Gyurkity Péter

Itt a nem robbanó repülőgép-üzemanyag

Egy polimer hozzáadásával előznék meg a becsapódó repülők lángra lobbanását.

A 2001-es terrortámadások után indult egy amerikai kutatás azzal a céllal, hogy a jövőben a hasonló akciók és a balesetek során megelőzzék a kiömlő üzemanyag jelentette további veszélyeket és komplikációkat - különös tekintettel arra, hogy a terroristák választása sem véletlenül esett tengerentúli járatokra, amelyek teljesen feltöltött állapotban indultak útnak. Most tették közzé az első eredményeket, amelyek kifejezetten biztatóak.

A megoldás lényege, hogy a repülők által használt hagyományos üzemanyaghoz egy új polimert adagolnak, mégpedig 0,3 százalékos arányban. Az általuk "megaszupra-molekula" néven emlegetett anyag különleges jellemzője, hogy további molekulákkal láncot alkot, amelyek szétszakadása esetén automatikusan újra összeáll. A keveréssel nemcsak azt érik el, hogy a hajtóműben könnyebben folyik keresztül az üzemanyag, de azt is, hogy becsapódás esetén a kispriccelő kerozin forró felülettel érintkezve nem kap lángra - a különbség jól látható az általuk közzétett rövid videón.


Ez természetesen a balesetek során nagy segítséget jelentene, hiszen minimalizálnák az égési sérüléseket, de egyben jóval könnyebbé válna a helyszín megközelítése is, hiszen ritkábban lenne szükség a hatalmas tüzek eloltására. Ezzel egy időben megnehezítenék a terroristák dolgát, hiszen a kiömlő üzemanyag nem lenne fegyverként használható - igaz, az ikertornyok összeomlása kapcsán számos kétkedő vélemény látott napvilágot, amely nem tartotta hihetőnek a magas hőfokon égő üzemanyag által destabilizált épületekről szóló magyarázatot.

A kedvező eredmények egyelőre csak a laborban születtek meg, így szükség lesz az éles körülmények közötti tesztekre is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #169
    Mint irtam, vannak olyan anyagok, amik egesz maskeppen viselkednek nagy nyomason, mint szabad levegon. Szoval mashogy viselkednek a hajtomuben, es mashogy a levegoben szetszorodva.
  • teddybear #168
    Azt esetleg el lehet érni, hogy kevésbé párologjon az üzemanyag, de azt, hogy ne égjen a becsapódáskor elporladt üzemanyag-levegő keveréke azt nem. Pont ugyanezt az állapotot próbáljuk elérni a befecskendezéssel, vagy a karburátorral.
    Vízzel meg nem lehet hajtani egy motort...

    Robbanni meg minden éghető anyag robban, ha eléggé összekeverjük levegővel(oxigénnel). Sok malomrobbanás volt már, mert a lisztnek is elég egyetlen szikra....
  • teddybear #167
    Mert hívők, és mert az ilyen irományok szerzői is azok. Egyáltalán nem érdekes számukra hogy az illetők épp úgy alkalmatlanok egy ilyen esemény tisztázására mint ők, és azonnal cáfolható minden kitalációjuk, ők hisznek az ügyben, akár az öregasszony az imádságos könyvben....
  • Sequoyah #166
    Lehet csinalni olyan uzemanyagot, ami maskepp viselkedik legkori nyomason/szobahomersekleten, es mashogy a motorban levo korulmenyek kozott.
    Ahogy robbanoanyagoknal is van olyan, amit a hozzavalo gyujtoszerkezet nelkul nehez felrobbantani.
  • ostoros #165
    Visszakanyarodva a cikk témájához: Egy ilyen üzemanyag, amely nem akar meggyulladni, hogyan fog elégni a motorban?
  • Sequoyah #164
    Jo de akkor miert hisznek el feltetel nelkul a bizonyitekokat fel nem mutato, logikai es ervelesi hibak tucatjait elkoveto es total ismeretlen szerzoktol szarmazo homalyos elmeleteket?
    Mint amikor valaki nem bizik a gyogyszereszben, aztan a buliban benyeli az elso bogyot amit egy addig ismeretlen diler a kezebe nyom...
  • teddybear #163
    Tulajdonképp ez a hitetlenség és bizalomhiány a jellemző a konteós elméletek híveire.
  • teddybear #162
    Ami azt illeti a repülőgép-balesetek statisztikája eléggé egyértelmű. A legtöbb oka tényleg a pilótahiba, aztán jön a nem megfelelő karbantartás miatti műszaki hiba, az utasok okozta események(terrorizmus, részeg-kábszeres randalírozás, stb.) aztán a külső okok (időjárás, ellenséges katonai hadművelet) okozta események, a tervezési hibák okozta események, és végül azok az események, amikre nem találtak magyarázatot.

    A leghírhedtebb néhány esemény( a német gép hegynek vezetése, a maláj gépek eltűnése, lelövése, stb.) az elmúlt évben mind ember okozta tragédia volt.
    Utoljára szerkesztette: teddybear, 2015.10.09. 17:25:49
  • Sequoyah #161
    Van a hivatalos allaspont, vannak a szakertoi velemenyek, es aztan mindenmas (egyeni velemenyek, kritikak, hoaxok, osszeeskuves-elmeletek).

    A baj az, hogy sokan megbizhatatlannak tartjak a hivatalos es a szakertoi allaspontot amik ellenorizhetoek, de azonnal benyaljak az elso osszeeskuveselmeletet, amirol azt sem tudni ki szulte, es sokszor ellenorizhetetlenek... Ez durva kettos merce...
  • Sequoyah #160
    Nem tudom hogy lett pilota ebbol, en terroristat irtam, ami oriasi kulonbseg.

    De ebbe a vitaba nem megyek bele, mert egyreszt nincs szilard velemenyem (igy akar igazad is lehet), es nem is vagyok kepben, hogy milyen perek es vizsgalatok mentek pontosan. Mindenesetre gondolatebresztonek jo amit irsz, utana kell jarni.
    Egyebkent bar az altalanos jelenseg amit irsz valoban aggaszto sokszor (hogy kire kenik a felelosseget), konkret helyzetben en szemely szerint nem hibaztatnam a mentoakciok vezetojet, mert minden tole telhetot megtett. Nem volt eleg... Viszont le kell vonni a kovetkezteteseket, hogy legkozelebb mar okosabban alljanak a helyzethez. De ez a szemelyes velemenyem csak.