• lordsithlord
    #151
    Az Apple nem teljes visszahívást csinált, hanem fogta magát és a még el nem adott készleteket hívta vissza. Ergo a visszahívásról nem sok szó esett, mivel oly módon igyekeztek csökkenteni a veszteséget, hogy csak a még el nem adott készleteket cserélték. Ezt megtehetik közlemény nélkül is, szimplán értesítik a hivatalos kereskedőket és belső vonalon elintézik a raktári készlet cseréjét. A károsultak legtöbbjével valószínűleg megegyeztek titokban, így csak néhány kirívó eset került napvilágra.

    De volt komolyabb visszahívásos esetük is (az akkor a cégnek több, mint 800millió dollárjába fájt), akkor a meghibásodást az aksira fogták (később kiderült, hogy az aksi ugyan valóban hibás volt, de a MacBook töltőáramköre sem volt tökéletes). http://pcworld.hu/15-apple-macbook-pro-visszahivas-20060731.html

    Vagy szintén visszahívással végződött az iMac szériahibája (itt a HDD volt hibás), az akkor a cégnek közel 400milliójába fájt. Kifelé pedig úgy közölték, hogy "pár készüléket visszahívtak". http://yamm.hu/jimny21/18705527592-nincs-visszahivas-az-apple

    Vagy szintén a MacBook Pro-nál és mit ad Isten ismét az aksival volt visszahívás (nem lehet tudni, mennyibe került a cégnek) http://hoc.hu/Notebook/Az-Apple-visszahivja-a-MacBook-Pro-noteszgepek-egyes-akkumulatorait.html

    DDe érdekes, amit az Ipod Nano-val csináltak. Ime egy cikk 2007-ből: http://nonstopmobil.hu/elfustolt-egy-ipod-nano-20071008.html
    (itt jegyezném meg, hogy a cikkben is szerepel, hogy a hiba már 2005 óta ismert volt, mégis 2 év kellett, hogy az Apple érdemben lépjen)

    Szintén iPod visszahívás: http://index.hu/tech/2011/11/13/ipod_nanokat_hiv_vissza_az_apple/ (mit ad isten ugyanaz a hibajelenség, mint a 2007-es esetben, ráadásul ugyanaz a széria, tehát ahhoz, hogy eldöntsék, kell a visszahívás, 4 év és néhány újabb baleset kellett...)

    Ha utána nézel, anno kiszámolták, mennyibe is kerülne egy hibás széria visszahívása az Apple-nek. Ezt éppen az iPhone4 kapcsán számolgatták, ahol hardverhibás volt a készülék konstrukciója, így sok esetben elvesztette a térerőt, ha esetleg úgy fogta meg z ember, ahogy az nem szerette. Az akkori számítások szerint ha ezért a hibáért elrendelték volna a teljes visszahívást, az az Apple-nek 1,3milliárd dollárjába került volna (és ebben még nincs benne, mennyit esett volna a részvények értéke). Az Iphone 4 esetében is inkább kitalálták, hogy bár a szakvélemények szerint a készülék nem felelt meg annak, amit a gyártó meghatározott, de ha egy tokba teszik a készüléket, akkor a hiba megoldódik, hiszen az ember nem ér hozzá a készülékházhoz és így nem jön elő a hiba. És mit is tett így az Apple? Az 1,3milliárd dolláros visszahívás helyett készülékenként kb. fél dollárért adtak hozzá 1-1 tokot ingyen... http://upfone.hu/hir/mennyibe-kerulne-egy-iphone-4-tererohiba-miatti-visszahivas

    A fentebb felsorolt hibák egytől egyig azt bizonyítják, hogy bizony komoly hibák akadnak a cég minőségbiztosítási rendszerében, hiszen ezek mind kiszűrhetőek lettek volna egy szimpla alaposabb ellenőrzéssel. Sok vélemény szerint az Apple tud ezen hibák legtöbbjéről, de kockázatot vállalnak inkább a nagyobb haszon reményében. Nem vagyok egy összeesküvés hívő, de az, hogy 2005 óta több, mint 20 esetről lehet tudni, ami szériahiba volt és a minőségbiztosítási hiányosságokból adódóan fordultak elő, nos, ez szerintem elég sokat mondó. És ennek fényében már az is érthető, hogy miért is nem vállal saját kockázatot az Apple a plussz garancia adásával, miért csak plussz ráfizetéssel lehet kiegészítőként venni a garibővítést (már ahol lehet persze)


    Az uniós garancia szabályozás szerint minden tartós használatú termékre kötelező garanciát adni. Ezt nálunk kibővítették azzal a tétellel, hogy a 10ezer forint feletti termékeknél legalább 1 év, alatta pedig a forgalmazó határozza meg. De nem csak az unióban, hanem általánosan szinte mindenhol az 1 év alapgari az elfogadott tudomásom szerint (bár ebben lehet, hogy tévedek).