Berta Sándor

Szoftverrel optimalizálná a forgalmat a Volkswagen

A program ráadásul a várostervezésben is segíthet.

A vállalat egy eredetileg a gyártás számára megalkotott képfeldolgozó szoftvert a jövőben a közterületeken is alkalmazni akar. A Volkswagen amerikai csoportjának szakemberei az amerikai egyesült államokbeli Carmelben megvalósítandó projekt keretében javítani szeretnének a forgalom irányításában és segítenének a városok megtervezésében, ehhez pedig elemeznék az úthasználati mintákat. A folyamatban elsődleges szerepet kapnak majd a meglévő kamerák és azok felvételei, hiszen az utóbbiakból következtetni lehet a forgalomra, annak irányára és nagyságára, valamint a gyalogosok mozgására és a parkolók használatára.

Johan de Nysschen, a Volkswagen amerikai csoportjának ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a jövő közlekedése az eddiginél sokkal több adatkapcsolatot és minden korábbinál kifinomultabb elemzéseket igényel. Az eszköz a városoknak hasznos mobilitásadatokat szállíthat azért, hogy megtervezhessék a jövőbeni közlekedési igényeket, függetlenül attól, hogy gyalogosokról, autósokról vagy tömegközlekedésről van szó.

A rendszer a felhasználási szokások felmérésén és az új mobilitástrendek megfigyelésén túl támogatja a vészhelyzeti intézkedések megvalósítását, továbbá a nagyobb események előtti és utáni különleges közlekedési helyzetek levezénylését. A szoftver nem követ személyeket vagy egyes járműveket, automatikusan felismerhetetlenné teszi az emberek arcát és a rendszámtáblákat, ráadásul nem tárol felvételeket.

A program alapját jelentő saját fejlesztésű megoldást a jármű-összeszerelés és a logisztika területén alkalmazzák minőség-ellenőrzési feladatokra a Volkswagen Wolfsburgban és Zwickauban működő üzemében. Beate Hofer, a gyártó informatikai vezetője kiemelte, hogy a mostani projektben megtanulják, hogyan fejlesszék továbbá az algoritmusaikat azért, hogy azok segítségével javíthassanak a városok, a közösségek és a vállalatok folyamatain.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ximix #2
    TMC rendszer már régóta működik, persze csak akkor ha valaki megadja az úti célját és használja a GPS navigációt. Hátránya, hogy nem szofisztikált, mindenkit elküld a másik útra.

    A Fócvágen meg nem tudom mit akar, adat gyűjtésen és a megfigyelésen kívül.

    Kellene fejleszteni TMC-n és akkor az autósokat arra kéne rávenni, hogy használják a GPS navigációt, mert hamarább odaérnek.
    A fejlesztés meg lehetne a cikkben is említett forgalom figyelő rendszerekkel karöltve egy szofisztikáltabb újratervezés, hogy ha lehet a forgalmat több alternatív útvonalra irányítsa, valaki a A, valaki B, valaki C, útvonalra terelne ezzel a kerülő utak terhelését is optimalizálná ha lehetséges.

    A guugli maps-os autók és a Waze is már csinál egy egyszerű rendszert mégpedig a felhasználok mozgási sebességéből jelzi, hogy pl ez a csomópont épp be van állva és nem kell hozzá kamera a villanyoszlopra.
    Persze ezek a rendszerek is a használóktól függenek.

    A passzív kamerás rendszerek is valamit tudnak segíteni a forgalom szervezésben pl a lámpákat áthangolják..ect, de egy dugónál mondhatni elvéreznek, mert nem tud alternatív utat felajánlani, ha nem tudja hova tart a felhasználó.

    Elég volna egy rendszert csiszolgatni a tökélyre, nem kéne évente "újat" kitalálni.
  • Macropus Rufus #1
    "Szoftverrel optimalizálná a forgalmat a Volkswagen "
    hasonlóan mint a vw-k káros anyag kibocsájtását? D :D akkor inkább kösz nem :)