Berta Sándor

Európát ostromolják a kínai online kereskedők

A kínaiak szeretnék a termékeiket közvetlenül Európában eladni és radikálisan átalakítani a piacot.

A 44 éves Richard Liu kivételes üzletembernek számít a kínai technológiai szektorban, ugyanis nem műszaki végzettségű szakember, hanem szociológus. 2004-ben megalapította a JD.com kínai online kereskedőcéget, amely immár a második legnagyobbnak számít a helyi piacon, a múlt hónapban a Google is 500 millió dollárt fektetett be a cégbe. A kooperáció keretében a JD.com csatlakozik a Google Shopping projekthez. Az Alibabával ellentétben a JD.com a teljes beszállítói láncát ellenőrzi. Liu jelenlegi vagyonát 13 milliárd dollárra becsülik, ezzel az egyik leggazdagabb kínainak számít.

"Globálisan tervezek. Európába is értékesíteni akarok árucikkeket. Ezek nem csupán kínai termékek lennének, hanem akár helyiek is." - jelentette ki a menedzser. Richard Liu legnagyobb riválisukkal, az Amazonnal kapcsolatban óvatosan fogalmazott. "Az online kereskedelem egy nagy ágazat és nem jó, ha egyetlen szolgáltató kontrollálja a piacot. Ez sem a fogyasztóknak, sem Európának nem jó. Egy domináns piaci szereplő veszélyt jelent. A fogyasztóknak és a gyártóknak annál jobb, minél nagyobb a piaci verseny."


"Gyakran járok Európában, hogy a fogyasztókkal, a gyártókkal és a kormányokkal egyeztessek. Az év végéig elkészítjük és ismertetjük az európai piaccal kapcsolatos konkrét stratégiánkat. Nyitottak vagyunk, olyan logisztikai szolgáltatókkal akarunk együttműködni, mint a DHL vagy a UPS. Stratégiai partneri kapcsolatokat kötünk, ezáltal egy nagyon hatékony logisztikai rendszert építhetünk fel. Természetesen létre fogjuk hozni a saját központjaink hálózatát. A logisztikai szolgáltatóknak ugyanakkor nem egyszerűen az ügyfelei leszünk, hanem a stratégiai partnereik. Ezzel kapcsolatban intenzív tárgyalásokat folytatunk, de a végső döntés még nem született meg" - ecsetelte a JD.com alapítója.

A menedzser kifejtette, hogy már van egy irodájuk Párizsban, egy kutatóközpontjuk Cambridge területén, valamint vannak munkatársaik Londonban és Milánóban. Az év végéig nyitnak egy irodát Németországban is, emellett számos más európai városban is lesznek kirendeltségeik. Kínában már számos nagy ügyfelük van. Az európai logisztikai létesítményeik azért lesznek fontosak, mert bemutatják majd, hogy mennyire hatékonyak és milyen gyorsan működik náluk az árukezelés. Ezáltal reklámozhatják a technikájukat és bemutathatják a megoldásaik képességeit.

A technológia nem ismer határokat és ami jól működik Kínában, az kontinensünkön is alkalmazható. A legtöbb európai logisztikai központ a gépekre összpontosít, a JD viszont a mesterséges intelligenciára. A vezető folyamatosan hangsúlyozta, hogy az európai cégeket partnernek, és nem konkurensnek tartja. "A JD.com a hosszú távú üzletre összpontosít, nem akarunk rövid távon nyereséget termelni. Számomra alapvető kérdésekről van szó, például hogyan tudok jobb szolgáltatást nyújtani az ügyfeleimnek. Nekem nem a nyereség a fontos, hanem az, hogy a legjobb szolgáltató legyünk az egyik piacon. Kínában már azok vagyunk."


"Az ügyfelek részéről a legnagyobb fokú bizalommal szembesültünk. Ez hosszú távon sokkal fontosabb, mint a nagy nyereség. De meggyőződésem, hogy nagyon magas nyereségrátákat érhetünk el. Hét évvel később jelentünk meg a piacon, mint az Alibaba. Az alapítás óta eltelt 14 évben magasabb nyereségrátákat értünk el, mint a versenytársaink. Biztos vagyok abban, hogy néhány év múlva jelentősen nagyobbak leszünk, mint a Alibaba mind a bevétel, a globális forgalom és a nyereség tekintetében" - emelte ki Richard Liu.

A JD.com alapítója leszögezte, hogy a befektetésekkel kapcsolatos korlátozások a téves utat jelentik. Európának és minden országnak nyitottnak kell lennie. Kína a legfontosabb piac az európai autók számára. Ebből mind a két fél profitál. Álláspontja szerint a kínai központi kormány egyre jobban nyit a külföld felé és nagyon reméli, hogy az Amerikai Egyesült Államok és Kína egyezségre fog jutni. Amennyiben valóban kereskedelmi háború törne ki a két fél között, akkor az egy esély lehetne Európa számára és akkor biztosan több terméket vásárolnának a kontinensen azért, hogy azokat a kínai piacon értékesítsék.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #14
    Tehát, ha jól értem a szociális rendszer ellen vagy?
  • esztyopa #13
    Ne hőzöngjetek,meg vitatkozzatok !
    Ideje elkezdeni tanulni kínaiul ! /Igaz így-is úgy-is a végén sz*rba leszünk.
    De érdekes lesz látni,hogy a narancssárga hogyan fakul majd ki...sárgára.../
    Utoljára szerkesztette: esztyopa, 2018.07.26. 13:25:54
  • _svd_ #12
    "Ez egy csúnya, lefelé tartó spirálba vezet."

    Azt nem veszed figyelembe, hogy az alacsony árakat, csak önkizsákmányolással tudja biztosítani Kína. Ezt eljátszotta már Japán. Sőt Magyarország is a hetvenes években, a textil iparban.
    Ez a folyamat nem tartható fenn a végtelenségig. A munkabérek emelkedése folyamatosan emészti el a termék árelőnyét. Kína már készül erre az állapotra. Nyomják ezerrel az európai felvásárlásokat.
  • Andrevv #11
    Azt hiszem nem vagy tisztában a román helyzettel. Minden terhet átraktak az alkalmazottakra, a bruttó több mint kétszerese lett a nettónak (ezért mutat jól az átlagfizetés), közben milliók hagyják el az országot (Szíria után a legnagyobb kivándorlás a világon) és rengeteg munkaerőt hoznak be keletről mert senki sem akar dolgozni, a szociális segély éppen elég (ezzel nyertek választásokat). Az országot olyanok vezetik, akik börtönre voltak/vannak ítélve, olyan polgármesterek, akiket úgy szavaztak meg, hogy még akkor is a sitten ültek. Miért? Mert az értelmiség mind elment az országból, csak a selejt marad lassan. De sebaj, ott az IMF aki a nyugdíjakot fizeti, ugyanis 1 munkásra több mint 2 nyugdíjas jut. Rekodmagas a gyerekhalálozás, gyakorlatilag nincs egészségügy, a tanügyminiszter a saját anyanyelvén se tud helyesen beszélni, és sorolhatnám napokig. Megelőztek mi? Persze...
  • Andrevv #10
    Azt hiszem nem érted milyen túlárazásokról van szó.
    Egy konkrét példa: volt egy Lumia 640 telefonom amit itt helyben vettem meg. Elejtettem, eltörött a kijelző. Visszaviszem. Ára? És most itt jön amiről beszélt: TÖBBE KERÜLT VOLNA MINT MAGA A TELEFON. Kérdem MI VAN? Elment az eszetek? Miért olyan sok? És akkor jöttek a magyarázkodások: meg kell rendelni, szét kell szedni, össze kell rakni, mind pénzbe kerül, ráadásul fél év alatt sokat változtak az árak. (Bullshit, köhögöm magamban). Jól van de azért ez mégis túlzás, nem azt kértem, hogy építsenek nekem egy telefont nullából. Inkább megrendelem én és be is szerelem, sose csináltam ilyent, de nem lehet olyan nehéz.
    Aliexpress-ről megrendelem bagóért, ráadásul eredetinek mondják, annak is tűnt mikor megkaptam. Youtube-on megnézem hogyan kell, fél óra alatt meg volt csinálva. Siker, mintha új lenne. Kiszámoltam mennyit számláztak volna nekem pluszba, rengeteget. Fél óra munkáért annyit akarnak keresni mint én egy hét alatt, pedig tuti ők is hasonlóan rendelik, csakis a profit számít.
    Onnantól megfogadtam, hogy semmi olyanért nem fizetek amit én is könnyedén meg tudok csinálni és többet kérnek mint a saját órabérem. Nem fogom pazarolni a pénzt csak azért, hogy a szervizes tulaj vagy bárki más vagánykodjon a luxusautójával.
    Nálunk az a nagy baj, hogy aki vállalkozó, az gazdag is akar lenni, nem elég neki a megélhetés.
  • Cat #9
    Dehogy vagyok. Egyszerűen Magyarországon minden összehasonlítás szerint rekordmagasak a vállalkozások terhei és az állami újraelosztás mértéke. Szlovákia vagy Románia ezért is előzött meg minket.
  • Tetsuo #8
    Most akkor a szabadpiac ellen vagy? Eddig ilyet még soha nem írtál le.
  • dyra #7
    Ez pontosan nálunk is így van. Vannak ilyen látszat intézményeink de pl orvoshoz menni Magyarországon ha nem magánba mész úgy néz ki, hogy szabadnap plusz hideg élelem és olvasnivaló, hogy aztán egy percben leszarják a fejed. Nyugdíj? Nyiss ki egy random ujságot biztos , hogy lesz benne egy cikk a demográfiai válságról meg arról, hogy nem lesz nyugdíj. A többit meg hagyjuk itt van ez a mérgezett fagyasztott zöldség ügy hány évig tartott feltárni?

    Szóval nálunk sincs semmi.
  • Myers #6
    Jó dolog az fél vagy tized áron rendelés egy ideig. Én is szoktam. Vannak olyan termékek, amik itthon, vagy az EU-ban nem is kaphatók.

    De ha mindenki Kínából rendel, akkor nem lesz szükség az EU-s kereskedelemre. -> egy rakat munkanélküli Vagy majd lehet ennek a jd.com-nak a raktárában gürizni 12 órában, flakonba hugyozni és kussolni, hacsak nem egy robot fogja szortírozni a rendeléseket helyetted.
    Ebből következik, hogy a maradék EU-s gyártásra sem lesz nagyon szükség. -> még egy rakat munkanélküli

    Senki ne mondja, hogy ez nem érdekeli, mert előbb vagy utóbb rá sem lesz szükség, csak mint kínai boltban vásárlóra. De akkor már a 2 dolláros kacat is drága lesz.

    Ez egy csúnya, lefelé tartó spirálba vezet.

    Persze lehet azzal jönni, hogy szuper vállalkozó vagy mérnök vagyok milliós fizetéssel, engem ez nem érint. De, mindenkit érinteni fog ez a kínai nyomulás. Vállalkozóként ellenük elbuksz, mérnökként meg majd a felét fogod keresni. Vagy dolgozhatsz nekik mérnökként. :)
    De aki ilyen, az is jelenleg csak a teljes népesség tized százaléka kb.
  • Cat #5
    "Ez az egyetlen egy dolog, ami versenyre keszteti a cegeket es leverje a tularazott termekek arait."
    Egyáltalán nem túlárazottságról, hanem sokkal inkább túladóztatottságról és túlszabályozottságról van szó.

    A kínai online bolt dolgozói után senki nem fizet egészségbiztosítási járulékot (náluk nincs olyan, az orvosnál fizetni kell!), nyugdíjjárulékot (Kínában nincs olyan, hogy nyugdíj), munkanélküli járadékot (ez sincs), stb. Ezután jönnek még a boltra terhelt helyi adók (pl. iparüzési), a vállalkozás adóterhei, a termékekre rakott 27 százalék ÁFÁról nem is beszélve. Neki nem kell kötelezően jótállást/garanciát vállalnia, hazai szervízt fenntartania, probléma esetén békéltető testülethez/bíróságra járnia. Ráadásul lehet, hogy az az elektronikai termék, amit te néhány dollárért megveszel Kínából forgalomba se kerülhetne itthon (pl. be kell vizsgáltatni, engedélyeztetni stb.).

    Röviden szólva, SOHA nem lesz olyan olcsó egy itthoni termék, mint egy kínai online boltból rendelt, sőt, még a szlovákok is jelentős versenyelőnyben vannak hozzánk képest ilyen téren.
    Utoljára szerkesztette: Cat, 2018.07.24. 12:24:08