• lordsithlord
    #146
    Bizonyítékot akarsz? Olvass vissza, valahol egy Apple iPad3 tulajdonos már itt is írta, hogy igen komoly melegedést tapasztalt, olyat, hogy égette a kezét. Ez azért szerintem nem 34-35 fok környéki hőmérsékletre utal... Vagy nézz fel az Apple fórumára, ahol volt olyan vevó, aki arra panaszkodott, hogy a készülék mindenféle behatás nélkül túlhevült (nem túlmelegedett, azaz a külső tényező hatására elérte a kritikus hőmérsékletet, hanem ténylegesen túlhevült, azaz egyszerűen nem ad le annyi hőt, hogy magától ne érje el a kritikus hőmérsékletet).

    De tovább megyek, a cikkben is ennél jelentősen magasabb (konkrétan 46,7 fokos) hőmérsékletről beszélnek, amire az Apple közölte, hogy normális hőmérséklet. Azért megkockáztatom, ha a készülék doboza ilyen hőmérsékletű, akkor a belsejében ennél valamivel magasabb hőmérséklet uralkodhat (konkrétan ha a műanyag doboz így felmelegszik, akkor a belsejében legalább 60 fok körül kell, hogy legyen a hőmérséklet). Egyébként a cikkben ott van az általam a másik forrásból hiányolt hőkép is, amin azért elég érdekes árnyalatok látszanak, amik eléggé ellentmondanak annak az állításnak, hogy a 2. és a 3. generációs iPad között nincs jelentős hőmérsékleti különbség.

    Megjegyezném továbbá, hogy még a cikkben szereplő 4 ,szintén független tesztcsapat sem tudta eldönteni, hogy valós-e a probléma vagy sem, egyikük azt mondja, hogy igen, a másik meg azt, hogy nem (mondjuk a holland forrás elég érdekes tesztet hajtott végre, 5 perc alatt szinte semmit nem lehet lemérni, nemhogy egy terhelési tesztet végrehajtani).


    Garanciára visszatérve: nem ingyenes nemzetközi garancia kell, hanem kockázatvállalás, azaz a gyártó ne csak az alap garanciát vállalja. A garanciakiterjesztés továbbra sem ér, hiszen mint mondtam, az csupán annyi, hogy előre kifizeted a szervizköltséget. Tehát ez nem garancia, hanem vedd úgy, hogy előrefizetés. A véleményem tehát nem változott, az Apple egyszerűen nem bízik meg annyira a saját termékében, hogy kockázatot merjen vállalni. Márpedig ha úgy vesszük, hogy a garancia a cég saját kockázat és a cég a termékét azzal tudja minősíteni, hogy mennyi kockázatot vállal be rá, akkor bizony nincs mit csűrni-csavarni a dolgon, egyszerűen nincs bizalma a saját termékében, hiszen nem mer kockáztatni. Nem véletlen az a mondás, hogy "The bussiness is the risk", azaz az üzlet maga a kockázat. Ha ténylegesen bízna a termékben, akkor megadná a saját kockázatára a plussz garit és nem a vevőnek kellene előre fizetnie úgymond bővítésként.

    Azt nem mondom, hogy ténylegesen rosszabbak az Apple termékek statisztikái, mint más termékeké (bár tény, hogy nem sok más terméknél lehetett olyat olvasni, hogy a termék felrobbant vagy kigyulladt egyértelmű túlhevülés miatt). Lehet, hogy tovább is tartanak ki, erről szintén nem tudok mit mondani, mivel én nem engedhetem meg magamnak az Apple termékeit. Amit viszont biztosan tudok, az az, hogy többet sikerölt már tesztelnem, láttam már felrobbanó iPod-ot is (állítólag hibás szériás volt az aksi, de tapasztalataim szerint az ilyen hibák már a minőség-ellenőrzéskor ki kell, hogy derüljenek), de igazából összehasonlításkor nem találtam olyan tényezőt, ami indokolná az árát meg a nagy reklámját. Valóban, aksiüzemidőben az elsők (bár mindehhez nem tudom, hogy maga az aksi milyen élettartammal bír), a legtöbb vetélytársukat teljesítményben is megelőzik, mindezek ellenére ott van a garanciavállalás és a mindenféle segédeszközös bővítési lehetőség kérdése, ami viszont elég komoly negatívum.


    Összegezve a dolgot: sok új infót megtudtam ugyan az iPad-ról, de még mindig annyi negatívumot látok, hogy nem látom megalapozottnak azt a hatalmas rajongótábort, akik annyira szeretik az Apple termékeit.