Gyurkity Péter

Az iPhone X söpörte be a globális profit harmadát

Az Apple magasan vezet a gyártók között, miközben riválisuk Ázsiában visszaszorul.

A két vezető telefongyártóról egyszerre futottak be újabb hírek, mégpedig ellenkező előjellel. Ezeken futunk most végig, hogy képben legyünk az aktuális globális helyzetet illetően. Bár mindkét cég jól szerepel, az Apple forradalminak kikiáltott modellje a profit terén kiemelkedő teljesítményt nyújtott, a Samsung pedig nem mindenhol tudott javítani.

A Counterpoint Research a tavalyi utolsó negyedéves eredmények alapján arra a következtetésre jutott, hogy az okostelefonok globális piacán az Apple egyetlen típusa söpörte be a tiszta profit 35 százalékát, ami annak köszönhető, hogy az iPhone X hazájában meglehetősen népszerűnek bizonyult – még ha valódi robbanást nem is váltott itt ki. Ugyanezen időszak alatt ez a telefon ötször nagyobb profitot produkált, mint 600 különböző androidos gyártó együttvéve, ami jól jelzi, hogy az Apple továbbra is a magas árra és a profi módon eladott újításokra, fejlesztésekre építi üzleti modelljét. A kínai gyártók azonban szintén jobban szerepeltek az utolsó három hónapban, ők együtt 1,3 milliárd dolláros profitra tettek szert, ahogy egyre nagyobb hangsúllyal jelentek meg a prémium kategóriában.

A Samsung eközben nem mindenhol tudott felmutatni javuló számokat, bár globális szinten ők is rekordot rekordra halmoztak. A kínai piac egyenesen siralmas adatokat mutat, néhány évvel ezelőtt még a teljes terület 20 százalékát uralták az ázsiai országban, ma viszont már csak 1 százalék alatti eredményt tudnak felmutatni, ami nyilván a helyi gyártók előretörésének köszönhető. Indiában szintén romló trendet látunk, itt a Samsung hasonlóan gyengén teljesít, ahogy egyre több helyi és egyéb cég igyekszik itt megkapaszkodni a saját, kifejezetten olcsó termékeivel.

Az indiai piacon a dél-koreai vállalat részesedése még 23 százalék felett van, könnyen lehet azonban, hogy ez a kínaihoz hasonló pályát fut majd be – ott mindössze 4 évre volt szükség a piac egyötödének elvesztéséhez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #25
    Ha a szart drágán is el lehet adni, akkor a többi gyártó miért nem tud eladási rekordokat döntögetni?
    Talán megvetik a profitot és ők csak azért is olcsón adnak jót, mert mert?
    Vagy ha minden a marketingen múlik, akkor miért nem tol a többi gyártó még több energiát a marketingbe? Ki tiltja meg nekik, hogy fanatikus híveket toborozzanak maguk köré, mint ahogy az Apple-ről (tévesen) állítják?
    Ez sehogy sem áll össze.
    Ezen kívül sehol a világon nincs olyan, hogy jól beszopatnak több százmillió (!) vevőt, drágán rájuk sózzák a szart, az a több százmillió ember mégis hosszú éveken keresztül kitart a márka mellett, sőt az iparágban náluk a legkisebb a lemorzsolódás.

    A helyzet sokkal egyszerűbb: az Apple csúcskategóriás termékekből ad el nagyon sokat.
    Alig pár terméket árul csak, azokból viszont százmilliós nagyságrendben értékesít. Így durván le tudja szorítani a gyártási költségeit, mert ha az apple rendel meg valamit egy beszállítótól, az százmilliós nagyságrend, ha más, az jó, ha a pár milliót eléri.
    Azaz nem azért kerül kevesebbe egy iPhone előállítása mint egy hasonló tudású droidé, mert gyengébb a telefon, hanem mert ugyanabból a hardverből az apple többet rendel és ezért jobb áron kapja, miközben a végfelhasználói ára ugyanúgy versenyképes marad.
    Nem egy nagy varázslat, csak józan ész kell a megértéséhez.
    Persze ez nem igazolja az apple-hater mantrákat, meg a mindenható marketing sátáni ereje köré szőtt abszurd spekulációkat, de hát azoknak eleve nem sok közük van a józan észhez ugyebár.
  • asgh #24
    Nem igazán sikerült értelmezned, amit a kolléga írt. A családkövetés olyan funkció, amiben Te tudod követni a saját családtagjaid készülékeid (értsd: hol hagyta el a hülyegyerek a telefonját), viszont ezekhez az adatokhoz még az Apple sem fér hozzá csak Te magad.
    Ezzel szemben droidon ez a funkció csak akkor elérhető, ha eleve hozzájárulsz a lokációs adatok kereskedelmi célú felhasználásához.
  • NEXUS6 #23
    Értem, személyes adatok védelme szempontjából akkor valszeg rosszul emléxem, arra, hogy az első nagy adatgyűjtési skandallum 2011-ben erősen Apple érintettségű volt. Azóta ezexerint ő lett a kisjézus.

    De amit írsz kicsit ellentmondásos, az nem jó, ha személyreszabott hirdetést kapsz, az viszont hogy minden családod helyét pontosan detektálják az teljesen OK. És az Andró a xar, mert ehhez külön appot kell letöltened. Akkor hogy van ez?

    Bocsesz, a magam részéről minden jelentést, szinkronizálást, helyadatot, akármit azonnal kirtok a rendszerből, felhőt nem használok. Csak mert egyetértek azzal, amit írsz. Csakhogy az Andronál azért sokkal több opciót, kontrol lehetőséget látok a privát szféra megörzésére. De lehet hogy rosszul érzékelelm.
  • M2 #22
    "Én nem tudom mi lehet az."

    Ott írtam. Talán nem akarnak "termékek" lenni. Mikor a barátnődnek egyik sms-ben ott a babakocsi szó és másnaptól az egész interneten jönnek szembe a babakocsis hirdetések...
    Vagy a gps családkövetés, ami iOS alatt alap funkció, Samsungnál meg csak úgy tudod aktiválni, ha hozzájárulsz, hogy felhasználják a lokációs adataidat.
    De az Android hemzseg az ilyenektől, gyakorlatilag egy mini elektronikus kémet cipelsz magaddal - önként.
  • M2 #21
    Az iPhoneX-ben a legjobb minőségű OLED panel van (szerintem ezen kár is vitázni, most ebben a Samsung a top), ráadásul visszavett fényerővel, a piacon a legutolsók lesznek, amik beégnek. Ettől függetlenül én nem adnék pénzt érte, szerintem a legrosszabb kijelzővel rendelkező iPhone.
  • MsUser #20
    A hozzászólások is igazolják a tényeket: kis akkumulátor teljesítmény, gyárilag hibás kijelző, annak ellenére hogy a Samsung zászlóshajója mind akkumulátoridő kijelzőminőség formai megjelenés sokkal jobb mint az almák!
    Mégis kifizetik a túlárat az életérzésért!

    Nem szeretem a Samut vannak már reális árú feltörekvő gyártók technikailag sokkal jobb paraméterekkel!
  • CairoJack #19
    Speciel pont, hogy az iPhone x is híres arról, hogy beég a kijelzője.
  • NEXUS6 #18
    Gratulálok, ezekkel a hsz ekkel azért erősen megkérdőjelezed a kijelentésed érvényességét. Hacsak nem azt a kivételt akarod demonstrálni, hogy te magad vagy az a kivétel ami a szabályt erősíti.
    Én nem mondanám ezek után sem, hogy a táborok mentális képességei ilyen egyszerű gondolat menet mentén felosztható.

    Ha a samura célozgatsz, az pl elég rendesen customizálja az alap andrót plusz elég sok saját appot is nyomat a saját storeból. Ennek megfelelően a termékleik is drágább kategóriát képviselnek.

    A kijelzőik valóban elég rikítóra vannak nyomatva alpból. De hát az oled már csak ilyen. Ahhoz tényleg agyhalottnak kell lennie annak, aki a beálításokban nem találja a színszaturáció átállítását. Nem tudom, hogy nem e azért írod ezt, mert az iphonokon nincs ilyen? De akit továbra is zavar a színe&yensúly azbletölt egy ingyenes appot és 2 perc alatt belövi saját szájíze szerint. Vagy simán vesz bármii mást a rahedli ips panelesből. Nagy hülye aki 800 millió készülékből nem tud választani. A 3 darabos aktuális Apple palettáról választani ezt azért nagyobb kihívá#nak érzem.

    Egy 750 es felbontású 2000 mAh alatti akksis telót, i8 200 e Ftért adni erős barokkos túlzásnak érzek bármulyen jó is legyen a rendszer maga vagy a kamera vagy akármi. Aki ennyit kiad érte annak nyilván nem az ár elsődleges szempont. Én nem tudom mi lehet az.
  • CairoJack #17
    Az Apple pont azért fejleszt saját SOC-ot, mert így olcsóbb...
  • M2 #16
    Szintén látható az agyhalál azokon a birkákon, akik annak örülnek, ha egy kijelző kisüti a szemüket a színeivel és lehetőleg nulla köze van a természetes színekhez - viszont legalább hamar beég. Mehet a kukába a két éves telefon, de pont időben, támogatás már úgyis nulla rá addigra.