbi, normal teljesitmenyu elektromos auto lesz az ami nagy tomegben valtozast hoz.
    Ne feledjuk, hogy az egesz elektromos autozast az inditotta be, hogy a Tesla Model S megjelent, jol nezett ki, es legyorsult mindenkit.


    Ezen kivul arra sem gondoltal, hogy a teljesitmeny, gyorsulas, -a benzines autokkal ellentetben- NEM egyenesen aranyos a kornyezetszennyezessel. A hatotav a mervado ebben, mert ahhoz kell minel tobb cella, es a cellak gyartasa adja a szennyezes nagy reszet.
    A gyorsulas az csak egy bonusz, gyakorlatilag ingyen van, ha adott a sok parhuzamosan kotheto cella.
  • barret #3
    Reméljük tudja majd tartani a 30/50/130-as tempót!
  • defiant9 #2
    Annál zöldebb minthogy ugyanezt a teljesítményt benzinmotorral érnék el. Van vásárlói igény az ilyen karakterű autókra, nem tilos birtokolni, nyilván több pénz kell hozzá, de az ahogy az elektromotoros arcátlanul jobban gyorsul az szerintem annyira nehezen lenyelhető béka ennek a vevőrétegnek ami ezirányba fogja tolni a piacot. A szabályozó meg a gyártói flotta CO2 kibocsájtását bünteti, nehéz(drágább) benntartani a portfolióban a sok üzemenyagot égető járműveket.
  • tom_pika #1
    1020 lóerőt nyújt saját hármas felállásával, alig 2 másodperc alatt érve el a 100 km/h-s sebességet

    Mindezt a zöldebbé válás és környezetkímélés jegyében. Nyilván én vagyok a hülye, ha ezt nem értem.