Gyurkity Péter
Ellenzi az otthoni javítgatást az Apple
Egy javaslat szerint kötelező lenne részletes útmutatóval szolgálni, de ezt ők ellenzik.
Az Apple gőzerővel készül az idei telefonos generáció bemutatkozására, eközben azonban a tengerentúlon bizonyos jogi csatákat is meg kell vívniuk, hogy megőrizzék a meglévő előnyöket. Nagy vehemenciával ellenzik azon próbálkozásokat, amelyek a külsős szakértők és a felhasználók által elvégzett javítások megkönnyítését célozzák.
Jelen pillanatban mintegy féltucat amerikai államban tervezik különböző viták és meghallgatások megtartását, amelyek a felek álláspontját és az egymásnak feszülő érveket hivatottak tisztázni. Ezen államok egyike Nebraska, ahol március 9-én kerül sor a következő lépésre, erre pedig az Apple és az AT&T is elküldi lobbistáit, hogy bebiztosítsák a jelenlegi helyzet megőrzését. Szerintük nem jó ötlet külsős szakértőkre, az erre fókuszáló boltokra, valamint magukra a felhasználókra bízni a különböző javításokat, hiszen ezzel nemcsak a készülékekben, de akár saját magukban is kárt tehetnek, amire állításuk szerint nagyon jó példa a Samsung akkumulátorbotránya. Éppen ezért helyes, ha a gyártók megtartják maguknak a részletes útmutatókat, valamint az ezzel kapcsolatos házon belüli tudást.
A másik oldal – amelyet leginkább a Repair.org kereskedelmi szervezet képvisel – viszont azt hangsúlyozza ki, hogy rá kellene kényszeríteni a vállalatokat ezen útmutatók közzétételére, hiszen ezzel nagyban megkönnyítenék a jól elvégzett javítások kivitelezését, ezzel egy időben pedig minimalizálnák a balesetek veszélyét. Szerintük a gyártók monopolizálták a javítási szolgáltatásokat, vagyis elsősorban az ezzel kapcsolatos anyagi szempontok vezérlik őket, amennyiben pedig egyes államok előírják a részletes dokumentáció közzétételét, a autóiparhoz hasonló módon komoly mértékben javulna a helyzet.
Az Apple elöl jár az egyedi komponensek alkalmazásában, számukra nyilván kedvezőtlen fejlemény lenne egy ilyen döntés. Nebraska után több másik állam kerül majd sorra, New York, Illinois, Minnesota, valamint mások szintén gondolkodnak a felvetésen.
Az Apple gőzerővel készül az idei telefonos generáció bemutatkozására, eközben azonban a tengerentúlon bizonyos jogi csatákat is meg kell vívniuk, hogy megőrizzék a meglévő előnyöket. Nagy vehemenciával ellenzik azon próbálkozásokat, amelyek a külsős szakértők és a felhasználók által elvégzett javítások megkönnyítését célozzák.
Jelen pillanatban mintegy féltucat amerikai államban tervezik különböző viták és meghallgatások megtartását, amelyek a felek álláspontját és az egymásnak feszülő érveket hivatottak tisztázni. Ezen államok egyike Nebraska, ahol március 9-én kerül sor a következő lépésre, erre pedig az Apple és az AT&T is elküldi lobbistáit, hogy bebiztosítsák a jelenlegi helyzet megőrzését. Szerintük nem jó ötlet külsős szakértőkre, az erre fókuszáló boltokra, valamint magukra a felhasználókra bízni a különböző javításokat, hiszen ezzel nemcsak a készülékekben, de akár saját magukban is kárt tehetnek, amire állításuk szerint nagyon jó példa a Samsung akkumulátorbotránya. Éppen ezért helyes, ha a gyártók megtartják maguknak a részletes útmutatókat, valamint az ezzel kapcsolatos házon belüli tudást.
A másik oldal – amelyet leginkább a Repair.org kereskedelmi szervezet képvisel – viszont azt hangsúlyozza ki, hogy rá kellene kényszeríteni a vállalatokat ezen útmutatók közzétételére, hiszen ezzel nagyban megkönnyítenék a jól elvégzett javítások kivitelezését, ezzel egy időben pedig minimalizálnák a balesetek veszélyét. Szerintük a gyártók monopolizálták a javítási szolgáltatásokat, vagyis elsősorban az ezzel kapcsolatos anyagi szempontok vezérlik őket, amennyiben pedig egyes államok előírják a részletes dokumentáció közzétételét, a autóiparhoz hasonló módon komoly mértékben javulna a helyzet.
Az Apple elöl jár az egyedi komponensek alkalmazásában, számukra nyilván kedvezőtlen fejlemény lenne egy ilyen döntés. Nebraska után több másik állam kerül majd sorra, New York, Illinois, Minnesota, valamint mások szintén gondolkodnak a felvetésen.