181744
Formula1.com | Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Szujó Zoltán fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast
-
#181744 Egy másik olvasataban meg megverte Rosberg-t, megverte Button-t, és megverte Russell-t (ez utóbbi még változhat mivel az együtt töltött szezonok eredménye még nem lezárt). Az hogy mennyire erős támogatással hozta egálra Alonso-val szemben a meccset:
Egyfelől nem egálra hozta hanem Alonso mögötte végzett. Másfelől Alonso volt 20millás fizetéssel Hamilton talán 300ezres fizetésével szemben az egyértelmű kiemelt versenyző, kétszeres világbajnokként egy kategóriaújonc versenyzővel szemben. ..és ami nyilvánosságra került hogy Alonso pénzzel motiválta a szerelőket Hamilton ellenében, illetve megzsarolta a csapatvezetőt hogy Hamilton-nak fogyjon ki az üzemanyaga a futam alatt. Még egyszer mondom kétszeres világbajnokkként, egy kategóriaújonccal szemben.
..és a végelmszámolásban így is az újonc mögött végzett. -
#181743 OK :DDDDDDDDDDDDDDDDD -
Stockbauer33 #181742 SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához! -
#181741 Húha, van baj a toronyban... kikapott Rosebergtől, kikapott Buttontól, kikapott Russeltől, és egy erős támogatással is csak egalizált pontban Alonsoval. Tényleg mindenkit gyalázott... ja nem.
-
F1rajongo #181740 Sokan elfeledkeznek arról, hogy ez egy technikai sport. Ahhoz, hogy valaki győzzön, jó autó is szükséges. Rossz autóval lehetetlen VB lenni. :D De mikor jó volt a Merci, Ham gyalázta az összes ellenfelét, akik szintén ugyan olyan autóban ültek. Rosberg hatalmas mázlival lett egyszer VB, meg kellett hozzá egy nagyon nem szimpatikus személyisége is. De ő is csak egyszer tudta Ham-t leverni, minden más esetben Ham sokkal jobban teljesített nála. Ez bosszantotta elégé Rosberget is. : )
Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2024.03.27. 09:22:07 -
#181739 azzal is nehéz, hogy bárki roszul teljesít ha 1.5 mp-el lassabb az autó ... :DDD -
#181738 Igen, Hamilton akkor jól teljesít, amikor az autója 1mp-el gyorsabb a többieknél, ezzel nehéz vitatkozni. -
F1rajongo #181737 Az is lehet, egyetértek. -
#181736 Szerintem nem kifejezetten VER kiesésének, hanem a Ferrari P1-be kerülésének örültek elsősorban. -
#181735 :) -
#181734 -
F1rajongo #181733 Egy dolgot azért szögezzünk le. Tavaly Ham verte GR-t. Idén még nem. De ennek sok oka van. Az egyik fő ok az, hogy Ham szeret kísérletezni, új dolgokat kipróbálni, hogy fejlődni tudjon a Merci. Ami sokszor nem válik be. GR meg „csak” megy, kísérletezések nélkül. Az, aki egy kicsit is figyeli az eseményeket, láthatja, Ham akkor teljesít fantasztikusan, hogy ha az autó is megy. Ha gondok vannak a technikával, ő is jobban szenved. GR jobban tud alkalmazkodni a rossz géphez, ez tény is való. Ezt még Ham is elismeri. De mihelyt működő képes gép kerül Ham feneke alá. gyalázza Russelt. Ennek lelki okai vannak elsősorban, sok él sportoló ilyen. Ez nem az miatt van, mert gyengébb tudású lenne. Hanem azért, mert ő így működik. Amúgy ez a jelenség más sportokban is megfigyelhető. Fociban, vagy bárhol máshol. Az a focista, aki amúgy nagyon ügyes, nem biztos, hogy ugyan úgy teljesítene egy rossz csapatban is. -
F1rajongo #181732 Azt megfigyeltétek, hogy mikor Ver kiesett, a tömeg nagy éljenzésbe kezdett? És érdekes, mikor más kiesett,,síri csend uralkodott...
Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2024.03.25. 08:23:05 -
melyik versenyt nézted? ugyan azzal az autoval egálban voltak tavaly. mindig a kifogás, pedig mindig az volt a mantra, hogy ugyan olyan kocsival hamilton is jobb lenne maxnál, de nem ez lászik, még russellt se tudja ugyan olyan autoval verni. -
#181730 Verstappennek már a rajt óta be volt ragadva a fék, mégis ő vezetett :P -
#181729 századokról van szó. De igen Ham belehibázott.. mindezek ellenére tavaly jobb volt versenyen mint Rus. Idén fene se tudja, geci szar az az autó ... -
#181728 supermax nincs, béna Perez van :) akine knem passzol az autó... -
ugyan ezt meglehetne kérdezni, hogy hol van a Lajos szupertehetsége és a 7 VB ,hogy ugyan azzal az autoval nem tud Q2bol továbjutni ?
És Russell is többször vagy legalább egállra hozza az eredmenyt. pedig a rutin meg a tehetség elvileg nem az ő oldalán áll. -
#181726 -
#181725 Nincs szuperMax, ez tisztán látszik, hiszen Perez simán behúzta a győzelmet az űrautóval. Vagy rossz futamot néztem?
A 20 másodperces büntetés Alonsonak teljesen reális, ha kibaszod a riválisod a pályáról és megnyered a futamot akkor 10 másodperc jár amivel még ugyanúgy első maradsz, de Alonso szuperaljas húzására bőven jogos a dupla büntetés -
#181724 ezen a napnál is világosabb tök korán fékez egy hatalmasat ,aztán még jóval a csúcspont előtt gázt ad mert olyan lassan megy ... Russel meg kénytelen beletaposni már az íven, azonnal meguszik a hátulja a hátra tolt fékerő miatt ....
-
#181723 Nem béztem hál isetenek , de a Russel baleset simán Alonsó köcsögsége volt megint... abban a kanyarban agyig hátra tolt fékerővel ha az ember nagyobbat fékez mint a megszokott így jár mint Rus... ezért állt meg kb elótte Alo... -
#181722
-
Stockbauer33 #181721 Régen minden jobb volt(izgalmasabb, élettel telibb)
-
#181720 ma se maradjon ki:
-
#181719 Abban az értelemben adható, hogy a többszörös bajnokok túl sokat nyertek, vitték a futamokat, és ezért lehetett unalmas azoknak akik nem kedvelték. -
Stockbauer33 #181718 -
manson222 #181717 én nem, tehát ez nem igaz -
#181716 -
#181715 -
Stockbauer33 #181714 -
#181713 -
#181712 -
Stockbauer33 #181711 SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához! -
Stockbauer33 #181710 -
#181709 Dehogynem működik, minden csapat annyit tesztel a pályán mint a másik,...akinek jól működik a szimulátora az előrébb tart, akinek meg nem ott ott a feladat.
A McLaren sem járt el titokban pályára tesztelni, sem a Mercedes aki csiszolgatta a félresikerült koncepcióját, és fejlesztett egy másikat.
Van ahol megy a szekér valóban, pl. a Ferrari. Nekik mindig is nagyobb szelet járt a tortából,..és megérdemelten,.. hab a tortájukon hogy mellé nagyon sikeres évet zártak az autópiacon is.
A Williams is rentábilis már, ha jól tudom ők voltak tavaly egyedüliként minimális mínuszban.
Jellemzően az autóversenyzés pénzégetés, és ha nincsenek giga szponzorok, vagy egy gyár aki kifizesse a cehhet, akkor nem egyszerű. A régi WRC egy pillanat alatt dőlt be. -
#181708 Van átfedés a véleményünk között (gumik, pit stratégia). De az időt nem lehet megállítani, ..persze hogy rengeteg szenzor van az autón, és persze hogy szimulációkat pörgetnek le a legjobb stratégia miatt. Nem lehet Nascar-t csinálni az F1-ből.
Arról nem beszélve hogy pl. ezt pont lehet hasznosítani a szériagyártásban, mármint a szenzoros térképezést, de a CFD-t is.
Azon most is lehet filózni hogy mi hogy működik, miért toló, miért nyomórudas a felfüggesztés elől vagy/és hátul, vagy hogy a Mercedes variálható futómű bekötési pontjai melyik pályán hogy fog működni.
De nyilván jelenleg inkább egy aerodinamikai mérnöknek tanuló van elkényeztetve.
Ez van, de az autók formájában nem is nagyon fogsz látni nagy eltérést,...illetve de a Mercedes zero pod az eléggé extrém más volt,..és be is szívták vele, mert van ami működik, és van ami nem, vagy nem azzal a hatékonysággal. Márpedig itt már ez van...nem elég a '90-s évek hatékonysága semmilyen szinten, sem gyártási minőség, sem üzemanyagfelhasználás sem aerohatékonyság szintjén.
Nálad inkább az van hogy a romantikusabb F1 tetszett, most meg nem az van....és nem is lesz.
-
#181707 Itt elég részletesen felvázolja azt ami zajlik.
Mellé:
Merci szerződést kapott Jos és a manager Tototól, Max nem menne bele, Hornert bálványozza. Jos ezért Hornerre lép rá, Toto Hornerre lép rá, Zak Horner eltávolítását követeli, hogy ne menjen el Norris, mert ha Max elmegy a Mercihez, Norris azonnal eligazol a RBba az apróbetű miatt.
Mellé van egy AI által generált tartalom, és iszonyat sok pénze valakinek, hogy mindezt a sok hülyeséget amit hetek óta tolnak, azt megírja a média. -
#181706 Láthatóan nem működik mindig, mert sokan értetlenül állnak, hogy a képernyőn minden szuper volt ,valóságban meg egy rakás szar...
sokan a nagy évközbeni milliós költségű fejlesztéseken visszafelé léptek nem előre, ebben mi a jó ? szerintem ez hülyeség ...
Teszt teszt tesztm fejlesztésre is több leehtőseég... ezek szerint pénz van dögivel, csak nem költhetik le hanme megy azsebbe mitn haszon .... Nem véletlen akar hirtelen mindenki F1 csapatot ;) -
@Sure Azért példálozok a régen minden jobb volt, mert ugy tudok hivatkozni arra ami most hiányzik.
Azt meg leirtam, hogy én hogy tekintek rá, én egy fejlesztési inkubátorként ahol az uj kiforratlan technologiákat versenyeztetik. De ez az ami már nincs meg , mert ezek már kiforrott technologiák legalább is anynira, hogy 3-4 motorral elmenjenek egy szezont. mig a régi érában leeht egy hétvégét nem birt ki.
b-type: miért nem tud mindent a Pwall? az auto minden részlete be van szenzorozva és már azelött szolnak a pilotának, hogy baj van álljon ki mielött károsodna valami. ÉS azért van ABCD terv, mert elöre tudják ,hogy melyik gumi meddig jo és milyen helyrol indulnak , és minden eshetőségre elöre felkészülnek.
Mig egy 80as évkbeli versenynél, meg minden váratlanul ért mindenkit, az is , hogy szétment valami a technikában az is, hogy meddig tud elmenni a gumival és , hogy mikor ál ki az is csak a pilotán mult. és nem a box mondta meg, hogy akkor gyere ki .
És azért irttam a hasonloságot a koncerttel mert ott is egy elöre megszervezett tervezett esemény zajlik amire a nézők beulnek és jol szorakoznak, mig ugy is jol szorakozhatnának , hogy minden teljesen véletlenul történik és ugy megy el egy egy versenyre valaki, hogy nem tudja elöre ,hogy már megint MAX fog nyerni ha nem löki ki az eslo kanyarba senki, mert most az elso pár kanyar után már tudhato a végeredmény, mig a régi rendszernél, meg a végéig azon lehetett izgulni, hogy vajon végig ér e valaki .
Arról nem is beszélve, hogy amikor jöttek az uj fejlesztések és arrol részleteket közöltek akár képppel akár a kommentátor elmondása alapján az menynire izgalmas volt nekem gyerekként is és a következő versenyig azon gondolkodtam, hogy az hogy müködik milyen hatása van.
Most meg semmi , még az elözö évi autotol is alig lehet megkülönböztetni öket egy egy versenyre meg max kis szárnyacska modositás jön, a közvetités 80%a meg a gumikrol szol, hogy menyni kört ment vele, menynire szemcsésedik, most holyagosodik ekkor kell kiállnia kerékcserére, egy technikai sportban a technikárol nem esik szo egyszer sem.
Arrol sem látunk bevágást vagy elemzést amit elvileg már 2 éve bevezettek, hogy a csapatoknak ki kell tolni a kocsit és el kell mondaniuk a fejlesztéseket takargatás nélkül.