• asgh
    #25
    Ha a szart drágán is el lehet adni, akkor a többi gyártó miért nem tud eladási rekordokat döntögetni?
    Talán megvetik a profitot és ők csak azért is olcsón adnak jót, mert mert?
    Vagy ha minden a marketingen múlik, akkor miért nem tol a többi gyártó még több energiát a marketingbe? Ki tiltja meg nekik, hogy fanatikus híveket toborozzanak maguk köré, mint ahogy az Apple-ről (tévesen) állítják?
    Ez sehogy sem áll össze.
    Ezen kívül sehol a világon nincs olyan, hogy jól beszopatnak több százmillió (!) vevőt, drágán rájuk sózzák a szart, az a több százmillió ember mégis hosszú éveken keresztül kitart a márka mellett, sőt az iparágban náluk a legkisebb a lemorzsolódás.

    A helyzet sokkal egyszerűbb: az Apple csúcskategóriás termékekből ad el nagyon sokat.
    Alig pár terméket árul csak, azokból viszont százmilliós nagyságrendben értékesít. Így durván le tudja szorítani a gyártási költségeit, mert ha az apple rendel meg valamit egy beszállítótól, az százmilliós nagyságrend, ha más, az jó, ha a pár milliót eléri.
    Azaz nem azért kerül kevesebbe egy iPhone előállítása mint egy hasonló tudású droidé, mert gyengébb a telefon, hanem mert ugyanabból a hardverből az apple többet rendel és ezért jobb áron kapja, miközben a végfelhasználói ára ugyanúgy versenyképes marad.
    Nem egy nagy varázslat, csak józan ész kell a megértéséhez.
    Persze ez nem igazolja az apple-hater mantrákat, meg a mindenható marketing sátáni ereje köré szőtt abszurd spekulációkat, de hát azoknak eleve nem sok közük van a józan észhez ugyebár.