Hunter
Napelemes töltőállomásokat tesztelnek Japánban
Miután a benzin és a gázolaj ára rohamos növekedésbe kezdett, és akadnak olyanok is, akik emellett még a globális felmelegedés miatt is aggódnak, egyre nagyobb figyelem irányul az elektromos járművekre. Egyre másra kerülnek elő a régi-új tervek, és már az idei évben is egészen biztató prototípusokkal találkozhattunk. A legnagyobb akadályt a közeli jövőre vetítve az elektromos autókat kiszolgáló infrastruktúra megteremtése jelenti.
Ezt igyekszik orvosolni többek között a Honda. A japán óriás megkezdte egy napenergiával működő elektromos töltőállomás tesztelését.
Amikor az autógyártók először elkezdtek gondolkozni az elektromos autók bevezetéséről, úgy tervezték, hogy az egyik fosszilis üzemanyagot kiváltják egy másikkal, vagyis az olajat a szénnel, ami az erőművekben eltüzelve elektromosságot generál. A jelenlegi szénkibocsátást csökkentő törekvések mellett azonban nem árt a megújuló energiaforrásokra koncentrálni, 10-15 éven belül ugyanis belefuthatnak a globális egyezmények korlátozásaiba az ilyen jellegű beruházások.
A Honda három japán nagyvárosban indítja el Elektromos Jármű Tesztelési Programját a Tokió külvárosi övezetét képező Szaitama prefektúra környezetvédelmi hivatalának támogatásával. A két fél reményei szerint megteremtik a "teljes energiagazdálkodást", azt a rendszert, ami egy kényelmes, ugyanakkor alacsony szénkibocsátású életvitelt biztosítva ellátja energiával a háztartásokat és közösségeket.
Sematikus rajz a Honda töltőrendszeréről, melyben a hagyományos mellett gyorstöltők is helyet kaptak
A program nem csupán az elektromos autókról, hanem a hálózatra csatlakoztatható hidrid járművekről, elektromos robogókról, és az idősek, illetve a mozgáskorlátozottak közlekedését segítő elektromos kocsikról is szól. A Honda megvizsgálja a napelemes állomások energiatermelési hatékonyságát, valamint a fogyasztók kiszolgálásának és a töltőrendszer használhatóságának a fokozhatóságának lehetőségeit. A cég az Egyesült Államokban is szeretné felállítani elektromos töltőállomásait, azonban semmilyen időtervet nem tettek közzé a bevezetést illetően.
Ezt igyekszik orvosolni többek között a Honda. A japán óriás megkezdte egy napenergiával működő elektromos töltőállomás tesztelését.
Amikor az autógyártók először elkezdtek gondolkozni az elektromos autók bevezetéséről, úgy tervezték, hogy az egyik fosszilis üzemanyagot kiváltják egy másikkal, vagyis az olajat a szénnel, ami az erőművekben eltüzelve elektromosságot generál. A jelenlegi szénkibocsátást csökkentő törekvések mellett azonban nem árt a megújuló energiaforrásokra koncentrálni, 10-15 éven belül ugyanis belefuthatnak a globális egyezmények korlátozásaiba az ilyen jellegű beruházások.
A Honda három japán nagyvárosban indítja el Elektromos Jármű Tesztelési Programját a Tokió külvárosi övezetét képező Szaitama prefektúra környezetvédelmi hivatalának támogatásával. A két fél reményei szerint megteremtik a "teljes energiagazdálkodást", azt a rendszert, ami egy kényelmes, ugyanakkor alacsony szénkibocsátású életvitelt biztosítva ellátja energiával a háztartásokat és közösségeket.
Sematikus rajz a Honda töltőrendszeréről, melyben a hagyományos mellett gyorstöltők is helyet kaptak
A program nem csupán az elektromos autókról, hanem a hálózatra csatlakoztatható hidrid járművekről, elektromos robogókról, és az idősek, illetve a mozgáskorlátozottak közlekedését segítő elektromos kocsikról is szól. A Honda megvizsgálja a napelemes állomások energiatermelési hatékonyságát, valamint a fogyasztók kiszolgálásának és a töltőrendszer használhatóságának a fokozhatóságának lehetőségeit. A cég az Egyesült Államokban is szeretné felállítani elektromos töltőállomásait, azonban semmilyen időtervet nem tettek közzé a bevezetést illetően.