Berta Sándor
Robotportást tesztel a Hilton és az IBM
A Hilton alapítója, Conrad Hilton után Connie-nak elnevezett robot személyre szabott tanácsokat ad a szálloda vendégeinek.
Connie az IBM Watson szuperszámítógépének köszönhetően képes arra, hogy üdvözölje a virginiai Hilton McLean szálloda vendégeit és megválaszolja a létesítménnyel, valamint annak a programjaival és a szolgáltatásaival kapcsolatos kérdéseket. A robotportás feladata, hogy tanuljon az emberekkel folytatott minden egyes interakcióból. Ehhez eltárolja az összes feltett kérdést, hogy később egy hasonló kérdésre gyorsabban tudjon felelni. Az eltárolt kérdésekhez a személyzet tagjai is hozzáférhetnek, így a menedzserek reagálhatnak a gyakran felmerülő felvetésekre és ha például a vendégek gyakran érdeklődnek kerékpározási lehetőségek iránt, akkor kialakíthatnak egy kerékpárkölcsönzőt.
Az új rendszerrel az IBM beléphet a robotok területére. A szakemberek azt szeretnék, ha Connie nem váltaná ki teljesen az embereket, hanem támogatná a munkájukat. A robot a Watson különböző alkalmazásprogramozási interfészeit használja. Connie hozzáfér a WayBlazer.com utazási platformhoz is, hogy a turistákkal közölhesse a városban lévő szabadidős lehetőségeket.
Jonathan Wilson, a Hilton termékinnovációért felelős munkatársa azt nyilatkozta, hogy arra összpontosítanak, hogy a teljes utazási élményt okosabbá és könnyebbé tegyék. Az IBM céljai hosszabb távúak. Rob High, a cég műszaki igazgatója és alelnöke szerint ez a projekt egy fontos lépés a gép-ember interakciók területén.
Connie az IBM Watson szuperszámítógépének köszönhetően képes arra, hogy üdvözölje a virginiai Hilton McLean szálloda vendégeit és megválaszolja a létesítménnyel, valamint annak a programjaival és a szolgáltatásaival kapcsolatos kérdéseket. A robotportás feladata, hogy tanuljon az emberekkel folytatott minden egyes interakcióból. Ehhez eltárolja az összes feltett kérdést, hogy később egy hasonló kérdésre gyorsabban tudjon felelni. Az eltárolt kérdésekhez a személyzet tagjai is hozzáférhetnek, így a menedzserek reagálhatnak a gyakran felmerülő felvetésekre és ha például a vendégek gyakran érdeklődnek kerékpározási lehetőségek iránt, akkor kialakíthatnak egy kerékpárkölcsönzőt.
Az új rendszerrel az IBM beléphet a robotok területére. A szakemberek azt szeretnék, ha Connie nem váltaná ki teljesen az embereket, hanem támogatná a munkájukat. A robot a Watson különböző alkalmazásprogramozási interfészeit használja. Connie hozzáfér a WayBlazer.com utazási platformhoz is, hogy a turistákkal közölhesse a városban lévő szabadidős lehetőségeket.
Jonathan Wilson, a Hilton termékinnovációért felelős munkatársa azt nyilatkozta, hogy arra összpontosítanak, hogy a teljes utazási élményt okosabbá és könnyebbé tegyék. Az IBM céljai hosszabb távúak. Rob High, a cég műszaki igazgatója és alelnöke szerint ez a projekt egy fontos lépés a gép-ember interakciók területén.