Gyurkity Péter
Az iPhone X söpörte be a globális profit harmadát
Az Apple magasan vezet a gyártók között, miközben riválisuk Ázsiában visszaszorul.
A két vezető telefongyártóról egyszerre futottak be újabb hírek, mégpedig ellenkező előjellel. Ezeken futunk most végig, hogy képben legyünk az aktuális globális helyzetet illetően. Bár mindkét cég jól szerepel, az Apple forradalminak kikiáltott modellje a profit terén kiemelkedő teljesítményt nyújtott, a Samsung pedig nem mindenhol tudott javítani.
A Counterpoint Research a tavalyi utolsó negyedéves eredmények alapján arra a következtetésre jutott, hogy az okostelefonok globális piacán az Apple egyetlen típusa söpörte be a tiszta profit 35 százalékát, ami annak köszönhető, hogy az iPhone X hazájában meglehetősen népszerűnek bizonyult – még ha valódi robbanást nem is váltott itt ki. Ugyanezen időszak alatt ez a telefon ötször nagyobb profitot produkált, mint 600 különböző androidos gyártó együttvéve, ami jól jelzi, hogy az Apple továbbra is a magas árra és a profi módon eladott újításokra, fejlesztésekre építi üzleti modelljét. A kínai gyártók azonban szintén jobban szerepeltek az utolsó három hónapban, ők együtt 1,3 milliárd dolláros profitra tettek szert, ahogy egyre nagyobb hangsúllyal jelentek meg a prémium kategóriában.
A Samsung eközben nem mindenhol tudott felmutatni javuló számokat, bár globális szinten ők is rekordot rekordra halmoztak. A kínai piac egyenesen siralmas adatokat mutat, néhány évvel ezelőtt még a teljes terület 20 százalékát uralták az ázsiai országban, ma viszont már csak 1 százalék alatti eredményt tudnak felmutatni, ami nyilván a helyi gyártók előretörésének köszönhető. Indiában szintén romló trendet látunk, itt a Samsung hasonlóan gyengén teljesít, ahogy egyre több helyi és egyéb cég igyekszik itt megkapaszkodni a saját, kifejezetten olcsó termékeivel.
Az indiai piacon a dél-koreai vállalat részesedése még 23 százalék felett van, könnyen lehet azonban, hogy ez a kínaihoz hasonló pályát fut majd be – ott mindössze 4 évre volt szükség a piac egyötödének elvesztéséhez.
A két vezető telefongyártóról egyszerre futottak be újabb hírek, mégpedig ellenkező előjellel. Ezeken futunk most végig, hogy képben legyünk az aktuális globális helyzetet illetően. Bár mindkét cég jól szerepel, az Apple forradalminak kikiáltott modellje a profit terén kiemelkedő teljesítményt nyújtott, a Samsung pedig nem mindenhol tudott javítani.
A Counterpoint Research a tavalyi utolsó negyedéves eredmények alapján arra a következtetésre jutott, hogy az okostelefonok globális piacán az Apple egyetlen típusa söpörte be a tiszta profit 35 százalékát, ami annak köszönhető, hogy az iPhone X hazájában meglehetősen népszerűnek bizonyult – még ha valódi robbanást nem is váltott itt ki. Ugyanezen időszak alatt ez a telefon ötször nagyobb profitot produkált, mint 600 különböző androidos gyártó együttvéve, ami jól jelzi, hogy az Apple továbbra is a magas árra és a profi módon eladott újításokra, fejlesztésekre építi üzleti modelljét. A kínai gyártók azonban szintén jobban szerepeltek az utolsó három hónapban, ők együtt 1,3 milliárd dolláros profitra tettek szert, ahogy egyre nagyobb hangsúllyal jelentek meg a prémium kategóriában.
A Samsung eközben nem mindenhol tudott felmutatni javuló számokat, bár globális szinten ők is rekordot rekordra halmoztak. A kínai piac egyenesen siralmas adatokat mutat, néhány évvel ezelőtt még a teljes terület 20 százalékát uralták az ázsiai országban, ma viszont már csak 1 százalék alatti eredményt tudnak felmutatni, ami nyilván a helyi gyártók előretörésének köszönhető. Indiában szintén romló trendet látunk, itt a Samsung hasonlóan gyengén teljesít, ahogy egyre több helyi és egyéb cég igyekszik itt megkapaszkodni a saját, kifejezetten olcsó termékeivel.
Az indiai piacon a dél-koreai vállalat részesedése még 23 százalék felett van, könnyen lehet azonban, hogy ez a kínaihoz hasonló pályát fut majd be – ott mindössze 4 évre volt szükség a piac egyötödének elvesztéséhez.