Gyurkity Péter
E-izomautón dolgozik a Dodge
Egy rövid ízelítő erejéig villantották fel a megoldást, nem is gyártanának sima e-járműveket.
Az elektromobilitás területén egyre-másra számolhatunk be az újabb és újabb fejleményekről, napokkal ezelőtt a Ferrari hibrid megoldásáról írtunk, nem sokkal ezt megelőzően pedig azt jeleztük, hogy az Audi nagyjából egy évtizedet ad még a hagyományos meghajtású autóknak. Most egy olyan márka részéről érkezett érdekes hír, amely eddig fel sem bukkant ezen a területen.
A Twitter oldalán jelent meg július első felében egy rövid videó, amelyben a Dodge hivatalos ízelítőjét vehetjük szemügyre, bár ennek során mindössze a fejlesztés alatt álló jármű főbb körvonalait, azok egy részét láthatjuk csak. A videóból mindenesetre kiderül, hogy házon belül egy elektromos izomautón dolgoznak, ami azért komoly fejlemény, mert eddig nem léptek be erre az új területre, viszont legalább ennyire fontos, hogy a cég illetékesei szerint nem is dobnának piacra „hagyományos” elektromos járművet, a hangsúly ugyanis kifejezetten az erősebb izomautókon lenne, vagyis az eddig követett vonalat folytatnák tovább, immár elektromos alapokra építkezve.
A rövidke bemutató során mind a 4 kereket bevetették a terjedelmes füst generálására, ezzel egyrészt a kiemelkedő erőt, másrészt pedig a négykerék-meghajtást szerették volna illusztrálni. Ez utóbbi részlet már az iker-motor várható alkalmazására utal, amire szükség is lesz a nagyobb teljesítményhez, bár a pontos technikai adatokat még nem ismerjük. Tekintettel azonban arra, hogy a meglévő típusok jó része (így például a Challenger SRT Hellcat és a Durango SRT Hellcat) a 700 és 800 lóerő közötti tartományban helyezkedik el, valami ilyesmire számíthatunk, viszont ez szinte minimum követelménynek számít, hiszen a Tesla Model S Plaid ezzel szemben már 1020 lóerőt nyújt saját hármas felállásával, alig 2 másodperc alatt érve el a 100 km/h-s sebességet.
A házon belüli munka folytatódik, ennek végeredményét várhatóan csak 2024-ben fogjuk majd megismerni.
Az elektromobilitás területén egyre-másra számolhatunk be az újabb és újabb fejleményekről, napokkal ezelőtt a Ferrari hibrid megoldásáról írtunk, nem sokkal ezt megelőzően pedig azt jeleztük, hogy az Audi nagyjából egy évtizedet ad még a hagyományos meghajtású autóknak. Most egy olyan márka részéről érkezett érdekes hír, amely eddig fel sem bukkant ezen a területen.
A Twitter oldalán jelent meg július első felében egy rövid videó, amelyben a Dodge hivatalos ízelítőjét vehetjük szemügyre, bár ennek során mindössze a fejlesztés alatt álló jármű főbb körvonalait, azok egy részét láthatjuk csak. A videóból mindenesetre kiderül, hogy házon belül egy elektromos izomautón dolgoznak, ami azért komoly fejlemény, mert eddig nem léptek be erre az új területre, viszont legalább ennyire fontos, hogy a cég illetékesei szerint nem is dobnának piacra „hagyományos” elektromos járművet, a hangsúly ugyanis kifejezetten az erősebb izomautókon lenne, vagyis az eddig követett vonalat folytatnák tovább, immár elektromos alapokra építkezve.
A rövidke bemutató során mind a 4 kereket bevetették a terjedelmes füst generálására, ezzel egyrészt a kiemelkedő erőt, másrészt pedig a négykerék-meghajtást szerették volna illusztrálni. Ez utóbbi részlet már az iker-motor várható alkalmazására utal, amire szükség is lesz a nagyobb teljesítményhez, bár a pontos technikai adatokat még nem ismerjük. Tekintettel azonban arra, hogy a meglévő típusok jó része (így például a Challenger SRT Hellcat és a Durango SRT Hellcat) a 700 és 800 lóerő közötti tartományban helyezkedik el, valami ilyesmire számíthatunk, viszont ez szinte minimum követelménynek számít, hiszen a Tesla Model S Plaid ezzel szemben már 1020 lóerőt nyújt saját hármas felállásával, alig 2 másodperc alatt érve el a 100 km/h-s sebességet.
A házon belüli munka folytatódik, ennek végeredményét várhatóan csak 2024-ben fogjuk majd megismerni.