Hunter
Ipari melléktermékekkel repülne a Virgin
Környezetbarátabbá tenné a repülést a Virgin Atlantic, azáltal, hogy repülőgépei üzemanyagát ipari melléktermékekből állítaná elő.
"Az olajkészletek kiapadásával fontos az új üzemanyag megoldások fenntarthatósága, és mivel az acélipar önmagában évente több mint 15 milliárd gallon repülőgép üzemanyagot képes biztosítani, a lehetőség nagyon kecsegtető" - nyilatkozott Richard Branson, a Virgin cégcsoport feje.
A Virgin Atlantic szerint új üzemanyaguk szénlábnyoma, vagyis a tevékenységből származó szén-dioxid-kibocsátás környezetre gyakorolt hatása, fele a hagyományos kőolajszármazékokénak. "Ez az új technológia méretezhető, fenntartható és előállítási költségei is versenyképesek a hagyományos repülőgép üzemanyagokéval" - taglalta Branson, aki az új-zélandi LanzaTech céggel lépett együttműködésre.
A LanzaTech megoldásával az acél- és egyéb feldolgozó iparok gáznemű melléktermékeit hasznosíthatják újra, repülőgép-üzemanyagot állítva elő belőlük. A folyamat első lépése az ipari folyamatok során melléktermékként keletkező szén-monoxid-tartalmú gázok egy bioreaktorba történő befecskendezése, ahol mikrobák hasznosítják a szenet, a haszontalan hulladékból fermentációval alkoholt állítva elő, amiből egy tartályba átáramoltatva szétválasztják az üzemanyagot és a kémiai melléktermékeket. A keletkező folyadékok közvetlenül is alkalmazhatók üzemanyagként vagy adott alkotóelemek helyettesítőjeként, utóbbi esetben nincs szükség a szabványos hajtóművek átalakítására.
Jennifer Holmgren, a LanzaTech vezetője a Wall Street Journalnak nyilatkozva elmondta, hogy a technológiájuk "drasztikusan csökkentheti a légitársaságok üvegházhatású gázok kibocsátását azon gázok újrafelhasználásával, amik máskülönben közvetlenül a légkörbe kerülnének."
A Virgin a London-Delhi és London-Sanghaj járatain tervezi elsőként bevezetni az új üzemanyagot. Más légitársaságok, mint a Lufthansa, a Quantas és az Air New Zealand növényi alapú bioüzemanyagokat alkalmaznak, elsősorban az EU által felállított károsanyag kibocsátási kvóták hatására. 2012-től a légitársaságoknak fizetniük kell a kvóta feletti szén-dioxid-kibocsátás után.
"Az olajkészletek kiapadásával fontos az új üzemanyag megoldások fenntarthatósága, és mivel az acélipar önmagában évente több mint 15 milliárd gallon repülőgép üzemanyagot képes biztosítani, a lehetőség nagyon kecsegtető" - nyilatkozott Richard Branson, a Virgin cégcsoport feje.
A Virgin Atlantic szerint új üzemanyaguk szénlábnyoma, vagyis a tevékenységből származó szén-dioxid-kibocsátás környezetre gyakorolt hatása, fele a hagyományos kőolajszármazékokénak. "Ez az új technológia méretezhető, fenntartható és előállítási költségei is versenyképesek a hagyományos repülőgép üzemanyagokéval" - taglalta Branson, aki az új-zélandi LanzaTech céggel lépett együttműködésre.
A LanzaTech megoldásával az acél- és egyéb feldolgozó iparok gáznemű melléktermékeit hasznosíthatják újra, repülőgép-üzemanyagot állítva elő belőlük. A folyamat első lépése az ipari folyamatok során melléktermékként keletkező szén-monoxid-tartalmú gázok egy bioreaktorba történő befecskendezése, ahol mikrobák hasznosítják a szenet, a haszontalan hulladékból fermentációval alkoholt állítva elő, amiből egy tartályba átáramoltatva szétválasztják az üzemanyagot és a kémiai melléktermékeket. A keletkező folyadékok közvetlenül is alkalmazhatók üzemanyagként vagy adott alkotóelemek helyettesítőjeként, utóbbi esetben nincs szükség a szabványos hajtóművek átalakítására.
Jennifer Holmgren, a LanzaTech vezetője a Wall Street Journalnak nyilatkozva elmondta, hogy a technológiájuk "drasztikusan csökkentheti a légitársaságok üvegházhatású gázok kibocsátását azon gázok újrafelhasználásával, amik máskülönben közvetlenül a légkörbe kerülnének."
A Virgin a London-Delhi és London-Sanghaj járatain tervezi elsőként bevezetni az új üzemanyagot. Más légitársaságok, mint a Lufthansa, a Quantas és az Air New Zealand növényi alapú bioüzemanyagokat alkalmaznak, elsősorban az EU által felállított károsanyag kibocsátási kvóták hatására. 2012-től a légitársaságoknak fizetniük kell a kvóta feletti szén-dioxid-kibocsátás után.