Berta Sándor
Kína második legnagyobb online kereskedőcégébe fektet be a Google
A technológiai konszern több mint 500 millió dollárt invesztál a kínai platformba.
Karim Temsamani, a Google ázsiai és csendes-óceáni műveletekért felelős elnöke blogbejegyzésében bejelentette, hogy a társaság 500 millió dollárt fektet be a JD.com nevű kínai online kereskedelmi vállalatba. A Google az összegért cserébe megvásárolja a JD.com 27 106 948 darab újonnan kibocsátott részvényét. A két fél közös célja az, hogy közös kereskedelmi megoldásokat kínáljon Európában, Délkelet-Ázsiában és az Amerikai Egyesült Államokban.
Philipp Schindler, a Google menedzsere kijelentette, hogy izgatottak a JD.com-mal való együttműködéssel kapcsolatban és új megoldásokat akarnak megalkotni globális viszonylatban a kiskereskedelmi ökorendszer számára, hogy hasznos, személyre szabott és zökkenőmentes vásárlási tapasztalatokat biztosítsanak a felhasználóknak. Ezek a tapasztalatok hatalmat adhatnak a fogyasztóknak, hogy ott és úgy vásárolhassanak be, ahogy akarnak.
A JD.com jelenleg a második legnagyobb kínai online kereskedőnek számít és a fő vetélytársa az Alibaba, amely az ázsiai államban még meghatározóbb szerepet játszik, mint az Amazon az Amerikai Egyesült Államokban és Európában. Karim Temsamani hangsúlyozta, hogy az ázsiai és csendes-óceáni régió a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő kereskedelmi piaca. 2025-ben a Délkelet-Ázsiában élők várhatóan 88,1 milliárd dollárt adnak majd ki a világhálón. A kooperáció keretében a JD.com csatlakozik a Google Shopping projekthez is.
Karim Temsamani, a Google ázsiai és csendes-óceáni műveletekért felelős elnöke blogbejegyzésében bejelentette, hogy a társaság 500 millió dollárt fektet be a JD.com nevű kínai online kereskedelmi vállalatba. A Google az összegért cserébe megvásárolja a JD.com 27 106 948 darab újonnan kibocsátott részvényét. A két fél közös célja az, hogy közös kereskedelmi megoldásokat kínáljon Európában, Délkelet-Ázsiában és az Amerikai Egyesült Államokban.
Philipp Schindler, a Google menedzsere kijelentette, hogy izgatottak a JD.com-mal való együttműködéssel kapcsolatban és új megoldásokat akarnak megalkotni globális viszonylatban a kiskereskedelmi ökorendszer számára, hogy hasznos, személyre szabott és zökkenőmentes vásárlási tapasztalatokat biztosítsanak a felhasználóknak. Ezek a tapasztalatok hatalmat adhatnak a fogyasztóknak, hogy ott és úgy vásárolhassanak be, ahogy akarnak.
A JD.com jelenleg a második legnagyobb kínai online kereskedőnek számít és a fő vetélytársa az Alibaba, amely az ázsiai államban még meghatározóbb szerepet játszik, mint az Amazon az Amerikai Egyesült Államokban és Európában. Karim Temsamani hangsúlyozta, hogy az ázsiai és csendes-óceáni régió a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő kereskedelmi piaca. 2025-ben a Délkelet-Ázsiában élők várhatóan 88,1 milliárd dollárt adnak majd ki a világhálón. A kooperáció keretében a JD.com csatlakozik a Google Shopping projekthez is.