155
  • lordsithlord
    #155
    Kapásból megjegyezném, hogy miután kiderült a hiba, a készülék belsejét kis mértékben ugyan, de átrendezték, így a hiba megszűnt, mivel az antenna átrendezésével elvileg már nincs olyan pont, ahol le tudná fedni a felhasználó a kezével és ez zavart okozhatna.

    A legtöbb készülék valóban, 90-95%-os töltöttség esetén átáll csepptöltésre, de általában nem is mutat 100%-ot. A képernyő kijelzéses készülékek legtöbbje ugyan nem százalékosan mér a főképernyőn, hanem egységekben, de egyre több eszközben van belső, pontosabb (azaz százalékos) töltöttség mérő is. Valóban, a szoftverek legtöbbje hibás, így mikor átáll csepptöltésre, akkor kijelzi, hogy aksi tele. Az Apple-nél nem is ez a legkomolyabb probléma, hanem az, hogy lényegében miután kijelez, utána se áll át csepptöltésre (mivel ilyenje nincs), hanem teljes töltési teljesítménnyel megy tovább a töltés. A csepptöltés hiánya miatt pedig igen hamar eszi az aksikat, mivel gyakorlatilag a normális terhelés többszörösét kapja (normális terhelésen azt értem, amire az aksit tervezték).
  • narumon
    #154
    Ezt már kibeszéltük itt lent is. Ez tökéletes példája a hisztinek. Mutass nekem egy készüléket ami nem így működik.
  • narumon
    #153
    Szerintem minden cégnél találsz ilyet, és örülök, hogy felhoztad az iphone4 témát, mert ott lehet a legjobban leszűrni, hogy hisztiről volt szó. Visszahívást emlegettek meg minden hülyeséget, közben meg változatlanul gyártják azóta és érdekes módon amint lecsillapodtak a kedélyek senki sem találkozott a problémával. Okosabb emberek már akkor látták, hogy hisztiről van szó, csak ha egy nokia térereje esik le bizonyos fogáskor az nem hír csak ha az apple térereje. Megjegyzem már akkor is voltak tesztek meg cikkek, ahol újságírók tesztelték, hogy térerőben még így is a top telefonok között van és olyan helyekről lehet vele telefonálni ahol más telefon már meg sem mozdul. Persze ez megint minimális publicitást kapott mert ez nem hír.
  • lordsithlord
    #152
    Megjehyzem, erre az iPad3-ra alaposan rájár a rúd, mégegy "akit" találtak vele kapcsolatban:

    http://twica.blog.hu/2012/03/26/ujabb_gate_ezuttal_az_ipad_eseteben

    Alig 2 hete van a piacon de máris 2 hibája is ismert, ez nem túl jó arány...
  • lordsithlord
    #151
    Az Apple nem teljes visszahívást csinált, hanem fogta magát és a még el nem adott készleteket hívta vissza. Ergo a visszahívásról nem sok szó esett, mivel oly módon igyekeztek csökkenteni a veszteséget, hogy csak a még el nem adott készleteket cserélték. Ezt megtehetik közlemény nélkül is, szimplán értesítik a hivatalos kereskedőket és belső vonalon elintézik a raktári készlet cseréjét. A károsultak legtöbbjével valószínűleg megegyeztek titokban, így csak néhány kirívó eset került napvilágra.

    De volt komolyabb visszahívásos esetük is (az akkor a cégnek több, mint 800millió dollárjába fájt), akkor a meghibásodást az aksira fogták (később kiderült, hogy az aksi ugyan valóban hibás volt, de a MacBook töltőáramköre sem volt tökéletes). http://pcworld.hu/15-apple-macbook-pro-visszahivas-20060731.html

    Vagy szintén visszahívással végződött az iMac szériahibája (itt a HDD volt hibás), az akkor a cégnek közel 400milliójába fájt. Kifelé pedig úgy közölték, hogy "pár készüléket visszahívtak". http://yamm.hu/jimny21/18705527592-nincs-visszahivas-az-apple

    Vagy szintén a MacBook Pro-nál és mit ad Isten ismét az aksival volt visszahívás (nem lehet tudni, mennyibe került a cégnek) http://hoc.hu/Notebook/Az-Apple-visszahivja-a-MacBook-Pro-noteszgepek-egyes-akkumulatorait.html

    DDe érdekes, amit az Ipod Nano-val csináltak. Ime egy cikk 2007-ből: http://nonstopmobil.hu/elfustolt-egy-ipod-nano-20071008.html
    (itt jegyezném meg, hogy a cikkben is szerepel, hogy a hiba már 2005 óta ismert volt, mégis 2 év kellett, hogy az Apple érdemben lépjen)

    Szintén iPod visszahívás: http://index.hu/tech/2011/11/13/ipod_nanokat_hiv_vissza_az_apple/ (mit ad isten ugyanaz a hibajelenség, mint a 2007-es esetben, ráadásul ugyanaz a széria, tehát ahhoz, hogy eldöntsék, kell a visszahívás, 4 év és néhány újabb baleset kellett...)

    Ha utána nézel, anno kiszámolták, mennyibe is kerülne egy hibás széria visszahívása az Apple-nek. Ezt éppen az iPhone4 kapcsán számolgatták, ahol hardverhibás volt a készülék konstrukciója, így sok esetben elvesztette a térerőt, ha esetleg úgy fogta meg z ember, ahogy az nem szerette. Az akkori számítások szerint ha ezért a hibáért elrendelték volna a teljes visszahívást, az az Apple-nek 1,3milliárd dollárjába került volna (és ebben még nincs benne, mennyit esett volna a részvények értéke). Az Iphone 4 esetében is inkább kitalálták, hogy bár a szakvélemények szerint a készülék nem felelt meg annak, amit a gyártó meghatározott, de ha egy tokba teszik a készüléket, akkor a hiba megoldódik, hiszen az ember nem ér hozzá a készülékházhoz és így nem jön elő a hiba. És mit is tett így az Apple? Az 1,3milliárd dolláros visszahívás helyett készülékenként kb. fél dollárért adtak hozzá 1-1 tokot ingyen... http://upfone.hu/hir/mennyibe-kerulne-egy-iphone-4-tererohiba-miatti-visszahivas

    A fentebb felsorolt hibák egytől egyig azt bizonyítják, hogy bizony komoly hibák akadnak a cég minőségbiztosítási rendszerében, hiszen ezek mind kiszűrhetőek lettek volna egy szimpla alaposabb ellenőrzéssel. Sok vélemény szerint az Apple tud ezen hibák legtöbbjéről, de kockázatot vállalnak inkább a nagyobb haszon reményében. Nem vagyok egy összeesküvés hívő, de az, hogy 2005 óta több, mint 20 esetről lehet tudni, ami szériahiba volt és a minőségbiztosítási hiányosságokból adódóan fordultak elő, nos, ez szerintem elég sokat mondó. És ennek fényében már az is érthető, hogy miért is nem vállal saját kockázatot az Apple a plussz garancia adásával, miért csak plussz ráfizetéssel lehet kiegészítőként venni a garibővítést (már ahol lehet persze)


    Az uniós garancia szabályozás szerint minden tartós használatú termékre kötelező garanciát adni. Ezt nálunk kibővítették azzal a tétellel, hogy a 10ezer forint feletti termékeknél legalább 1 év, alatta pedig a forgalmazó határozza meg. De nem csak az unióban, hanem általánosan szinte mindenhol az 1 év alapgari az elfogadott tudomásom szerint (bár ebben lehet, hogy tévedek).
  • narumon
    #150
    "Azt nem mondom, hogy ténylegesen rosszabbak az Apple termékek statisztikái, mint más termékeké (bár tény, hogy nem sok más terméknél lehetett olyat olvasni, hogy a termék felrobbant vagy kigyulladt egyértelmű túlhevülés miatt)."

    Dehogynem. Az olyan eszközök amikben akkumulátorok vannak ott bizony előfordul. Szerintem inkább nem tudsz olyan céget mondani ahol nem volt még ilyen. (A lufifújás szintje persze teljesen más)

    "de igazából összehasonlításkor nem találtam olyan tényezőt, ami indokolná az árát meg a nagy reklámját."

    Ezt a reklám dumát én soha nem értettem. A csapból is Samsung reklám folyik, szerintem 2x annyit tolják az arcodba mint az apple terméket, mégis az apple reklám zavar mindenkit, ami leginkább az elégedett fogyasztókból áll, akik meg vannak elégedve a termékkel és ajánlják ismerősöknek. Az összehasonlításban meg valószínűleg az jön elő, hogy kinek mi a fontos; én kb 10 féle tabletet teszteltem hosszabb rövidebb ideig. Volt ezek közt márkás, kínai, Magyarországon beszerezhető és csak külföldről rendelhető is. Az én tapasztalatom az, hogy ami megközelíti az ipadot minőségben, használhatóságban, az bizony egy fikarcnyit sem olcsóbb. Persze nekem is vannak barátaim akik 40.000Ft-os kínai csodát használnak, mert elég arra amire használják, meg nyilván egy csomó kompromisszum nem zavarja őket, de egyikük sem akarja soha megmagyarázni, hogy az a kütyü jobb mint az ipad vagy ha lenne pénze akkor nem az ipadot választaná inkább.

    "Összegezve a dolgot: sok új infót megtudtam ugyan az iPad-ról, de még mindig annyi negatívumot látok, hogy nem látom megalapozottnak azt a hatalmas rajongótábort, akik annyira szeretik az Apple termékeit."

    Én továbbra is fenntartom, hogy ez azért van mert
    1, neked nem fontosak az "apró" részletek (az összes olcsó tablet, egy egyszerű TN Film LCD-vel készül amit össze sem lehet hasonlítani az IPS panellal vagy a Samung féle SAMOLED kijelzővel, az összes olcsó tablet örül ha 3-4 órát bírja mondjuk filmnézéssel, az összes olcsó tablet megfekszik ha egy modern játékot akarsz játszani rajta, az összes olcsó tablet viszonyítási súlya lényegesen nagyobb mint a csúcs kategóriáé, és ezeket tudnám még hosszan sorolni - ha ezek neked nem lényegesek akkor nyilván nem is éri meg a 2x - 3x árat egy ipad. Ha viszont ezek lényegesek, sőőőőt ezek az alap dolgok akkor meg nincs is nagyon konkurenciája max a Galaxy Tab.
    2, pénz kérdés mert nem azt mondom, hogy nincs pénzed (mielőtt rámsütnéd), hanem neked mondjuk lehet, hogy nem ér plusz pénzt az amiben az apple lényegesen jobb.
  • narumon
    #149
    "Garanciára visszatérve: nem ingyenes nemzetközi garancia kell, hanem kockázatvállalás, azaz a gyártó ne csak az alap garanciát vállalja."

    És ki dönti el, hogy mi az alapgarancia? Magyarország szerint nézed? Akkor 1 év. Mondjuk 10.000 Ft alatti termékre nem kötelező 1 év garanciát vállalni, tehát ha egy pendrive-ra megadják az 1 év garanciát az már nagy bizalom, hiszen túllépték az alap garanciát? Vagy mégis mi alapján számolsz?
    Egyébként szerintem abban egyet értünk, hogy én is kevésnek találom az 1 év garanciát, de mivel még soha nem ment tönkre apple termékem, így annyira nem érdekel mit vállalnak rá amikor 4-5 év múlva is tökéletesen megy a telefonjuk mondjuk. Szerintem a személyes tapasztalat fontosabb mint a cég garancia vállalása. (Pl itt a forumon is írtam már le, hogy egyszer vettünk egy Samsung mosógépet - 3 év garanciával, a 3 év alatt vagy 5x szart be és állt - ergo én valószínűleg soha a büdös életben nem fogok többé Samsung mosógépet venni még akkor sem ha 5 vagy 10 év garanciát ad rá a Samsung - maradok a Whirpool, Siemens kategóriánál azok csak mosnak és mosnak)
  • narumon
    #148
    "A garancia lényege, hogy mennyi kockázatot hajlandó vállalni egy cég adott termékére. Ahhoz, hogy kockáztasson, bíznia kell a termékben, hiszen különben nem vállal rá többet, mint amennyi kötelező."

    Nagyon nagyon nagy tévedés. A garancia időnek a szerepe és lényege, hogy az adott cég mennyire akar a piacra betörni és/vagy maradni. Ez egy bizalom sugalás a cég részéről az ügyfél felé.
  • narumon
    #147
    Ezeket olvastam de egyikről sincs szó visszahívásról. Visszahívást meg nem lehet sumákolva csinálni hiszen pont az a lényege, hogy kiadsz egy hivatalos közleményt amiben visszahívod ezeket az eszközöket. Szóval azt továbbra sem küldted át, hogy hol van a hivatalos visszahívás ezekkel kapcsolatban? (Vagy nem is volt?)
  • lordsithlord
    #146
    Bizonyítékot akarsz? Olvass vissza, valahol egy Apple iPad3 tulajdonos már itt is írta, hogy igen komoly melegedést tapasztalt, olyat, hogy égette a kezét. Ez azért szerintem nem 34-35 fok környéki hőmérsékletre utal... Vagy nézz fel az Apple fórumára, ahol volt olyan vevó, aki arra panaszkodott, hogy a készülék mindenféle behatás nélkül túlhevült (nem túlmelegedett, azaz a külső tényező hatására elérte a kritikus hőmérsékletet, hanem ténylegesen túlhevült, azaz egyszerűen nem ad le annyi hőt, hogy magától ne érje el a kritikus hőmérsékletet).

    De tovább megyek, a cikkben is ennél jelentősen magasabb (konkrétan 46,7 fokos) hőmérsékletről beszélnek, amire az Apple közölte, hogy normális hőmérséklet. Azért megkockáztatom, ha a készülék doboza ilyen hőmérsékletű, akkor a belsejében ennél valamivel magasabb hőmérséklet uralkodhat (konkrétan ha a műanyag doboz így felmelegszik, akkor a belsejében legalább 60 fok körül kell, hogy legyen a hőmérséklet). Egyébként a cikkben ott van az általam a másik forrásból hiányolt hőkép is, amin azért elég érdekes árnyalatok látszanak, amik eléggé ellentmondanak annak az állításnak, hogy a 2. és a 3. generációs iPad között nincs jelentős hőmérsékleti különbség.

    Megjegyezném továbbá, hogy még a cikkben szereplő 4 ,szintén független tesztcsapat sem tudta eldönteni, hogy valós-e a probléma vagy sem, egyikük azt mondja, hogy igen, a másik meg azt, hogy nem (mondjuk a holland forrás elég érdekes tesztet hajtott végre, 5 perc alatt szinte semmit nem lehet lemérni, nemhogy egy terhelési tesztet végrehajtani).


    Garanciára visszatérve: nem ingyenes nemzetközi garancia kell, hanem kockázatvállalás, azaz a gyártó ne csak az alap garanciát vállalja. A garanciakiterjesztés továbbra sem ér, hiszen mint mondtam, az csupán annyi, hogy előre kifizeted a szervizköltséget. Tehát ez nem garancia, hanem vedd úgy, hogy előrefizetés. A véleményem tehát nem változott, az Apple egyszerűen nem bízik meg annyira a saját termékében, hogy kockázatot merjen vállalni. Márpedig ha úgy vesszük, hogy a garancia a cég saját kockázat és a cég a termékét azzal tudja minősíteni, hogy mennyi kockázatot vállal be rá, akkor bizony nincs mit csűrni-csavarni a dolgon, egyszerűen nincs bizalma a saját termékében, hiszen nem mer kockáztatni. Nem véletlen az a mondás, hogy "The bussiness is the risk", azaz az üzlet maga a kockázat. Ha ténylegesen bízna a termékben, akkor megadná a saját kockázatára a plussz garit és nem a vevőnek kellene előre fizetnie úgymond bővítésként.

    Azt nem mondom, hogy ténylegesen rosszabbak az Apple termékek statisztikái, mint más termékeké (bár tény, hogy nem sok más terméknél lehetett olyat olvasni, hogy a termék felrobbant vagy kigyulladt egyértelmű túlhevülés miatt). Lehet, hogy tovább is tartanak ki, erről szintén nem tudok mit mondani, mivel én nem engedhetem meg magamnak az Apple termékeit. Amit viszont biztosan tudok, az az, hogy többet sikerölt már tesztelnem, láttam már felrobbanó iPod-ot is (állítólag hibás szériás volt az aksi, de tapasztalataim szerint az ilyen hibák már a minőség-ellenőrzéskor ki kell, hogy derüljenek), de igazából összehasonlításkor nem találtam olyan tényezőt, ami indokolná az árát meg a nagy reklámját. Valóban, aksiüzemidőben az elsők (bár mindehhez nem tudom, hogy maga az aksi milyen élettartammal bír), a legtöbb vetélytársukat teljesítményben is megelőzik, mindezek ellenére ott van a garanciavállalás és a mindenféle segédeszközös bővítési lehetőség kérdése, ami viszont elég komoly negatívum.


    Összegezve a dolgot: sok új infót megtudtam ugyan az iPad-ról, de még mindig annyi negatívumot látok, hogy nem látom megalapozottnak azt a hatalmas rajongótábort, akik annyira szeretik az Apple termékeit.
  • Papichulo
    #145
    "A garancia lényege, hogy mennyi kockázatot hajlandó vállalni egy cég adott termékére. Ahhoz, hogy kockáztasson, bíznia kell a termékben, hiszen különben nem vállal rá többet, mint amennyi kötelező. "

    En nem azt vitatom, hogy az Apple elegendo vagy elegtelen feleloseget vallal-e a termekeiert. En azt kritizaltam, ahogy te ezt bizonyitani/magyarazni probaltad. Ahogy bebizonyosodott, hogy valotlan az allitasod, egyre tobbrol kertel alatamasztast. Nincs extended warranty... de van ... az nem eleg, nemzetkozi extended warranty kell... az is van... az nem eleg, ingyenes nemzetkozi warranty kell... erted mar? Ez a ervelestechnikai hibad (moving the goalpost) volt!

    A relevanciarol annyit, hogy valoban jobb a ket ev garancia, mint az egy. Ezen nincs vita. Azt viszont, hogy nem biznanank a felhasznalok az Apple termekeiben remekul peldazza az, hogy mennyire ertekalloak a termekeik evek multan is. Hidd el, boven nem Samsung szinten - mellyel egyebkent semmi bajom nincs es hasznalom is a termekeiket!
  • Papichulo
    #144
    "Ezek "hivatalos" adatok, de ha megnézed, nem véletlen valószínűleg, hogy az eredeti specifikációban a legmagasabb normális működési hőmérsékletet 65C -ban állapították meg..."

    Most komolyan a fuggetlen gyakorlati teszt alapjan mert adatokkal akarsz vitatkozni "valoszinulegekkel"??? Ez igy nem vita! Szolgaltass bizonyitekokat! Tamaszd ala valamivel a kijelenteseidet! A jovobelato kepessegeiddel kene nekem tenyeket szembeallitani?
  • lordsithlord
    #143
    Akkor most hadd cáfoljam meg én a te gondolatmenetedet.

    A garancia lényege, hogy mennyi kockázatot hajlandó vállalni egy cég adott termékére. Ahhoz, hogy kockáztasson, bíznia kell a termékben, hiszen különben nem vállal rá többet, mint amennyi kötelező.

    Ha a cég azt mondja, hogy plussz felárért ad plussz garanciát, semmiféle kockázata nincs, hiszen a felárba lényegében belekalkulálja az esetlegesen felmerülő költségeket. Tehát lényegében annyi történik, hogy mikor te megveszed a plussz garit, előre kifizeted a javítási díjat. Ebben a cég semmit nem kockáztat, mivel a legtöbb esetben nem érvényesítik a plussz garit, mivel nem hibásodik meg a készülék. Ha meg kifognak egy szériahibát, a korábbi felesleges bővítések díja simán fedezi azt a veszteséget, amit az esetleges teljes csere jelent a garibővített készülékeknél. Szóval a cég nemhogy kockáztat, még nyer is a plussz garikból.

    De nézzük meg példában: a Samsung 2 év garival árusítja a Galaxy szériát, ergo ha valami balul sül el, kockáztatják, hogy akár a teljes szériát a saját költségükön cserélniük kell. De mondhatok ennél jóval olcsóbb készüléket is, pl. a személyes kedvencemet, a Prestigio-t, aminek az ára töredéke egy iPad2-nek (tudom, kisebb képernyő, stb.), viszont a gyártó bevállalja a 2 év garit.
    Ezzel szemben vegyük az iPad2-öt (mert ugye szerintetek ez a két készülék van 1 kategóriában). Nos, a készülék egyező áron megy a Samsung-gal, mégis az Apple csak 1 év garit (azaz a kötelező időt) hajlandó bevállalni. Ha ennél többet akarsz, fizesd ki előre a felmerülő költségeket. Itt megjegyezném, hogy ráadásul ha nincs garibővítés, gariidőn túl az alkatrészek ára drasztikusan nő.

    Tehát összefoglalva: a fizetéses garibővítéssel a cég nem vállal kockázatot, mivel az lényegében egy előre fizetés. Ergo a cég nem bízik meg annyira a saját termékében, hogy bevállalja azt a kockázatot, ami egy esetleges szériahibából eredhet.

    Ennél érthetőbben aztán tényleg nem tudom ezt levezetni...
  • lordsithlord
    #142
    Ezek "hivatalos" adatok, de ha megnézed, nem véletlen valószínűleg, hogy az eredeti specifikációban a legmagasabb normális működési hőmérsékletet 65C -ban állapították meg...
  • lordsithlord
    #141
    A visszahívásról nem sok cikk került ki, elég csendben történt a dolog. Igyekeztek elsumákolni, amennyire lehetett.

    De a túlmelegedéssel kapcsolatosan több esetük is volt már más típusokkal is:
    http://www.itextreme.hu/index.php?q=hirek/3475
    http://www.technet.hu/hir/20090813/felrobbant_egy_ujabb_iphone_ezuttal_mar_tul_kozel/
    http://techline.hu/it/2011/12/1/Ujabb_felrobbant_iPhone__15_centimeterre_a__PYSVOZ
    http://techline.hu/it/2011/11/29/A_repulon_robbant_fel_az_iPhone_6TFWLZ
    http://itcafe.hu/hir/apple_ipod_felrobbant_karteritesi_ajanlat.html

    És van még jópár hasonló eset, amit igyekeztek csendben elintézni és egyértelműen az el nem ismert túlmelegedésből adódott. Lehet, hogy van olyan cikk, amit dupláztam, nem tudom, ez csak az, amit hirtelenjében robbanásos, kigyulladásos, ergo túlmelegedésből adódó hibákat találtam és mind az Apple márkanévhez kötődik.

    Az pedig külön felháborító, hogy ilyen esetben titoktartásra akarják kötelezni a felhasználót, hogy eltitkolhassák a malőrt...
  • narumon
    #140
    Igen 8 bocsi :) az már tényleg jelentős :)
  • Papichulo
    #139
    "Pardon, valóban, elnéztem a táblázatot, tényleg nem alapjáraton ennyi a különbség, hanem 1 óra játék után...

    A lényegen nem változtat, ez elég komoly különbség egy hordozható gép esetében"

    1 ora jatek utan, bedugott toltesnel! Szoval a hordozhatosag ilyen esetben kiesett :)

    Kulonben csak 12F...

    [sarcasm]
    Amugy tenyleg rettenetes lehet egy maximum(!) testhomersekletu (cca. 38C) tablet-et kezelni. Csodalom, hogy valaki ezt azbesztkesztyu nelkul meg tudja fogni!

    Ok am ez a botranyra, hatalmas ok! Foleg, hogy az abszolut zero bajnokanak a Galaxy Tab-nak a legmagasabb homerseklete az csak cca. 37C tud lenni. Mar latom magam elott, amint a koreai mernokok ejt nappala teve dolgoznak, hogy egy gyengebb hardware-bol ennyivel alacsonyabb maximalis uzemi homersekletet hozzanak ki. Nobel eselyes feladat!
    [/sarcasm]
  • Papichulo
    #138
    8 fok :)
  • narumon
    #137
    6 fok. Az jelentős különbség? :o
  • Papichulo
    #136
    Nezd, en nem a garanciaval kapcsolatos problemak kozgazdasagi hatasait nem ertem, mindossze fel akartam hivni a figyelmedet egy logikai ervelesi hibara, melyet tokeletesen demonstraltam a #129-ben. Ahogy megcafoljak egy allitasodat, egy masik - magasabb szintu -, ellenben ugyanazzal kapcsolatos bizonyitast varsz el, ugyanannak a kijelentesednek a cafolatara.

    Pelda:
    Hipotetikus te: Az ember nem kepes lekuzdeni a magassagot!
    Hipotetikus en: Mar van repulogep (link)
    Hipotetikus te: A repulogep nem jo, mivel azzal nem tudunk az urbe menni
    Hipotetikus en: Mar voltunk az urben (link)
    Hipotetikus te: Az nem eleg, mivel nem voltunk a naprendszeren kivul!

    Tenyleges te: Az Apple nem bizik az eszkozeiben, mivel nem ad ra garanciabovitest
    Tenyleges en: De ad, itt a link
    Tenyleges te: Az Apple nem bizik az eszkozeiben, mivel nem ad ra kulfoldon garanciabovitest
    Tenyleges en: De ad, itt a link
    Tenyleges te: Az Apple nem bizik az eszkozeiben, mivel nem ad ra igyenes garanciabovitest

    Erted mar?
  • narumon
    #135
    Erről lemaradtam. Van valami linked erről, hogy több készüléket is érintett ez a robbanás és ez miatt visszahívtak ipodokat? Ez nekem teljesen kimaradt. Az utolsó visszahívás amit olvastam az ipod nanokra vonatkozott az első generációsokra. (ami vicces, hogy a rég lejárt garanciájú ilyen sorozatú termékeket is ingyen cserélték - szerinted ugye szar az apple supportja)
  • lordsithlord
    #134
    Pardon, valóban, elnéztem a táblázatot, tényleg nem alapjáraton ennyi a különbség, hanem 1 óra játék után...

    A lényegen nem változtat, ez elég komoly különbség egy hordozható gép esetében
  • Papichulo
    #133
    "Megnéztem a cikket. Érdekesnek tartom, hogy a hőképeket nem tették ki, nem hozzáférhetőek, pedig saját állításuk szerint készítettek..."

    Ismetlem, mutass ehhez hasonlo cikkeket, melyek a te allaspontodat tamasztjak ala!

    "A Samsung Galaxy adataihoz nem tudok hozzászólni, én teszteltem részemről elég keményen egy ilyen készüléket több órán át és nem tapasztaltam olyan jelentős melegedést, mint amit itt leírnak."

    En mar kozel egy eve tesztelek egy iPad2-ot es semmilyen melegedesi gonddal nem talalkoztam. Az egvilagon semmivel! Most akkor kinek az apukaja erosebb? :)

    "Megjegyzem, ha megnézed, már alapjáratrom is 14F az eltérés a Galaxy és az iPad3 hátsó paneljének közepe között"

    14 Fahrenheit?
    86-78 = 14???
    81-74 = 14???
    92-90 = 14???
    86-85 = 14???

    Melyik alapjaraton? Melyik adatra hivatkozol?

    "a "hibátlan" szériásoknál is az aksik élettartama a megszokottnál jóval gyorsabban romlott..."

    Forras? Link?
  • lordsithlord
    #132
    Ez pusztán egyazon probléma több irányból való megközelítése. Ez nem jelent ellentmondást, mivel a konklúzió minden esetben egyezik...

    Véleményem szerint, ha egy gyártó nem ad, vagy csak a kockázat átvállalásával ad plussz garit, akkor az a termékhez való bizalmát jelzi. Ezt a kérdést néztük meg 2 irányból: a MAGYAR helyzet szerint, ahol nincs semmiféle bővítés, és a külföldi szerint, ahol meg kockázatátterheléssel van plussz gari. Mindkét esetben a gyártónak reálisan nincs kockázatvállalása, hiszen ha nem ad plussz garit, akkor nincs is veszélye annak, hogy a kötelező időn túl neki kiadása legyen az eladott termékekre, illetve ha átterheli a kockázatot a vevőre azáltal, hogy plussz díjat fizetett a kockázatért (ami reálisan nem is áll fenn, hiszen lényegében a felmerülő költésgeket előre fizettetik a vevővel), az sem igazán azt mutatja, hogy bízna a termékében. Mindkét esetben logikusan levezettem a végereményt, tehát nem áll meg az az állítás, hogy a konklúzióhoz igazítom a levezetést. Nincs ellentmondás a két állítás között, tehát az általad említett "moving the goalpost" nem helytálló helyzetértékelés.

    Ha ezt nem tudod logikailag követni, sajnálom, ennél egyértelműbben nem tudom levezetni.
  • lordsithlord
    #131
    Megnéztem a cikket. Érdekesnek tartom, hogy a hőképeket nem tették ki, nem hozzáférhetőek, pedig saját állításuk szerint készítettek...

    Megjegyezném, hogy itt is az Asus 2 készüléke a referencia, amiknél lehet tudni, hogy hőleadási gondok vannak. A Samsung Galaxy adataihoz nem tudok hozzászólni, én teszteltem részemről elég keményen egy ilyen készüléket több órán át és nem tapasztaltam olyan jelentős melegedést, mint amit itt leírnak. Megjegyzem, ha megnézed, már alapjáratrom is 14F az eltérés a Galaxy és az iPad3 hátsó paneljének közepe között, hiszen ez mutatja, hogy az iPad hőleadásában igen komoly problémák vannak.

    Ennek megint olyan szaga van, mint anno mikor kisült, hogy az iPod robbanós aksival került forgalomba és ezt igen gyorsan tagadni próbálták (egészen addig, míg már ne lehetett tagadni a dolgot). Akkor is sok szaklapnál megjelentek cikkek, hogy a készüléknek semmi baja, minden rendben van vele és csak pár darabnál, egészen extrém esetekben kerülhet sor robbanásra. Mi lett a dolog vége? Az Apple kénytelen volt elismerni, hogy van egy hibás széria, azokat vissza is rendelték és cserélték. Arról persze már nem szólt a fáma, hogy mit ad isten a "hibátlan" szériásoknál is az aksik élettartama a megszokottnál jóval gyorsabban romlott...
  • Papichulo
    #130
    Az programokkal kapcsolatban:

    "The iPad Wins Because Android Tablet Apps Suck: An Illustrated Guide" - http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2401676,00.asp
  • Papichulo
    #129
    "Hol a logikai hiba????"

    Ott, hogy miutan megcafoltam ezt a kijelentesedet: "Az Apple pont, hogy nem ad lehetőséget felár ellenében sem garanciabővítésre" (Szo sincs MO-rol!!!), tettel egy ilyen kijelentest: "Ezek szerint a külföldi piacokra nem vállalnak plussz garanciát" es ugyanazt a kovetkeztetest vontad le belole: Az Apple nem bizik a termekeiben.

    Miutan ezt a kijelentesedet is megcafoltam, nevezetesen, hogy a kulfoldi piacok legnagyobb reszen is van extended warranty, mar egy masik dologgal ("ha plussz pénzt kell azért fizetnie a vevőnek, hogy plussz garanciát vállaljon a gyártó, akkor igenis nem bízik meg a gyártó a készülékében.") jutottal ugyanarra a kovetkeztetesre!

    Ezt nevezik ugy, hogy "moving the goalpost". Akarhanyszor is cafoltam meg amit mondtal, mar egy ujabb dologgal magyaraztad ugyanazt. Ismetelten: "Moving the goalposts, also known as raising the bar, is an informal logically fallacious argument in which evidence presented in response to a specific claim is dismissed and some other (often greater) evidence is demanded. In other words, after an attempt has been made to score a goal, the goalposts are moved to exclude the attempt. This attempts to leave the impression that an argument had a fair hearing while actually reaching a preordained conclusion" - http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
  • narumon
    #128
    A garanciába én nem keverném a bizalmat, és a külföldre küldést sem. Elég sok termék kapható ma Magyarországon amit töredék garanciával árulnak Magyarországon a gyári gazihoz képest, de azt csak akkor tudod érvényesíteni ha utaztatod a terméket. A bizalomra meg nagyon jó példa a HDD gyártók. 3-5 éveket adtak mostanában, aztán most, hogy nem tudtak annyit gyártani amennyit el tudnak adni, egyből levitték 1 évre a garit. Hirtelen kevesebb lett a bizodalmuk a saját termékük iránt? Nem hinném. Egyszerűen megtehették, mert így is ugyanúgy fogy, és még árat is emeltek.
  • narumon
    #127
    "de a legtöbb készüléknek akár ezen idő dupláját is ki kell szolgálniuk, mivel nincs keret újabbat venni. Ez nincs másként a legtöbb felhasználó esetében sem, sokan még ennél is hosszabb időre vesznek meg 1-1 eszközt. "

    Ki fog szolgálni az eszköz amire vetted ezután is jó lesz, de én azt gondolom és ehhez tartom magam, hogy mondjuk egy 4 éves gépnél nem a tárhely lesz az ami miatt nem futnak majd az új programok. Elég ha bármilyen gépet megnézel az informatikában, PC, notebook, stb. A régi programjaid ugyanúgy menni fognak az újak meg hiába férnének rá a 16GB-ra akkor is szaggatni fognak vagy nem úgy mennek. Ezen nem segít a világ összes SD kártyája sem. (Már korábban felhoztam a ZTE példát, de biztos vagyok benne, hogy egy ma vett Galaxy Tab-on sem fognak menni normálisan a 2015-ben kijövő új programok, játékok, hiába bővíthetnéd az SD-vel a tárhelyet.

    "Mint már kifejtettem, ne az amcsi modellt nézzük, ahol meg tudják maguknak engedni,"

    Csak annyiból érdemes az amcsi modellt idekeverni, hogy ezeknél a gyártóknál Magyarország önmagában nem generál akkora forgalmat mint USA-ban mondjuk egyetlen viszonteladó.
  • Papichulo
    #126
    "Megnéztem az általad linkelt oldalt, azt kell, hogy mondjam, nem reális a teszt. Ugyanis valóbamn, vannak ennél komolyabb melegedési problémákkal küzdő tabletek is, de az elég vicces, hogy pont azt a 3-at választották ki, amiknél már fel is merült ez a probléma... Érdekes módon a Samsung Galaxy nem szerepel benne, se a Concorde tabletjei, hogy a Prestigio-t ne is említsem..."

    Ez mar jobban tetszik? :)

    "Though the new iPad did run hotter than the iPad 2, the difference wasn’t great. And in repeated lab tests of the new iPad, we could not replicate the disturbingly high temperatures that some sources have reported. More important, the new iPad was not dramatically warmer than either the Asus Eee Pad Transformer Prime or the Samsung Galaxy Tab 10.1 LTE, even though its battery has a substantially higher milliampere-per-hour (mAh) rating than theirs do (11666mAh for the new iPad, versus 7000mAh for the Galaxy Tab 10.1 and 6930mAh for the Transformer Prime)." - http://www.pcworld.com/article/252504/not_so_hot_new_ipad_heat_levels_comparable_to_android_tablets.html
  • lordsithlord
    #125
    Hol a logikai hiba????

    Talán Magyarországon van garanciabővítésre lehetőség? Nincs, tehát NÁLUNK EGYÁLTALÁN NINCS SEMMIFÉLE LEHETŐSÉG BŐVÍTENI AZ ALAP GARIT. Ergo az állítás ezen része nincs meghazudtolva.

    Máshol lehet ráfizetéssel bővíteni? Ez továbbra is azt jelenti, hogy a gyártó a kockázatot átterheli a vásárlóra. Ergo bizony bárhogy is nézzük, nem bízik a termékében annyira, hogy saját kockázatot vállaljon.

    Mégegyszer leírom: mivel magyar fórumon vagyunk, alapvetően a hírek magyar vonatkozása az érdekes, a legtöbb esetben a viták alapja is ez. Magyar vonatkozásban pedig, tetszik vagy sem, nunku garibővítés.

    Elfogadom, hogy KÜLFÖLDÖN van rá lehetőség, hogy kockázatátvállalással (plussz ráfizetéssel) a vevő vehet plussz garit. Azonban az tök mindegy, hogy máshol vehetsz garit, ha azt nálunk nem tudod érvényesíteni, ha meg küldözgeted külföldre a gépet a gariért, nagyobb lesz a költséged, mint amennyit a gép ér.

    Ráadásul lehet össze-vissza csűrni-csavarni a dolgot, azon sehogy nem tudsz szépíteni, hogy az Apple nem mer többet vállalni a saját kockázatára, mint a kötelező garancia. Mivel ezt több más gyártó megteszi, ez azt mutatja, hogy bizony az Apple-nél nincs meg az a bizalom a terméke felé, mint más gyártóknál a sajátjuk felé.

    Ebben nincs logikai ellentmondás, nincs pártfordulás, sem pedig semmiféle logikai érvelési hiba.
  • lordsithlord
    #124
    Pardon, de az általad említett márkák legtöbbje 2 év garit ad alapon, ezen felül ajánl plusz 1-2 évet ráfizetéssel. Ez már nem ugyanaz a kategória, ezekben az esetekben a gyártó kockázata valóban nő, hiszen átlagosan egy gépben 2 év használat után jelentkeznek kopásos meghibásodások a mozgó alkatrészekben, esetleges elektronikus hibák a kondik kiszáradásából adódóan, stb. Tehát náluk az alap 1 év garin felül a gyártó legalább +1 év saját kockázatot vállal (van, amelyik +2-öt is), ezen felül mondja azt, hogy ha a vevő attól félk, hogy ennél több időn belül hibásodik meg a készülék, akkor afféle biztosítékként plussz összegért vehet még garanciát.

    Ez egy egészen más üzleti modell és szemlélet.

    Rendben van, azt mondod, 2-3 évente veszel új készüléket, mert kijön az új. erre azt kell, hogy mondjam, hogy még a legtöbnb cégnek se megy ilyen jól, ugyan az érték 0-ra íródik 3 év alatt ,de a legtöbb készüléknek akár ezen idő dupláját is ki kell szolgálniuk, mivel nincs keret újabbat venni. Ez nincs másként a legtöbb felhasználó esetében sem, sokan még ennél is hosszabb időre vesznek meg 1-1 eszközt.

    Mint már kifejtettem, ne az amcsi modellt nézzük, ahol meg tudják maguknak engedni, hogy akár 1-2 évente vegyenek új készüléket, mert a fizetésükhöz hasonlítva alacsony árakon vannak a készülékek. Nálunk van, aki évekig gyűjt, hogy vegyen egy új készüléket és nem teheti meg, hogy csak úgy simán lecserélje, ha kijön az újabb. Tehát nem igazán jó hozzáállás, hogy ha kijön az újabb, nagyobb tudású és jobb, akkor lecseréljük.
  • Papichulo
    #123
    "Rossz a szembeállítás :D"

    Mindket idezet toled szarmazik. Az alatta levo konkluziora viszont en jutottam :)

    Eloszor meg azt mondtad, hogy EGYALTALAN nincs lehetoseg garanciabovitesre. Mikor ez meg lett cafolva, mar a penzert garanciabovites okan vontad le ugyanazt a kovetkeztetest.

    Ezt ugy nevezik, hogy "moving the goalpost" es ez egy logikai ervelesi hiba!
  • lordsithlord
    #122
    Rossz a szembeállítás :D

    Ha a magyarországi helyzetet nézem, nem ad a gyártó semmiféle garibővítésre lehetőséget, ergo nálunk bizony erősen úgy tűnik, hogy saját termékében sem bízik meg. Ezt nem hazudtolja meg az sem, hogy kockázatcsökkentéses módszerrel (ergo plussz ráfizetéssel) MÁSHOL lehet garit bővíteni, hiszen az, hogy plussz pénzt kérnek, mert kockázatot látnak az emelt garanciában, megint csak azt mutatja, hogy bizony a termékben nincs megfelelő gyártói bizalom.
  • narumon
    #121
    Hát ezek szerint a Lenovo a Dell az IBM a SUN/Oracle a HP és stb, stb. Szintén nem biztik a termékeikben hiszen a legtöbb cég kínál ilyen konstrukciót.
  • Papichulo
    #120
    "Az Apple pont, hogy nem ad lehetőséget felár ellenében sem garanciabővítésre, így maradok azon állásfoglalásom mellett, hogy nem bíznak saját termékükben."

    VS.

    "ha plussz pénzt kell azért fizetnie a vevőnek, hogy plussz garanciát vállaljon a gyártó, akkor igenis nem bízik meg a gyártó a készülékében."

    "Moving the goalposts, also known as raising the bar, is an informal logically fallacious argument in which evidence presented in response to a specific claim is dismissed and some other (often greater) evidence is demanded. In other words, after an attempt has been made to score a goal, the goalposts are moved to exclude the attempt. This attempts to leave the impression that an argument had a fair hearing while actually reaching a preordained conclusion" - http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
  • narumon
    #119
    "Oké, neked elég a 16Gb. De kérdem én, ha elkezdenek az egyre nagyobb alkalmazások kijönni (márpedig a technika fejlődésével az alkalmazások tudása és mérete is egyre jelentősebb), akkor hogyan fogod tudni megoldani, hogy az esetleg kevésnek bizonyuló helyet kibővítsd? Veszel hozzá egy ilyen bővítőt, aztán imádkozol, nehogy letörje a csatiját? Ez tényleg előrelátó megoldás lenne?"

    Húha megpróbálom leírni megint amit írtam. Most megnézve az ipadot olyan 8gB szabad helyem van rajta. Nyilván van amikor nyaralni megyek és teletömöm hülyeségekkel, de átlagosan ez a 8GB szabad. Ha elkezdenének a programok olyan ütemben nőni (márpedig nem nőnek), hogy azt venném észre, hogy rendszeresen csak 1-2GB helyem van, akkor legközelebb vennék egy 32GB-osat és 2-3 évre tuti, hogy megint megoldottam a problémát. Szerintem itt is windows fejjel gondolkodsz azaz te ezen akarod tárolni is a programokat nem? Ez szintén nem így megy itt. Letöltöd, telepedig, a telepítőt pedig törölheted (vagy a PC-re töltöd le ott meg van annyi hely, hogy ne kelljen a telepítőket sem törölnöd - itt viszont a PC-re kötéskor rögtön a készülékre installálhatod azaz a telepítő fel sem kerül a padra.) Tehát a szoftverek nem foglalnak gigákat, még a viszonylag nagy programok is megelékszenek 300-400MB-al.
  • lordsithlord
    #118
    Akkor mégegyszer: ha plussz pénzt kell azért fizetnie a vevőnek, hogy plussz garanciát vállaljon a gyártó, akkor igenis nem bízik meg a gyártó a készülékében. Hiszen azzal, hogy plussz összegeket szed be a garibővítésre, a saját kockázatát csökkenti, ergo túl kockázatosnak tartják, hogy a normál áron több garanciát adjanak. Ennek a megoldásnak van gyakorlati haszna is a gyártók részéről: mivel nem túl sokan veszik meg a garibővítést, ha kisül az 1 év után, hogy a készülék valamilyen hibával küzd (lsd. pl. ha elkezdenek dögleni a túlmelegedés miatt), akkor csak azoknak kell kicserélniük, akik megvették a bővítést és nem kell milliókat költeniük valamennyi megdöglött készülék cseréjére. Ráadásul ez egy szinten átverés is, mivel a garibővítési lehetőségeket nem igazán reklámozzák, így sokan ezért is nem veszik meg.

    Ráadásul ez a megoldás nem is túl elegáns megoldás a gyártók részéről, tehát ezzel minősítik is magukat. Van olyan gyártó, aki ugyanígy csökkenti a saját kockázatát, de azt mondja, hogy a felárat beleépíti a termék árába és így kicsit drágábban, de több garival adja. Ezt általában elfogadhatóbb a vevőknek.
  • Papichulo
    #117
    "Azért ha jól saccolom, akkor az 1 évet kihúzzák"

    A saccolast hagyjuk... majd ha lesznek tenyek, akkor azokkal foglalkozzunk. Mindazonaltal nem arrol hires az Apple, hogy a termekei 1 ev utan tonkremennenek. En meg mindig hasznalok egy 2005-os Powerbook G4-et.

    "Meglepődnél, milyen komoly cégek kérnek FLASH menüt a honlapjukra."

    Lepj meg!

    "Amit tudok, az az, hogy egyre több cég keres Androidra fejleszteni tudó embereket"

    Es a felmeresek szerint egyre kevesebben akarnak fejleszteni Androidra, mig, iOS-re egyre tobben. Ez a realitas. Peldaul: http://www.androidpolice.com/2012/03/12/mika-mobiles-decision-to-stop-making-games-for-android-raises-troubling-questions-and-concerns-about-apps-on-android/

    "Ezek javarészt kisebb játékok, alkalmazások, de valamilyen oknál fogva nem ütik meg a Google mércéjét, így nem is kerülnek fel a Market-re."

    Ilyen iOS-re is van, neve Cydia. Itt egy telepitett(JB) alkalmazas, package-kezelo vegzi a teljes installt. Meg update lehetoseg is van hozza. Itt sem kell a netrol letolteni semmit es kartyan keresztul telepiteni.

    "Megnéztem az általad linkelt oldalt, azt kell, hogy mondjam, nem reális a teszt."

    Mutass realisabb osszehasonlito(!) teszteket! Foleg jelesebb magazinoktol, mint a Wired!

    "Szóval, egyszer kifizetem, hogy az alkalmazást mobilon telepítem, de nálam nem lesz telepítő készlet, tehát ha valamit sikerült elszúrni és neajisten újra kell telepíteni, akkor vegyem meg újra?"

    Automatikusan le fog toltodni az iTunes-odra is a szamitogepeden. Ergo, meglesz a kulon IPA file is nalad! Ez nem Android. Ha egyszer megvettel valamit, akkor az MINDIG ott lesz az accountodon! Ha telefont/tablet-et cserelsz meg arra is le fogod tudni tolteni a regebben megvett dolgaidat.

    "kérdem én, az iOS-t hogyan lehet frissíteni? "

    Szol az iPad vagy az iTunes, hogy van egy ujabb SW valtozat es, hogy szeretned-e telepiteni. Ezt megteheted, mind magan a keszuleken WiFi-n/3G-n/LTE-n letoltve az adatokat, vagy a PC-den keresztul. Automatikus az egesz folyamat!

    "És ha frissítesz és utána nem megy a már egyszr kifizetett, over the air módon telepített alkalmazás, akkor komolyan ismét ki kell fizetned, hogy újratehesd?"

    Nem, lasd feljebb!
  • narumon
    #116
    "Meglepődnél, milyen komoly cégek kérnek FLASH menüt a honlapjukra. Nem csak itthon, külföldön is. FLASH alatt nem csak izgő-mozgó, feleslegesen agyon animált dolgokat lehet csinálni, hanem pl. olyan előnézetet, mely akkor jön elő, ha a menüpontra mész. De lehet egész jó oldaltérképet is csinálni, és még sorolhatnám, hány olyan alkalmazása van, amit több nagy cég előnyben részesít."

    Azért meglepődnék ha ők ezt csak FLASH-ben kérnék. Manapság rengeteg módja van ezeknek a megoldásoknak nem véletlenül szorul a FLASH minden tekintetben egyre hátrébb.

    "Érdekes módon a Samsung Galaxy nem szerepel benne, se a Concorde tabletjei, hogy a Prestigio-t ne is említsem..."

    Majd nézzük meg az új Samsung Galaxyt. Ha jó hardver lesz alatta akkor melegedni is fog. Ha meg mozgó alkatrészt raknak bele (értsd venti) akkor meg már megette a fene az egészet. A Prestigio meg nyilván nem fog melegedni, amit a múltkor belinkeltél az egy pár generáció hátrányban van technikailag, komoly gond lenne ha az melegedne.

    "Over the air telepítés? Ez komolyan reális dolog nálunk?"

    Szerintem teljesen totálisan reális. Miért mi gondod van vele? Azért a háztartások nagy részében van egy normális internet ugye amihez általában adnak egy ingyen wifi routert (a mi városunkban jelenlévő összes szolgáltató ad pl).

    "Szóval, egyszer kifizetem, hogy az alkalmazást mobilon telepítem, de nálam nem lesz telepítő készlet, tehát ha valamit sikerült elszúrni és neajisten újra kell telepíteni, akkor vegyem meg újra?"

    Már miért kéne újra megvenned? No offense de én kezdem azt látni, hogy te abszolút nem vagy tisztában az ipad (és talán más apple termékek) működésével kapcsolatban. Ami nem gond, de sajnos már sokszor bebizonyosodott ezen a forumon is, hogy azok savazzák a legjobban az apple eszközöket akik nem is ismerik. Hány de hány hülyeséget hallgattunk itt már végig istenem. És a szomorú az, hogy mikor korrekten megválaszoljuk többen is akkor a következő vitánál egy újabb ember ugyanazt az urban legend baromságot elsüti. (az elmúlt időszakból néhány gyöngyszem ami nem akar kihalni; nem szabványos fülhallgató csatlakozó, nem lehet usb-n tölteni, nem tud HOtspot lenni, nem tud divxet, xvidet ezermillió mást lejátszani, stb - ezeket mind megcáfoltuk ráadásul fel sem merülnének ha annyira venné a fáradtságot az ember, hogy googlebe beírja.)

    Szóval no gond, de akkor neked is a válasz. Szerintem te nagyon windows fejjel gondolkodsz ahol az eszköz az amire vásárolsz és töltesz. Apple-éknél ez nem így van, ott a regisztrációd vásárol. Azaz, ha én most megveszek bármit a saját nevemmel, akkor az örökké az enyém marad, az apple ezt eltárolja. Magyarul ha letörlöm szőrőstől bőrőstől mindenestül minden gépemről, majd fél év múlva újra eszembe jut, hogy mégis kellene, akkor felmegyek appstore-ba, akár magáról az ipadról és letöltöm ismételten az adott programot. Nem kell érte újra fizetnem, letöltöm, feltelepítem és használom. Ez abban az esetben is igaz, ha azóta a készülékemet már háromszor kicseréltem teljesen másra.

    "De tovább mennék: kérdem én, az iOS-t hogyan lehet frissíteni?"

    Elvileg iOS-t is így lehet frissíteni, de ezt én még soha nem csináltam. Amikor összekötöd a PC-ddel, hogy szinkronizálj akkor szól a szoftver hogy új iOS van elérhető, szeretnéd-e frissíteni. Ha szeretnéd akkor nyomsz egy yest és megvárod a frissítést. Semmit nem kell csinálnod, nem kérdez, nem akadékoskodik, az összes programod és elmentett fájlod marad ott ahol volt. Pont ez miatt szereti az egyszeri user, ami tudom, hogy geekeknek fáj, ellenben bazi kényelmes.

    "És ha frissítesz és utána nem megy a már egyszr kifizetett, over the air módon telepített alkalmazás, akkor komolyan ismét ki kell fizetned, hogy újratehesd?"

    Nem, mint fentebb írtam ha egyszer megvetted akkor soha többet nem fizetsz érte.