128
  • levente68
    #128
    "Az a film teljesen komolytalan, komoly ember nem is pazarol rá szót. Nem véletlen, hogy aki ilyennel foglalkozik vagy valamennyire ért hozzá az csak röhög rajta."

    Én igen régen láttam azt a filmet, de elmesélnéd, röhögsz-e, amikor a nyomtatódat, amit alig használtál, kukázhatod, pedig kurvára nem kellene még?
    Vagy az összes felhozott példa esetén? Vagy, most jövök rá: mindenki hülye, akinél ilyen előfordul, még ha rendszeresen is, mert okoskánk tudja, hogy ezt mind a felhasználók idézik elő és tehát jobban kell haragudnunk egymásra ezek miatt, mint a nyerészkedő gyártókra...

    Ez megint humor rovat lett, mint az összes, ahova beírsz...

    Akkor nevetek is!
  • levente68
    #127
    Na ez a nettó baromság.

    Meséld el, melyik fogyasztó kért ekkora állatságot a kocsijába?

    Addig, amíg ótvar dízelek rángatnak egy teljes kasznit és kerregnek, hogy megőrülök mindegyik hangjától, még a leglágyabb hangúétól is, nem beszélve arról, amelyik jó katalizátor híján még borzalmas bűzt is áraszt, addig valaki megkérte valamelyik gyártót, hogy ilyet csináljon?
    Simán állítja egy "átlag user", hogy ő nem érzi a rezonanciát, nem hallja a hangját, nem érzi a szagát, de kért kettős tömegű lendkereket, hogy az a garantált szopatás legyen? Ráadásul, azt is kérte, hogy olyan szarul csinálják meg?

    Ma is megnyerted a hülyeség mondó versenyt...

    Mesélj még a többi ilyen, a fogyasztótól származó ötletről, kérlek!

    Annyi ilyen mocskos szívatás van, mi okozzuk? Mekkora poén...

    A forgásirányos fékbetét, a hőpatronos vezérműszíj feszítő, a csak szakműhelyben cserélhető izzók, az egyben cserélendő lengőkarok, a még szakszervizben is szívással szerelhető futóművek, amik a magyar utakon szépen bizonyítanak is, miközben húsz éves autóban van bőven jobb futómű, ami még sportos is akár és nem megy szarrá nálunk SEM, de ha mégis, akkor fillérekbe kerül a javítása a faja világverő szarokhoz képest...

    Ezek mind a baromság fellegvárai, de te biztos tudod, hogy ez NEKÜNK, ÉRTÜNK ÉS MIATTUNK van így.

    "Az a film teljesen komolytalan, komoly ember nem is pazarol rá szót. Nem véletlen, hogy aki ilyennel foglalkozik vagy valamennyire ért hozzá az csak röhög rajta."

    Na, akkor, te a semmihez sem értő, de mindenbe beleokoskodó, elemezd nekünk a világot és bizonyítsd be, hogy a film, a cikkek, meg mindenki, aki saját tapasztalata nyomán egyetért az azokban levőkkel, simán hülye.

    Kérdés: te miattam jöttél ide ismét hozni az ostoba formádat? Könyörülj, van itt elég hülye nélküled is!
  • narumon
    #126
    "de aza film amivel dobálóznak egyesek(The Light Bulb Conspiracy)"

    Az a film teljesen komolytalan, komoly ember nem is pazarol rá szót. Nem véletlen, hogy aki ilyennel foglalkozik vagy valamennyire ért hozzá az csak röhög rajta.
    Számtalan esetben a rövidebb élettartam pont NEKÜNK fogyasztóknak köszönhető - jó példa az újabb autókban a kettős tömegű lendkerék. Nem azért rakják a kocsiba, hogy szívassanak a cseréjével, hanem mert a legtöbb embert (átlag) jobban érdekli, hogy a kocsi motorja simábban járjon mint az, hogy mi lesz 150-250e km múlva.
  • narumon
    #125
    Ajjaj nálad elég kemény gondok vannak! Ágyad alatt lakik-e valaki?
  • teddybear
    #124
    A nejlont pont a 2.VH. előtt találták fel. A kutató elképedve tapasztalta, hogy az általa kifejlesztett műszál szakítószilárdsága csak kicsivel van az elemi selyemszál szakítószilárdsága alatt.
    A 2.VH. alatt Amerika nem tudott selymet váséárolni a távolkeletről, ezért használták a nejlont az ejtőernyőkhöz, illetve sok más termékbe.
    Még mindig van az eredetihez hasonlóan jó minőségű gyártmány belőle, például az autók biztonsági öveiben is részben ilyen szál van.
  • levente68
    #123
    Jéééé, ettől a baromtól is tanultam újat, nem tudtam, mi a jó franc lehet a konteózás....


    Molnibalfasz!

    Köszönööööööööm!




    Örülnék persze, ha értelmeset is tanulhatnék tőled, bár ez eddigiek alapján az szinte kizárt, csak a hülyeség folyik az agyadból...
  • ostoros
    #122
    A harisnyás történet egyértelműen igaz. Ugye a nejlont először ejtőernyő gyártásra használták. Sőt, én azt is hallottam, hogy az első belőle készült harisnyák nem hogy elszakadtak, hanem a lábrésznél keményre taposódott.
  • BladeW
    #121
    Most néztem, 3 szobaventillátort, 3 lapátos. Aztán megnéztem egy pár klima kültéri egységét, azokban meg a legtöbb esetben 4 lapát van. (Konkrétan a miénkben 3, tönkre is ment.) Szóval gyanús!
  • Molnibalage
    #120
    Amúgy neked Tata Nano-t kéne venned autónak, úgy is természetesnek veszed az elcseszett konstrukció utólagos kijavítását, hát azt javítgathatnád :DD

    Ezt meg hol mondtam...? Pont az, hogy a régi szar fogtaliga KGST termékek voltak ilyenek. A Skoda autónk annyiszor rohadt le alattunk, hogy számolni sem tudom, a mosógépünk annyiszor szerelték, hogy ihaj. A hűtőből állandóan folyt valami, szigetelése egy vicc volt, kompresszora egy rakás szar.

    Egy őskori Opel Astrával jár a fater 10+ éve, de egyszer nem állt meg még alatta. Az új mosógépet is kellett szerelni, de 10 év alatt kétszer és két félórás kis munka volt. A hűőnek semmi baja.

    Az olcsó elektronikai termékek azok, ahol nagyon hullámzik a minőség, ezért is álltam le azzal, hogy külön mp3 playert veszek...
  • Molnibalage
    #119
    A nem lecserélt hűtő is 4 évig ment nálam hiba nélkül... Soha semmi komoly bajom nem volt semmilyen számítógépben levő ventivel, pedig 17 éve van PC-m és volt pár konfigom...
  • keembo
    #118
    Ez bizony így van.

    Nem túl rég volt ilyen, talán a Hitachi egyik embere mondta, nem szó szerint, de kb. ezt: -Nem az volt kihívás, hogy a legújabb HDD modellnél elérjük ezt az adatsűrűséget, hanem hogy a HDD a garancia lejárta után menjen tönkre (nem sokkal)...

    Én is mástól hallottam, szóval a hitelessége cáfolható, utána se jártam.

    A harisnyás példa sokkal jobb. Szép, új világ.
  • teddybear
    #117
    Egyszer láttam egy riportban, hogy egy pasi a harisnya-gyártásról mesélt.
    Az első nejlonharisnyák ugyanis olyan jóra sikerültek, hogy egyáltalán nem mentek tönkre. Persze a gyártók rögtön hülyét kaptak, hogy ez így nem lesz jó.
    A pasi, az egyik harisnya-fejlesztő egyébként, azt mesélte, hogy hónapokat kísérleteztek, hogy hogyan "ronthatják el" úgy a nejlonszálat, hogy hamar tönkremenjen. Sikerült is, egy, az ultraibolya-fény hatására lebomló adalékanyaggal. Egy másik töltőanyag a szál szakítószilárdságát rontotta le, így már nincs akadálya a szemfutásnak sem.
    Azóta egyáltalán nem tartós a harisnya.
  • sanyicks
    #116
    Ne terelj. A pöcsköszörű ventivel lett építve így rakták össze, mert tudják hogy 99%-nem fogja lecserélni. Ne próbáld kimagyarázni azzal már hogy ha lecseréled akkor jó. Ja ha a kondenzátorokat lecseréled jóra akkor nincs tervezett elavulás? Sőt ha saját cuccot építesz akkor elkerülheted a tervezett elavulást. Ha lőnek körülötted és homokba dugod a fejed akkor nem fognak lőni! :DD

    Kijavítani a direkt elcseszett dolgokat elvileg nem a usernek kéne... hanem a gyártónak.

    Egyébként a pöcsköszörű ventiket nem nagygépek cpu hűtőjére rakják, mert arra egyáltalán nem elég sehogy sem. Hanem pl chipsetekre, vagy az alacsony fogyasztású gépek alaplapra forrasztott cpu-jára, méghozzá úgy megoldva, hogy komolyabb barkácsolás nélkül ne is tudd lecserélni, mert nincs ezeken hagyományos lefogató keret, csavarozva vannak, vagy máshogy lefogva, mind máshogy, hogy ne lehessen egyszerűen cserélni.

    Amúgy neked Tata Nano-t kéne venned autónak, úgy is természetesnek veszed az elcseszett konstrukció utólagos kijavítását, hát azt javítgathatnád :DD
  • Molnibalage
    #115
    A legegyszerűbb ötletem az, hogy ennyire adódik ki a lapátszám és a zaj/szállítás optimális aránya.

    Attól, mert jól néz ki vagy hangzik a páros számú lapát, attól nem feltétlen az az optimális. A lapátkonál ugyanis van egy lapátköz, ami kiadódik. Ha a távolsághoz legközelebb eső érték páratlan lapátszámmal jön ki, akkor ez van. Márpedig egyik venti ilyen méretben olyan, mint a másik...

    Vagy, ha ekkora konteósok egyesek, akkor szedjen elő 10-20 és 25 éves kis ventiket és nézze meg, hogy mi változott a lapátszám terén. Szerintem nem változott semmi.

    Szó se róla, a II. Vh idején túlnyomó részében pl. három ágú légcsavaros gépek repültek...
  • fonak
    #114
    Amúgy annak, hogy prímszám a lapátok száma nem összeesküvés az oka, tuti van műszaki indoka, ahogy a fogaskerekek fogainál is. Káros rezonanciák elkerülése miatt esetleg? De nem értek hozzá, talán Molnibalage tud róla vmit :)
  • fonak
    #113
    Hát azért erre én is azt mondanám, hogy aki olyan béna, hogy eltöri a ventit pucolás közben, az ne tisztítsa inkább, akkor kevesebbet árt neki. :) Ráfújással, finom ecsettel, fültisztító pálcikával szoktam pucolni a hűtőket, eltörni még nem sikerült.
  • Molnibalage
    #112
    Nem ismerem a fénycsöveket. Izzókat viszont gyerekkorom óta ismerem. A régi izzók akkora fostaligák voltak, hogy ihaj. TUCATSZÁM álltak itthon tartalékba az izzók. Most van kb. tartaléba négy... No comment...
  • szombi
    #111
    Ha ilyen komolytalan gondolatmenetbe bele tudsz kötni mint a prímszámos hűtőventikbe, igazolod mekkora BÉRTROLLNOK vagy. Az 1000 órás fénycsövekre mikor készül el az átfogó offenzíva? Már kíváncsian várom mikor írod ezt is a gyártástechnológia számlájára.
  • Molnibalage
    #110
    Fú, most jól megmondtad...
  • Molnibalage
    #109
    Micsodaaaa...? Eltörik...? Mivel tiszítja azt az igen tehetséges delikvens? Légkalapáccsal? Nekem még a pöcsköszörű méretű lapátot sem sikerült eltörni soha nemhogy a mai igen masszísz ventiket.

    A dinamikus kiegyensúlyozást helyreállítani törögetéssel meg az évszázad megalol beszólása volt. Soha nem fogod olyan pontosan letörni - még ha páros számú is lenne a lapát - hogy az kiegyensúlyozást jelentsen. Azért valahol már tényleg szánalmas kategória, hogy azt sugallod, hogy ezért prímszámú vagy páratlan számú lapátú a venti.
  • Molnibalage
    #108
    Bazdmeg, mikor olyan dolgokat képtelen vagy felfogni, mint kapcsolási szám? Ha egy mai izzót nem kapcsolsz le, akkor az is bámulatosan hosszú ideig elketyegne. Csak az emberek nem így használják. Az mittomén melyik tűzoltóságon levő öreg villanykörte fénye is szinte 0 és nem kapcsolgatják sőt, szünetmentes tápja van. Egy mai elszakadó szálú villanykörte fénye még mindig szép és jó. Nem akarod, hogy tönkremenjen. Égesd folyamatosan. Jaaaaaaaaaaaaaa, hogy a leves többe kerülne, mint a hús...?

    Egyébként meg nem értem az egész vergődést. A villanykörte kihaló állatfaj...
  • Molnibalage
    #107
    Te emelted ki, nem én...
  • keembo
    #106
    Egy cimborámnak tört el hűtőlapátja, ott ragasztással lett megoldva és szerencsére bírta a kötés a terhelést, de igen: minimális súlykilengés magas fordulatszámon nem egészséges. Hozzáteszem ez a probléma eszméletlenül ritka, legalábbis én csak nála találkoztam az X év alatt ilyennel. Akkor törik el, ha belenyúl az ember menet közben. Milliószor pucoltam lapátokat fültisztítóval, sose törtem még el. Ha könnyen törik az maximum azért van, mert már régóta poros, túlmelegedett és talán gyengítette a műanyagot a masszív meleg, de ehhez már tényleg extrém hőmérsékletek kellenének. Ezt leszámítva tényleg "vicces", hogy a lapátok száma páratlan (ha nem is feltétlenül prím).

    Molnibalage pedig vagy egy ügyes és ráérős troll, vagy tényleg olyan, mint amilyennek mutatja magát. Semelyik esetben sem érdemes foglalkozni vele, tisztelt kommentelők!
  • szombi
    #105
    A CPU hűtőventik hibáján valaki elgondolkodott már?
    Tisztítás közben gyakori hogy megsérül egy lapát, esetleg letörik. Egy tiszta venti még sokáig működhetne kevesebb lapáttal is, csak az a baj hogy a letört lapát miatt rázni kezd, és emiatt a légáramlás nem lesz hatékony. Egyszerű lenne a megoldás, ki kell törni a szemben lévő lapátot is, és helyreáll az egyensúly. DE MELYIKET?

    A lapátok száma az esetek többségében prímszám, tehát ha egy kitörik, akkor mehet a kukába mert másik lapát(ok) kitörésével már nem egyensúlyozható ki.
    Vagyis 3,5,7,11,13,17,19,stb... lapát kell. Pár példa körülöttem: gyári Intel hűtőventik, tápventik, régi AMD hűtők: 5 lapát; gyári AMD AM2 venti: 11; valamilyen videókártya hűtőventi: 13; Spire: 17.

    Első ránézésre -szerintem- bonyolultabb prímszámokkal megtervezni egy hűtőventi öntőformáját, de mégis megteszik, hogy egy kitört lapát esetén újat kelljen venni. Nevetséges, filléres tételnek tűnik egy hűtőventi, de egy laptop esetén egy új megrendelése sok-sok ezerbe fáj. Elég egyértelmű hogy ez nem véletlen.
  • szombi
    #104
    Tudod, hogy a mai kompakt fénycsövek legnagyobb hibája, hogy az 1000 órát a hangzatos 8000 órás címkék ellenére most is pontosan betartják? Gyerekkoromban gyűjtöttem a kiégett körtéket, most a kompaktokat. Azonos idő alatt mindkettőből UGYANANNYI fogy el otthon. A gyűjtőmben sorakoznak a GE, Tungsram és Osram, meg távol-keleti gyártók kompaktjai. De milyen érdekes, nem az elektronika száll el, hanem a CSŐ! Talán a sok fel-le kapcsolgatás eredménye hogy kiéghet a fűtőszál, de ha szétszedem és kimérem, a felénél ép a szál! A hiba VALÓDI oka: ELSZÖKIK A GÁZ! Az üvegbúra zárását olyanra tervezik, hogy ne zárjon le 100%-ig, és működés közben(melegszik!) lassan eressze a gázt. Befelé. A fénycsövekben légritkított tér van, egy kis higannyal. Ha megnő a nyomás, a cső vezetőképessége fokozatosan csökken, elhalványodik, aztán végül be sem gyújt. Ilyenkor az elektronika folyamatosan próbálkozik, és egy idő után ELÉG A FŰTŐSZÁL is. A LED-ekkel nem tudom mi a helyzet, talán majd a fényáteresztő tokot tervezik olyanná mint a gagyibb műanyag csipeszeket: tönkremegy az UV fénytől vagy a levegő oxigénjétől. Egy kültéri 1 éves csipesz szó szerint szétporlad a kezemben, míg beltéri társa jóval tovább bírja.
  • levente68
    #103
    Na, ahogy jósoltam, megjött a barom király bohóca és már nyomja is a hülyeséget... :o)

    Te szerencsétlen, senki nem azt akarja, hogy száz éves technikájú villanykörte legyen nála, hanem csakis annyit, hogy ne csináljanak mindent olyanra, hogy SOKKAL-SOKKAL hamarabb tönkremenjen, mint az indokolt lenne.

    Tényleg ennyire hülyék az emberek, hogy ennyit felfogni képtelenség?

    Írtam pár dolgot, pl. a nyomtató. Először megcsinálják jó minőségűre, aztán, mikor sokan átszoknak rá más cég nyomtatói helyett, akkor minden modellt egyre szarabbnak csinálnak SZÁNDÉKOSAN.

    Hány példa kell még, hogy megértse az ilyen? Ja, hogy sose fogja? Igaz...

    Valóban, mint az elődöd, te is kiragadsz valamit, amibe belekötsz, ezzel a lényeg elsikkad és azt hiszed, okosat szóltál. Hát nem. Ez a jelenség nem mai keletű és csak egy ilyen agymosott nem érti és képes minden érvnek szembe menni.

    Bár igazad lenne és csak 1-2 cég csinálná.
  • Marteen21
    #102
    Én nem mondom hogy nem tervezi 1-2 cég szarra a termékeit, de aza film amivel dobálóznak egyesek(The Light Bulb Conspiracy) háát enyhén szólva is irreális a legnagyobb példa amit felhoz az a villanykörte 100+ éves és ez milyen jó is lenne ha minden háztartásban egyszer kéne villanykörtét venni és még a dédunokák keresztelőjéről hazajövet is régi fényében csillogna a ház, azt persze nem hangoztatják hogy mekkora teljesítménye van, szerencsére nemis kell mert ránézésre látható hogy ha fényforrásként akarnád használni az orrodat se találnád meg, jameg persze fel-le se lehet kapcsolni mert különben már a 2. világháborút se élte volna meg.
  • Szefmester
    #101
    Gratula... sikerült 1! azaz EGY darab szövegrészbe belekötnöd. Komolyan nem értelek. Neked tényleg az okoz örömöt ha azért kell venned egy újabb és jobb eszközt (bármiből is), mert a régi tönkrement a gari idő lejárta után 3 nappal? Nekem volt ilyen vinyóm szerencsére ünnepek idején ment szét (szerencse a szerencsétlenségben), és a boltban rugalmasak voltak erre a 3 napra, így gond nélkül cserélték ki! Én inkább használok egy telefont/tévét/autót/kerékpárt/számgépet/mosógépet/AKÁRMIT addig amíg tönkre nem megy végleg, és ha időközben jelenik meg elfogadható árban egy olyan eszköz ami tudásban megadja azt amire vágyom akkor a régit eladom, és megveszem az újat! Most azért nem vennék új telefont mert a mostaninál x.3-al frissebb oprendszer is felmehet, vagy x*y-al nagyobb a felbontása, netán zHz-el gyorsabb, és hMB-vel nagyobb a memóriája... Amire használom, és amiért vettem arra a mostani is elég. Hiszen meg sem vettem volna ha nem tudná azt amit én akarok. Nemde? Te megveszel olyan felesleges dolgot amire semmi szükséged sincs, de legalább frenkizni lehet vele? Kétlem...

    Jah hogy akkor nem tartom a lépést a technikával? ÉS?! Kötelez engem bárki is arra hogy ne a C2Q6600-as CPU-t használjam a gépemben, hanem a mindenkori legmájerebb i7-est? Szerintem senki sem kötelez rá.. engem legalábbis nem... ha valakit a baráti köre kinéz mert nem vált, az az ő baja.

    Adtak nekem a melóhelyen olyan gépet amiben már majdnem komplett ökoszisztéma volt, még is csak a biost kellett kisütni és ment tovább, de érkezett vissza olyan gép ami az előzőnél 2 generációval volt újabb, emellé patyolattiszta volt, és biosIC csere nélkül nem akart beindulni. Jah hogy akkor nem kellett volna vennie a tulajnak egy új gépet 300-350k-ért? Bocs...

    Nem fogom elsírni magam ha a gyártónak a bevétele nem milliókban hanem csak 10ezrekben lesz mérhető. Nem kellene örökké növekedni. Értem én hogy minden cég fejlődni akar mint egy biológiai szervezet, és egyre összetettebbé válni, de ha megnézzük mégis a kis köcsög egysejtűek a legéletképesebbek összességébe véve. Minek nőjenek ha jól megvannak egyedül is? Jah hogy náluk nem számít a pénz megfelelője?
  • Molnibalage
    #100
    Bocs, de ki az a marha, aki a "pöcsköszörű" ventit használja...?

    Nekem az egyik CPU-hoz a gyűri hűtő nem volt képes 20 fokos szobahőnél és levett gép oldalfalnál hűtést adni. Miden gépnél első kérésem az, hogy a lehető legnagyobb ventit kérem, mert annál kisebb fordulatszám kell és a légszállítás mégis jó marad. A 33 fokos szobában a csúcsra húzott gépemben volt 45 fok úgy, hogy minden venti minimumon ment... :)

    A nagy ventit néhány havonta tisztítom és jé, semmi baja sincs. Ja, hogy talán az "avulásba" az is belejátszik, hogy a kedves user baszik gondozni a gépét...?
  • levente68
    #99
    Pontosan. Én Canon-ra tértem át a Pixma 4000-estől kezdve és abból, meg az utódaiból fogyasztottam el jó párat. Többen használtunk ugyanilyeneket és egybehangzóan ugyanazt tapasztaltuk.

    Az csak egy dolog, hogy hányszor nulláztam az állítólag megtelt maradék tinta tartály számlálóját, de érdekes módon soha nem lett tényleg tele az a filcdarab, amit annyira óv a gyár, hogy szervizbe kell vinni miatta a gépet.

    Az a fontos inkább, hogy az első szériák kurva sokat bírtak és szépen lehetett látni, hogy egyre romlik a minőség, holott szinte ugyanaz volt a nyomtató, csak szépen pici dolgokat változtattak, hogy ne is legyen kompatibilis a régivel és azonos használat mellett szépen az újabb ment hamarabb tönkre.


    Legendásan sokáig bírta egy régi modell, a 865-ös, ha jól emlékszem, én egyet használtan vettem piti pénzért, mert haver már kb. egy autó árát megkereste vele ;o) és még nálam is ment annyit, mint egy mai.

    Nem az a baj amúgy, ha valaki nem látja ezeket, de ahogyan védi a baromságot, az szánalmas. Mindenki hülye, mert neki igenis tönkrement a mosógépe, lol...

  • ostoros
    #98
    Némelyiknél szoftveresen oldják meg. Van is rá program írva, ami visszaállítja a számlálót, azt hiszem Kanadában bíróságilag kötelező a program mellékelése a felhasználóknak.
  • levente68
    #97
    Az autókra vissza, ma ott tartunk, hogy az összes, amelyik még minőséget és tartósat gyártott már a múlté.

    A Volvo anno nagyon régen azért került majdnem csődbe, mert nem kellett hozzá alkatrész utánpótlás, pedig egy autógyárnak az hozza a nagyobb profitot.

    A Toyota, amelyik szintén legendás volt, ma már szintén fost gyárt.

    Rákényszerítették sok módszerrel.


    Ma nincs már olyan autó, amelyikre rá lehetne mondani, hogy hosszú életű lesz.

    Az én autóim öregek, de sok tekintetben verik a maiakat, nem a 4 csatornás klímában, mert csak kézi, de a futómű, ami nincs szándékosan túlbonyolítva, mégis sportosabb és jobban fekszi az utat még mindig nem szorul javításra, mint egy pár éves szarnál. A 2 literes 16 szelepes motorja a világból kimegy, nem eszik olajat és kb. 9 literes fogyasztás jár a kellemes dinamika mellé. Pedig még csak nem is a legjobb autó a maga idejéből.

    Nem fossa el magát működésképtelenre, mint az a BMW, amelyik gazdáját ott rohasztotta valamelyik nap az Auchan parkolójában a napon, mert semmi életjelet nem adott egy indítási kísérlet után és még a kulcsot se engedte kivenni.

    Nem fog egy jó autó egy szerb falu mellett lerohadni úgy, hogy a gazdája gatyája tele legyen a szürkületből előbújó orkoktól...

    Nem egy milliomos állítja, hogy a csicsa státusz szimbólum autójával csak itthon vigéckedik, ha pedig messze kell menni a régi "szarba" ül, mert arról tudja, hogy haza is hozza...
  • levente68
    #96
    A nyomtatóknál ez nagyon érezhető, sokat elhasználtam én is, és még pár ismerősöm, ha a gyár genyaságát átléped, tovább működik mind, de minél újabb, annál inkább rövidítik az életét. Megoldják, hogy vedd az újat.
  • levente68
    #95
    Lehet, hogy a 45 évemmel én vagyok az öcsi, kicsirigó, de hogy te vagy egy hülyeségeket bégető, maszlagot bezabált birka, az biztos.

    Erről beszéltem amúgy, az ilyen nem tágít a tarthatatlan véleményétől, akárhányan próbálják a kihunyt fényt az agyában újraéleszteni... :o)
  • ostoros
    #94
    Itt egy másik cikk is a témáról.
    http://www.origo.hu/itthon/20121130-ne-javitsd-dobd-el-a-tervezett-elavulas-a-gyakorlatban.html

    (jellemző módon mindkét cikk esetében a lényeg a kommentekben van)
  • ostoros
    #93
    Az egyik legszánalmasabb példája a tervezett elavulásnak a nyomtatók.
    Itt egy Origós cikk a témáról.
    http://www.origo.hu/itthon/20121117-miert-megy-tonkre-minden-olyan-gyorsan-vane-tervezett-elavulas.html

    A kommentek között sok értékes tapasztalat van. Itt is az egyik:


    Elfelejtettem!
    A leàllàs titka egy sipràlrugò amit felteker a tengelyre.
    A patronoknàl pedig egy szàmlàlò memoria van beépitve.
    Nem a tinta mennyiséget hanem a kinyomtatott oldalakat szàmolja.
    Unalmas jàték, a kollegàm kiprobàlta. (Ha a fönök tudnà, elvàgnà a nyakàt)
    1500 oldalt nyomtatott ki ugy hogy csak egy pixelt lett nyomtatva.
    A patron "üres" lett a nyomtatò programja szerint.
    Utànna berakott egy friss patront a nyomtatòba, megjàratta "kalibràlàsra" és kivette.
    Vissza tette a régi "üreset". NEM LÉTEZIK! A nyomtatò program "felismerte" az "ùj" teli patront.
  • Macropus Rufus
    #92
    tervezett avulás van. Egy baromi 1xü példa: fénymásolók oldalszámlálója. Egy bizonyos oldalszám után leáll a vas -> szervíz (nekünk volt egy ilyen. Az Xerox volt). Baja nincs csak kiütik. Sony projektor volt régen ilyen (cégünknél is volt) izzó életartam számláló volt benne. 1x csak nem világított az izzó. Új izzó 75ezer. Vettünk egy új projectort. Kolléga hazavitte és belemászott a régi gép lelkivilágába: megtalálta az számlálót, ami másodpercben mérte a 3500 órát. Ezt elérve kikapcoslta az izzó vezérlést. Ennyi. Az izzónak nincs baja, jelneleg túl van az 5000. órán is. Ez már egy 75ezres izzó lett volna meg egy másik 50%-a!
    Ennyit a nem tervezett avulásokról. Nem, hogy tervezik. bizonyos egységekbe biztos, ami biztos fixre bele is tesznke elektronikát, hogy biztos elvigye a marhája a szervízbe.
    A mai technológiánk mellett, amikor képesek vagyunk 2 hónapra tervezett eszközt több éve üzemletetni olyan helyen ami egy áltagos családnál soha nem fog előfordúlni (marsi körűlmények) akkor kissé hihetetlen, hogy egy szaros BL lejátszó 1 év 3 hónappos korában kinyúlik (ez volt az enyém), ua. az 1997-ben vásárolt Creative 6x dvd lejátszóm tökéletesen teszi a dolgát...
    A technológia és a tudás adott ahhoz is, hogy 50 évre garantáljuk valaminek a működését (és a user majd azért fog cserélni mert pl. nem tetszik, vagy már mp6 is akar hallgatni) és azt is, hogy pontosan a garaqncia napján éjfélkor megdögöljön a cucc.

  • Derek Morba
    #91
    Utópia, amivel ha nem foglalkozunk az kicsit más lesz idővel.
    Nyilván ezek a dolgok nem minket érintenek, hanem majd az utánunk jövőket, ezt le is írtam.
    Egyszerű ember vagyok, és a dolgokat egyszerű oldaláról közelítem meg.
    Például ha jön az alaplap amibe nem cserélhető elemként bele integrálják a processzort, nem az jut eszembe hogy ez de nagyon ötletes, hanem az, hogy ha az egyik tönkremegy, dobhatom a másikat is a szemétbe...
    Lehet nem egyértelműen írom le a gondolataimat, de szerintem érdemes nem alkatrészekben, tárgyakban gondolkozni, hanem összességében.
    Az egész problémáról, ha ez probléma egyáltalán, mi tehetünk, vásárlók. Lehet a reklámokra fogni, de mi döntünk nem a reklám.
    Eldobhatom a csikket az utcán, vagy vihetem a kezemben 50 métert a köv kukáig.
    A döntés a miénk, egyenlőre.
    Az is lehet, hogy maga a modern, gyors technológiai fejlődés nem is tenné lehetővé hogy más utat járjunk mint amit épp járunk.
    De ha el sem gondolkozunk azon, hogy esetleg lehetne másképpen is, akkor nem is vagyunk értelmes lények.
    Az is lehet, hogy azért spórolnak a nagy cégek világszerte, mert ők tudják azt, amit mi nem, hogy esetleg xy nyersanyagból kifogyóban vagyunk, vagy egyszerűen csak spórolni akarnak a saját zsebükre, esetleg más, egyéb dolog is állhat a háttérben mi ezt nem tudhatjuk, nem vagyunk a körben, naivan irkálunk, okosakat közlünk, vitázunk, és sértegetjük egymást.
    Egyet leszögezhetünk biztosan.
    Gazdaságos amit tesznek, ha más nem a saját pénztárcájuknak gazdaságos XD
  • sanyicks
    #90
    "Mert a rövid élettartam az egyszerűbb gyártástechnológia mellékterméke is lehet."

    Bullshit. Manapság egy csomó cuccban olyan alkatrészekkel spórolnak, amiknek az egész árhoz képest elenyésző ára van és a jobb alkatrészek használata max pár száz forinttal növelné meg a soktízezer forintos termék árát. Pl a a szilárd elektrolites kondenzátorok alig kerülnek többe mint a hagyományosak, és az előbbinél pl az említett felpúposodás, kiszáradás nem jelentkezik(márpedig ez az elektronikus cuccok haláláért leggyakrabban felelős hiba).

    Vagy ott vannak a számítógépes alkatrészekre előszeretettel alkalmazott kis pöcsköszörű ventik 6000 rpm-el, ami hangos, gyorsan szét megy benne a csapágy, de legalább alig hűt. Míg alig nagyobb anyagköltséggel (plusz egy kevés filléres műanyag), egy normális nagyobb átmérőjű kisebb fordulatszámú, hosszabb élettartamű ventilátort lehetne csinálni, ami ráadásul tényleg meg is mozgatja a levegőt. Sőt legtöbbször egy nagyobb hűtőbordával az egész ventilátort el lehetne hagyni. Persze biztos drága a fém, de nem hiszem hogy drágább lehetne, mint egy ventilátor kiöntése, tekercselése és, bele a permanens mágnes(ami nagyon nem szokott olcsó lenni).

    És a már székes példánál írt, de általánosan minden háztartási eszköznél ugyan az megy, hogy nagy terhelésű alkatrészeket a lehető legalkalmatlanabb anyagból csinálnak (rideg műanyag, de ha fém még drágább lenne, a rugalmasabb műanyag biztosan nem), amik szépen szétpattannak előbb utóbb. Nehéz megmagyarázni hogy ez nem élettartam csökkentésre van. Persze azt nem tudják betervezni hogy mikor essen szét, menjen tönkre, de kb-ra igen, vesznek egy átlagterhelést/használatot, és úgy kalibrálják a tönkremenetelt. Persze van amikor még kevesebb ideig bírja, így még garanciaidőn belül tönkremegy így cserélniük kell, de az a járulékos veszteség.

    Az autókat pedig direkt úgy építik meg hogy NE lehessen javítani. Összevissza kábelezés, összeöntik az alkatrészeket, műanyagba öntik a kábelkötegeket, elektronikus alkatrészeket, az alkatrészekre pedig pofátlan árcédulákat írnak, hogy még akkor se érje meg cserélni, ha lehetne.
    Légkondinál az autókban pedig elég általános hogy 10 éven belül tönkremennek, és a hiba oka meghatározhatatlan, a javasolt "javítás": "cseréljük ki az egészet".

    Apáméknak egy 26 éves kocsijuk van. Ergonómiában nem marad le egy mai olcsó autótól, tudod ahhoz inkább 50 év kellett volna, ugyanis az utóbbi 30 évben nem változtak ebben az autók számottevően, sem technikában sem fogyasztásban. Fogyaszt autópályán 8 litert, ehhez képest egy mai hasonló méretű és teljesítménnyel bíró autó sem igazán tud 7 liter alá menni.
    Gyak ha ki lennének javítva az évek sérülései (kavicsfelverődés, koccanások okozta horpadások, karcolások, stb), egy mai autótól csak annyiban lehetne megkülönböztetni, hogy a mai autóban van beépített GPS, meg mp3 lejátszós CD rádió lejátszó, ebben pedig nincs, és csak kazetta lejátszós rádió... Meg valószínűleg abban hogy ez már 26 éve megy, egy mai autó pedig lehet 10 év után a roncstelepen végezné mert annyira drága lenne a javítása/ nem lenne lehetséges. Bizony jó pár 10 éves autót látok ami lepukkantabb, és rosszabb állapotban van mint ez a 26 éves kocsi, pedig nem volt kímélve ez sem.

    Ja hogy te a 20 éves zsigulit hasonlítottad össze egy mai autóval? Az nem lesz jó. Sőt már egy akkori nyugati kocsit a zsigával összehasonlítani sem volt menő :)
    Persze tudom, imádott USA-dban ez a divat, ebből él az egész, csakhogy ez akkor sem jó, és én pont leszarom az USÁ-t, ok hogy nekik 5 évente lecserélendő szar kell, de nekem nem!
  • dyra
    #89
    Bocsánat 6 évig húztam a W800-al.