25
  • asgh
    #25
    Ha a szart drágán is el lehet adni, akkor a többi gyártó miért nem tud eladási rekordokat döntögetni?
    Talán megvetik a profitot és ők csak azért is olcsón adnak jót, mert mert?
    Vagy ha minden a marketingen múlik, akkor miért nem tol a többi gyártó még több energiát a marketingbe? Ki tiltja meg nekik, hogy fanatikus híveket toborozzanak maguk köré, mint ahogy az Apple-ről (tévesen) állítják?
    Ez sehogy sem áll össze.
    Ezen kívül sehol a világon nincs olyan, hogy jól beszopatnak több százmillió (!) vevőt, drágán rájuk sózzák a szart, az a több százmillió ember mégis hosszú éveken keresztül kitart a márka mellett, sőt az iparágban náluk a legkisebb a lemorzsolódás.

    A helyzet sokkal egyszerűbb: az Apple csúcskategóriás termékekből ad el nagyon sokat.
    Alig pár terméket árul csak, azokból viszont százmilliós nagyságrendben értékesít. Így durván le tudja szorítani a gyártási költségeit, mert ha az apple rendel meg valamit egy beszállítótól, az százmilliós nagyságrend, ha más, az jó, ha a pár milliót eléri.
    Azaz nem azért kerül kevesebbe egy iPhone előállítása mint egy hasonló tudású droidé, mert gyengébb a telefon, hanem mert ugyanabból a hardverből az apple többet rendel és ezért jobb áron kapja, miközben a végfelhasználói ára ugyanúgy versenyképes marad.
    Nem egy nagy varázslat, csak józan ész kell a megértéséhez.
    Persze ez nem igazolja az apple-hater mantrákat, meg a mindenható marketing sátáni ereje köré szőtt abszurd spekulációkat, de hát azoknak eleve nem sok közük van a józan észhez ugyebár.
  • asgh
    #24
    Nem igazán sikerült értelmezned, amit a kolléga írt. A családkövetés olyan funkció, amiben Te tudod követni a saját családtagjaid készülékeid (értsd: hol hagyta el a hülyegyerek a telefonját), viszont ezekhez az adatokhoz még az Apple sem fér hozzá csak Te magad.
    Ezzel szemben droidon ez a funkció csak akkor elérhető, ha eleve hozzájárulsz a lokációs adatok kereskedelmi célú felhasználásához.
  • NEXUS6
    #23
    Értem, személyes adatok védelme szempontjából akkor valszeg rosszul emléxem, arra, hogy az első nagy adatgyűjtési skandallum 2011-ben erősen Apple érintettségű volt. Azóta ezexerint ő lett a kisjézus.

    De amit írsz kicsit ellentmondásos, az nem jó, ha személyreszabott hirdetést kapsz, az viszont hogy minden családod helyét pontosan detektálják az teljesen OK. És az Andró a xar, mert ehhez külön appot kell letöltened. Akkor hogy van ez?

    Bocsesz, a magam részéről minden jelentést, szinkronizálást, helyadatot, akármit azonnal kirtok a rendszerből, felhőt nem használok. Csak mert egyetértek azzal, amit írsz. Csakhogy az Andronál azért sokkal több opciót, kontrol lehetőséget látok a privát szféra megörzésére. De lehet hogy rosszul érzékelelm.
  • M2 #22
    "Én nem tudom mi lehet az."

    Ott írtam. Talán nem akarnak "termékek" lenni. Mikor a barátnődnek egyik sms-ben ott a babakocsi szó és másnaptól az egész interneten jönnek szembe a babakocsis hirdetések...
    Vagy a gps családkövetés, ami iOS alatt alap funkció, Samsungnál meg csak úgy tudod aktiválni, ha hozzájárulsz, hogy felhasználják a lokációs adataidat.
    De az Android hemzseg az ilyenektől, gyakorlatilag egy mini elektronikus kémet cipelsz magaddal - önként.
  • M2 #21
    Az iPhoneX-ben a legjobb minőségű OLED panel van (szerintem ezen kár is vitázni, most ebben a Samsung a top), ráadásul visszavett fényerővel, a piacon a legutolsók lesznek, amik beégnek. Ettől függetlenül én nem adnék pénzt érte, szerintem a legrosszabb kijelzővel rendelkező iPhone.
  • MsUser
    #20
    A hozzászólások is igazolják a tényeket: kis akkumulátor teljesítmény, gyárilag hibás kijelző, annak ellenére hogy a Samsung zászlóshajója mind akkumulátoridő kijelzőminőség formai megjelenés sokkal jobb mint az almák!
    Mégis kifizetik a túlárat az életérzésért!

    Nem szeretem a Samut vannak már reális árú feltörekvő gyártók technikailag sokkal jobb paraméterekkel!
  • CairoJack
    #19
    Speciel pont, hogy az iPhone x is híres arról, hogy beég a kijelzője.
  • NEXUS6
    #18
    Gratulálok, ezekkel a hsz ekkel azért erősen megkérdőjelezed a kijelentésed érvényességét. Hacsak nem azt a kivételt akarod demonstrálni, hogy te magad vagy az a kivétel ami a szabályt erősíti.
    Én nem mondanám ezek után sem, hogy a táborok mentális képességei ilyen egyszerű gondolat menet mentén felosztható.

    Ha a samura célozgatsz, az pl elég rendesen customizálja az alap andrót plusz elég sok saját appot is nyomat a saját storeból. Ennek megfelelően a termékleik is drágább kategóriát képviselnek.

    A kijelzőik valóban elég rikítóra vannak nyomatva alpból. De hát az oled már csak ilyen. Ahhoz tényleg agyhalottnak kell lennie annak, aki a beálításokban nem találja a színszaturáció átállítását. Nem tudom, hogy nem e azért írod ezt, mert az iphonokon nincs ilyen? De akit továbra is zavar a színe&yensúly azbletölt egy ingyenes appot és 2 perc alatt belövi saját szájíze szerint. Vagy simán vesz bármii mást a rahedli ips panelesből. Nagy hülye aki 800 millió készülékből nem tud választani. A 3 darabos aktuális Apple palettáról választani ezt azért nagyobb kihívá#nak érzem.

    Egy 750 es felbontású 2000 mAh alatti akksis telót, i8 200 e Ftért adni erős barokkos túlzásnak érzek bármulyen jó is legyen a rendszer maga vagy a kamera vagy akármi. Aki ennyit kiad érte annak nyilván nem az ár elsődleges szempont. Én nem tudom mi lehet az.
  • CairoJack
    #17
    Az Apple pont azért fejleszt saját SOC-ot, mert így olcsóbb...
  • M2 #16
    Szintén látható az agyhalál azokon a birkákon, akik annak örülnek, ha egy kijelző kisüti a szemüket a színeivel és lehetőleg nulla köze van a természetes színekhez - viszont legalább hamar beég. Mehet a kukába a két éves telefon, de pont időben, támogatás már úgyis nulla rá addigra.
  • M2 #15
    Az Androidos telefonok azért olcsóbbak, mert a Google ingyen adja hozzá a teljes rendszert. Csakhogy ha valami ingyen van, ott te magad vagy a termék! Ennek felismeréséhez persze szükséges az agyhalál +1-es iq. Akinek ez nincs meg, az vesz Androidot.
    Aztán vannak az önfelmentő agyhalottak, akik szerint az Apple birtokában van valamilyen titkos marketing receptnek, amit rajta kívül senki nem ismer és nem használ, viszont több száz millió emberre hat.

    Szóval mondhatjuk, hogy az iPhone tulajok az emberiség értelmesebbik fele.
  • TokraFan
    #14
    Az Apple egy kiváló marketing cég. Kb., az MLM-es marhákhoz tudom hasonlítani, akik képesek eladni egy normál edényt és porszívót 500eFt-ért egyszerűen a hozzá mellékelt mesével (NASA tervezés, hogy csak a legnyilvánvalóbb örökzöldet említsem).

    Az Apple ennél persze kicsivel több, de nem sokkal. Jót virultam akkor is, amikor ment a média hadjárat anno az un. Retina Display-el. Micsoda fasza elnevezés, csak kár, hogy a valóságban egy mezei LG panelről volt szó. Apple fanok mai napig koppannak amikor megtudják, hogy az un. "csúcstermékeik szuper innovatív" kijelzőit valójában az LG gyártja.
  • Kurfürst
    #13
    A hardver maga filléres tétel. A fejlesztési költségek azok, amik magasak. Az apple saját CPU-t, saját OS-t csinál. Egy Huawei ezzel szemben egyiket sem. Stock droid azt csókolom, a fejlesztési költséget meg kifizeti a user a saját adataival a googlenek.

    A szutyok kijelzőn jót röhögtem. Gondolom azért szar, mert nem rikítózöld, meg rikítókék minden. Ja, ha nem emulátort futtatsz egy OS-t (droid) hanem natívban (iOS) akkor kevesebb RAM is bőséggel elég, éveken át.

    Az apple azért viszi el (a brand árazáson túl) a profit nagy részét (kb. 95%-ot), mert egyrészt csak csúcskategóriában játszik, amin a legnagyobb a haszon (belépő droid tucatteló árába belefér 10 USD profit / teló, egy csúcs telón meg 200+ USD is simán), másrészt a többiek nagy része kénytelen alulárazni a telóikat, élükön a kínaiakkal akik akár bukni is hajlandóak rajta, csak felépüljön az a márka, létrejöjjön az a piac ami ügye az applenek már rég megvan. A Samsung dettó ezt csinálta, előszőr olcsón mentek a cuccok, "olcsó iPhone" jeligére, most hogy megvan a vásárlóközönségük már ők is ugyanolyan pofátlanul áraznak.
  • CairoJack
    #12
    "a tobbi gyarto csucs teloi sem igazan olcsobbak, akkor hol a profit?" - A többi gyártó hardvert is rak a telefonba, nem csak marketinget. iPhone X-ben 3 GB RAM van, 2 kamera, meg egy szutyok kijelző, a legtöbb másik gyártó flagshipjében 6 GB RAM, 3 kamera, jobb kijelző, nagyobb akku, így az alkatrész költségek nagyobbak, mint az Applenél. Plusz még így is átlag 50-100K-val olcsóbbak. Hát itt úszik el a nagy profit. A konkurensekhez képest az Apple erősen túlárazza a termékeit, amit megtehet, mert sokan így is megveszik a márka miatt. Egyszerű. Pont.
  • CairoJack
    #11
    Az Apple ügyesen nyírja az iSheep-eket, ennyi.
  • M2 #10
    Ez már az, amikor csődbe megy az Apple, vagy arra újabb 10 évet várni kell? :-)
  • Cat #9
    "a tobbi gyarto csucs teloi sem igazan olcsobbak, akkor hol a profit?"
    1. A legdrágább termékeken van a legtöbb haszon. Ez mindenhol így van, autóktól kezdve a videókártyákig.
    2. Az Apple messze több csúcstelót ad el, mint a többi cég a legjobbjából.
    3. Az Apple csúcstelója jóval olcsóbban állítható elő, mint a többi cég legjobbja, mert egyszerűen sokkal gyengébb a műszaki tartalom, amit ad.
  • NEXUS6
    #8
    Az Apple üzleti modellje szerint csak csúsckategóriás termékeket gyárt. A többi nagy gyártónak is vannak ilyen készülékei és ma már tényleg nincs akkora árkülönbség, de az Apple, akkor is drágább csak nem annyival ma már.

    Nálam a gond ott kezdődik, hogy van 1-2 fícsőr, amiben gyengébbek az ő telefonjaik a többihez képest, vagy is drágább és ha iphonet választanék még is kompromisszumra kényszerülnék. Első és legfontosabb a kijelző. Az Apple termékei menthetetlenül lemaradtak ezen a téren és talán csak az IX van azon a szinten, amit ez a kategória megkövetel. A memória megint egy ilyen gond, ami a későbbi frissítéseknél bosszulhatja meg magát, és a tapasztalatok szerint ez be is következik, a régebbi készülékek lelassulásával. Ezek az én szempontjaim, de tekintve, hogy az emberek többsége inkább más gyártók csúcs készülékét választja, ha ennyi pénzt szán rá, ez viszonylag általános lehet.

    Az hogy egy jó marketingnek köszönhetően az Aplle egy nagyobb árréssel is simán megél a piacon a több szempontból nem tökéletes termékeivel, az a menedzsementet dícséri és nem a készülékeket.
  • syn7h37ic
    #7
    De. Túlárazott. És ezt mocsok módon kihasználja az Apple, az emberek hiúságát. Sokan (nagyon sokan) csak azért vesznek Apple terméket mert brand. Nem számít nekik, hogy van jobb olcsóbb ,és megbízhatóbb termék, nekik a márka kell, amivel a lelküket ápolják.
    Ezt használja ki az Apple.
    A Samsung meg jót röhög az egészen, mert ha viszik az iPhone-t, akkor viszik a saját kijelzőjét is.
  • Sequoyah
    #6
    Vallalati szinten is 20% marginnal dolgoznak, szoval ha lennenek is garancialis problemak (bar nem jellemzo), az nem nagyon latszik a nyeresegukon.
  • Sequoyah
    #5
    Nem kell leforditani, a cikk eleg nyilvanvaloan a profitrol beszel, nem pedig a darabszamrol.
    Tularazottnak pedig nem nevezheto, mert ezekszerint kifizetik az emberek, tehat pont jol van arazva. Bar az X-nel mar rezeg a lec, azt hiszem most talaltak meg a hatart ahol profit meg van, de a darabszam mar atfordul csokkenobe.

    A tobbiek nem tudom mit csinalnak egyebkent, a tobbi gyarto csucs teloi sem igazan olcsobbak, akkor hol a profit?
  • NEXUS6
    #4
    Fordítsuk le a hírt, mit jelent az, hogy elhozta a profit 1/3-át?
    Sokat adnak el belőle? Nem feltétlenül. A többiek több telót adnak el is kisebb a profitjuk? Valszeg. Hogyhogy? Az Apple nagyobb árréssel dolgozik, júzer nyelven erősen túlárazott. Ennyi.

    De hát ezt eddig is tudtuk.
  • MsUser
    #3
    A haszon harmadát besöpörte globálisan, mert olyan drágán sózzák hogy irreális a haszonkulcs!
    Majd a garanciális problémákat és hamar tönkrement mini aksikat levonva nem is lesz az olyan elsöprő. :)
    Amúgy nem lenne rossz telefon, de ennyiért határozottan a legszarabb!!!
  • Fionn
    #2
    nem kell most se, de ha drágán adják a szemetet a pár elvakult idióta úgyis megveszi és ezzel máris jó a cégnek.
  • ugh
    #1

    1 honapja meg az volt, hogy a fasznak se kell.

    Ez egy sponsored by apple tipusu cikk.
    Abbol latszik, hogy mindenki lehozza....