Gyurkity Péter
A Boeing érne el elsőként a Marsra
Erről beszélt a cég első embere, aki szerint az űrturizmus jelenti az első lépést.
A Boeing évtizedek óta jelen van az űrkutatás területén, annak idején például ők szállították le a Saturn V rakéta első fokozatát – ez azóta is vezeti az amerikai rakéták rangsorát, mint a legerősebb fejlesztés. Napjainkban több eltérő projekten is dolgoznak, így részt vesznek a NASA Commercial Crew programjában, de a Virgin Galactic űrrepülőjét magasba emelő 747-es utasszállító is tőlük származik.
Dennis Muilenburg, a cég vezérigazgatója, az Atlantic magazin által a hónap elején megrendezett eseményen arról beszélt, hogy szerinte a Marsra is elsőként jutnak majd el, megelőzve a SpaceX-et, amelynek első embere nemrég tartott nagyobb sajtótájékoztatót a hosszabb távú tervekről. A vörös bolygóra a Boeing által gyártott rakéta juttathatja majd el az első űrhajósokat, ez azonban még odébb van, hiszen az első lépést az űrturizmus elterjedése jelenti majd. Ennek keretében az ISS mellé több tucat kisebb-nagyobb állomás, űrhotel, stb. sorakozna fel, bár ez is több évtizedet vesz majd igénybe.
A hiperszonikus repülők megjelenése kiegészíti ezt a területet, ennek révén ugyanis jóval rövidebb, mindössze 2 órás utak révén is lehetővé válna a kontinensek összekapcsolása. A Boeing saját fejlesztése, az X-51A WaveRider, a hangsebesség ötszörösével repült még 2013-ban, de a lehetőségeket sokkal jobban megmutatja a Lockheed Martin által kifejlesztett Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2, amely azzal a céllal készül, hogy Mach 20 sebességgel száguldjon, ami azt jelentené, hogy New York és Los Angeles között alig 12 percig tartana a tulajdonképpeni út. Természetesen itt még szükség lesz a fejlesztések véglegesítésére, valamint a költségek jelentős mértékű leszorítására, de mindez már nem tartozik a tudományos fantasztikum világába.
A Boeing és a SpaceX között zajló verseny még évekig biztosan nem dől el, itt igazán csak a következő évtized végére derülhet ki, hogy melyikük tudta betartani a korai ígéreteket.
A Boeing évtizedek óta jelen van az űrkutatás területén, annak idején például ők szállították le a Saturn V rakéta első fokozatát – ez azóta is vezeti az amerikai rakéták rangsorát, mint a legerősebb fejlesztés. Napjainkban több eltérő projekten is dolgoznak, így részt vesznek a NASA Commercial Crew programjában, de a Virgin Galactic űrrepülőjét magasba emelő 747-es utasszállító is tőlük származik.
Dennis Muilenburg, a cég vezérigazgatója, az Atlantic magazin által a hónap elején megrendezett eseményen arról beszélt, hogy szerinte a Marsra is elsőként jutnak majd el, megelőzve a SpaceX-et, amelynek első embere nemrég tartott nagyobb sajtótájékoztatót a hosszabb távú tervekről. A vörös bolygóra a Boeing által gyártott rakéta juttathatja majd el az első űrhajósokat, ez azonban még odébb van, hiszen az első lépést az űrturizmus elterjedése jelenti majd. Ennek keretében az ISS mellé több tucat kisebb-nagyobb állomás, űrhotel, stb. sorakozna fel, bár ez is több évtizedet vesz majd igénybe.
A hiperszonikus repülők megjelenése kiegészíti ezt a területet, ennek révén ugyanis jóval rövidebb, mindössze 2 órás utak révén is lehetővé válna a kontinensek összekapcsolása. A Boeing saját fejlesztése, az X-51A WaveRider, a hangsebesség ötszörösével repült még 2013-ban, de a lehetőségeket sokkal jobban megmutatja a Lockheed Martin által kifejlesztett Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2, amely azzal a céllal készül, hogy Mach 20 sebességgel száguldjon, ami azt jelentené, hogy New York és Los Angeles között alig 12 percig tartana a tulajdonképpeni út. Természetesen itt még szükség lesz a fejlesztések véglegesítésére, valamint a költségek jelentős mértékű leszorítására, de mindez már nem tartozik a tudományos fantasztikum világába.
A Boeing és a SpaceX között zajló verseny még évekig biztosan nem dől el, itt igazán csak a következő évtized végére derülhet ki, hogy melyikük tudta betartani a korai ígéreteket.