Berta Sándor

Robotportást tesztel a Hilton és az IBM

A Hilton alapítója, Conrad Hilton után Connie-nak elnevezett robot személyre szabott tanácsokat ad a szálloda vendégeinek.

Connie az IBM Watson szuperszámítógépének köszönhetően képes arra, hogy üdvözölje a virginiai Hilton McLean szálloda vendégeit és megválaszolja a létesítménnyel, valamint annak a programjaival és a szolgáltatásaival kapcsolatos kérdéseket. A robotportás feladata, hogy tanuljon az emberekkel folytatott minden egyes interakcióból. Ehhez eltárolja az összes feltett kérdést, hogy később egy hasonló kérdésre gyorsabban tudjon felelni. Az eltárolt kérdésekhez a személyzet tagjai is hozzáférhetnek, így a menedzserek reagálhatnak a gyakran felmerülő felvetésekre és ha például a vendégek gyakran érdeklődnek kerékpározási lehetőségek iránt, akkor kialakíthatnak egy kerékpárkölcsönzőt.


Az új rendszerrel az IBM beléphet a robotok területére. A szakemberek azt szeretnék, ha Connie nem váltaná ki teljesen az embereket, hanem támogatná a munkájukat. A robot a Watson különböző alkalmazásprogramozási interfészeit használja. Connie hozzáfér a WayBlazer.com utazási platformhoz is, hogy a turistákkal közölhesse a városban lévő szabadidős lehetőségeket.

Jonathan Wilson, a Hilton termékinnovációért felelős munkatársa azt nyilatkozta, hogy arra összpontosítanak, hogy a teljes utazási élményt okosabbá és könnyebbé tegyék. Az IBM céljai hosszabb távúak. Rob High, a cég műszaki igazgatója és alelnöke szerint ez a projekt egy fontos lépés a gép-ember interakciók területén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #7
    A Hilton-szintű hotelekben megszállás nem zárja ki helyi éttermeket és kisboltokat. A különbség egy apartmanhoz képest a szoba minőségében óriási (és az is vonzó, hogy akciósan a repjegyhez jár kedvezmény a szobaárhoz, ha megfelelő helyen foglalja az ember). Méltán 5 csillag, csak enni ne kelljen ott. Ugyanebben az országban 3 csillaghoz is volt szerencsém, katasztrofálisan szar volt. Eddig 16 ország kb. 75 hoteljében aludtam, de a Hilton (az a bizonyos Hilton) ott van az első háromban (csak egy osztrák és egy román előzi meg az én listámon). Az apartman teljesen önellátó szisztémája egyáltalán nem vonz.
  • Tetsuo #6
    Aludtam már én is Hiltonban (London belváros), az egyik legsz@rabb hotel volt... még a kommersz Premiere Inn brit hálózat is jobbat nyújtott (ráadásul olcsóbban), mint az.
    A minibár szenzorára nem emlékszem. :-)

    Ha holiday, akkor az apartmanokat preferálom, helyi éttermekkel, kisboltokkal.
    A hotelkaja igénytelen, az amcsi és angol turistáknak készülő egyencucc.
    A hotel éttermei pedig, ha jók, irtózatosan drágák. Míg mellette ugyanaz illetve jobb minőségben, olcsóbb és jobb a hangulat stb..

    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2016.03.11. 15:02:51
  • Ender Wiggin #5
    Nem viccelek. Azért nyitottam ki, hogy a saját szendvicsemet berakjam és közben elmozdultak a dobozos piák. A rakás tetején van egy szenzorlap, ami azonnal ráterhel a számlára (a tévén megnéztem a kontót - jól tettem -, mert ha nem teszem, akkor fizetni kellett volna az el nem fogyasztott cuccért is). Egy telefon a recepcióra és stornózták a tételt. És hogy miért szarozik az ember egy nyomorult szendóval, ha már a Hiltonban alszik? Mert az adott szobaárakhoz nem jár semmilyen kaja, a szokványos rántotta reggeli fejenkén 30 dollár, ami már tényleg a lehúzás teteje...Egy reggelire még elmegy (bár két személyre már 60 dollár, ugye), de mikor az ember 7-8 napot marad, akkor kész vagyon. Pl. ennyiből normális autót lehet bérelni.
  • kvp #4
    Ez inkabb csak PR, mivel pont a hilton nem szorul ra es egy jobb mobiltelefon is ugyanugy tud valaszolni ezekre a kerdesekre. Viszont bemutathato, hogy ok most ujitanak. Alapvetoen egy atlagos olcso japan automatizalt szalloda mar kozel 3 evtizede igy mukodik, csak tobbnyire nincs hozza aranyos robot, meg eloszavas kerdesre valaszolo MI, csak kb. egy italautomata szintjen mukodo gepi portas. Celnak az is megfelel, ezt a szintet tudjak majd a jovoben tovabbfejleszteni, tehat a technika egyarant segithet a low end oldalon az emberek kivaltasaban, mig a high end oldal foleg PR es vendegszorakoztatasi celokra hasznalhatja.
  • Skylake #3
    Tényleg, a pénzemért, amit a Hiltonban hagynék, minden vágyam lenne egy ilyen artudituval társalogni. Köszönöm a divatos tech külsőbe öltöztetett fillérb*szást!
  • Tetsuo #2
    "Körbenézel." LOL
  • Ender Wiggin #1
    Jól jött volna egy ilyen, ha elmondja, hogy ne nyissam ki a minibárt, mert az is pénzbe kerül, ha csak körbenézek benne...