Berta Sándor
A viselhető termékeknél a kompatibilitás a legfontosabb
Steve Brown, az Intel egyik vezetője szerint az okosórák és más viselhető eszközök esetében nem a funkciókra kell helyezni a hangsúlyt.
A szakember a londoni Wearable Technology Show keretében tartott előadása szerint a technikát úgy kell bevetni, hogy a legjobb oldalunkat használhassuk ki a segítségével. Az okosóráknál és más hasonló készülékeknél nem az a legfontosabb, hogy hány funkciót kínálnak, hanem az, hogy miként köthetők össze más rendszerekkel és szolgáltatásokkal. A menedzser hozzátette: a fizikai világ és a digitális világ egyre jobban közeledik egymáshoz. Ez az a megatrend, ami meg fogja változtatni az életmódunkat, a digitális világ lassanként benyomul az általunk lakott világba.
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, a viselhető termékeknek olyan dolgokat kell elvégezniük, amik számunkra fontosak, azonban ezen a területen még sok a tennivaló. Az ilyen kis méretű eszközöknél ugyanis eleinte nincs sok funkció, ezért a szolgáltatásokhoz való hozzáférés során meghatározóak a felhasználói tapasztalatok. Brown a középkori lovagi felszerelésekhez hasonlította a Google Glass szemüveget és a többi új fejlesztést. Ezzel azt akarta illusztrálni, hogy a testen viselhető tárgyak sokkal többre hivatottak bizonyos esetekben, mint azt sokan elsőre gondolnák. A dizájnereknek a múltba is kellene tekinteniük akkor, amikor felhasználóbarát élményt akarnak nyújtani a vásárlóknak.
A jövőbeli fejlesztések kapcsán Brown bemutatta egy rizsszem méretű Intel processzor fotóját, majd kijelentette, hogy a felvétel 5 éves. A konszern jelenleg a 22 nanométeres gyártási eljárást alkalmazza, de a jövőt a 10, a 7 és az 5 nanométeres gyártási eljárások jelentik. A menedzser szerint a viselhető termékek kezeléséhez nem csak beszédvezérlésre van szükség, hanem egy teljesen új nyelvre is.
Az Intel hite szerint még ebben az évtizedben nagy áttörés lesz a számítástechnikában, és eljön az olyan számítógépek első korszaka, melyek úgy látják a világot ahogy az emberek, megértik őket, és a közöttük lévő kapcsolatokat. Mindez feltétele az önműködő járműveknek és a fejlett robotoknak. Brown szerint a jövőben bármely tárgy átalakítható lesz számítógéppé, s ezzel az Intel által bemutatott Edison nevű miniatűr számítógépre utalt. Egy ilyen rendszer megkönnyítheti a tervezők munkáját. Az Intel már korábban jelezte, hogy az Edisonnal szabványt teremtene.
A társaság a Make It Wearable nevű verseny keretében gyűjt ötleteket, amelyek áttöréshez segíthetik a viselhető termékeket. A verseny fődíja 500 000 dollár, a teljes elnyerhető összeg pedig 1,3 millió dollár. A Vandrico tanácsadóház adatai alapján jelenleg a piacon 175 viselhető számítástechnikai eszköz van, ezek átlagosan 367 dollárba kerülnek. Közülük csupán 52 ajánlható munkahelyi használatra, 42 egészségügyi célú és 10 terméket ipari alkalmazásra terveztek. A többi szórakozási, játék és egyéb célokra használható. Az Intel március elején vásárolta meg a Basis Science nevű okosóra-gyártó céget, azért, hogy így bővítse a viselhető eszközökkel és szenzorokkal kapcsolatos termékportfólióját.
A szakember a londoni Wearable Technology Show keretében tartott előadása szerint a technikát úgy kell bevetni, hogy a legjobb oldalunkat használhassuk ki a segítségével. Az okosóráknál és más hasonló készülékeknél nem az a legfontosabb, hogy hány funkciót kínálnak, hanem az, hogy miként köthetők össze más rendszerekkel és szolgáltatásokkal. A menedzser hozzátette: a fizikai világ és a digitális világ egyre jobban közeledik egymáshoz. Ez az a megatrend, ami meg fogja változtatni az életmódunkat, a digitális világ lassanként benyomul az általunk lakott világba.
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, a viselhető termékeknek olyan dolgokat kell elvégezniük, amik számunkra fontosak, azonban ezen a területen még sok a tennivaló. Az ilyen kis méretű eszközöknél ugyanis eleinte nincs sok funkció, ezért a szolgáltatásokhoz való hozzáférés során meghatározóak a felhasználói tapasztalatok. Brown a középkori lovagi felszerelésekhez hasonlította a Google Glass szemüveget és a többi új fejlesztést. Ezzel azt akarta illusztrálni, hogy a testen viselhető tárgyak sokkal többre hivatottak bizonyos esetekben, mint azt sokan elsőre gondolnák. A dizájnereknek a múltba is kellene tekinteniük akkor, amikor felhasználóbarát élményt akarnak nyújtani a vásárlóknak.
A jövőbeli fejlesztések kapcsán Brown bemutatta egy rizsszem méretű Intel processzor fotóját, majd kijelentette, hogy a felvétel 5 éves. A konszern jelenleg a 22 nanométeres gyártási eljárást alkalmazza, de a jövőt a 10, a 7 és az 5 nanométeres gyártási eljárások jelentik. A menedzser szerint a viselhető termékek kezeléséhez nem csak beszédvezérlésre van szükség, hanem egy teljesen új nyelvre is.
Az Intel hite szerint még ebben az évtizedben nagy áttörés lesz a számítástechnikában, és eljön az olyan számítógépek első korszaka, melyek úgy látják a világot ahogy az emberek, megértik őket, és a közöttük lévő kapcsolatokat. Mindez feltétele az önműködő járműveknek és a fejlett robotoknak. Brown szerint a jövőben bármely tárgy átalakítható lesz számítógéppé, s ezzel az Intel által bemutatott Edison nevű miniatűr számítógépre utalt. Egy ilyen rendszer megkönnyítheti a tervezők munkáját. Az Intel már korábban jelezte, hogy az Edisonnal szabványt teremtene.
A társaság a Make It Wearable nevű verseny keretében gyűjt ötleteket, amelyek áttöréshez segíthetik a viselhető termékeket. A verseny fődíja 500 000 dollár, a teljes elnyerhető összeg pedig 1,3 millió dollár. A Vandrico tanácsadóház adatai alapján jelenleg a piacon 175 viselhető számítástechnikai eszköz van, ezek átlagosan 367 dollárba kerülnek. Közülük csupán 52 ajánlható munkahelyi használatra, 42 egészségügyi célú és 10 terméket ipari alkalmazásra terveztek. A többi szórakozási, játék és egyéb célokra használható. Az Intel március elején vásárolta meg a Basis Science nevű okosóra-gyártó céget, azért, hogy így bővítse a viselhető eszközökkel és szenzorokkal kapcsolatos termékportfólióját.