Hunter
Az oroszok is segítenének a BP-nek
Az orosz Mir tengeralattjárók jelentenék a megoldást a Mexikói-öbölben áprilisban kialakult olajszivárgás megszüntetésére, véli a Mir-2 kapitánya.
Eddig a természeti katasztrófát előidéző BP képtelen volt a helyzet kezelésére. Több kísérletet is tettek a szivárgás megfékezésére, de egyik sem járt sikerrel. Jelenleg eltávolításra került az a zárókupola, ami kontrollálná az olaj kiáramlását, egy jobban illeszkedőt hoznak a helyére. Ennek a leeresztése és beillesztése azonban 4-7 napot is igénybe vehet, ami alatt újra szabadon áramolhat a nyersolaj, miközben a szakértők igen bizonytalanok a kisebb kupola sikerében. Az új zárókupolának hatalmas nyomást kell kibírnia, ha ez nem sikerül, akár újabb sérülések keletkezhetnek a kútfejben.
Mivel a kútfej közel 1500 méteres mélységben található, ezért rendkívül nehézkések a vízalatti műveletek, az orosz tengeralattjárók számára azonban a mélység nem okozhat gondot. A Mirek, melyeket a tulajdonos, a PP Sirsov Oceanológiai Intézet működtet, jelenleg gázhidrátok után kutatnak a világ legmélyebb tava, a szibériai Bajkál mélyén.
"Tengeralattjáróink egyedülállók. Kettő van belőlük, egyidejűleg képesek merülni és dolgozni. Ezen felül elég nagy a teljesítményük, hogy bármilyen kiegészítő felszereléssel végezzenek munkát. A világon mindössze négy jármű van, ami 6000 méteres mélységig képes eljutni, a Mirek, a francia Nautile és a japán Shinkai. A Mireket tartják a legjobbnak és egy rendkívül tapasztalt specialista csapattal is rendelkezünk" - nyilatkozott a BBC-nek Jevgenyij Csernyajev, a Mir-2 kapitánya.
Az oroszok már felvették a kapcsolatot a brit olajcég vezetésével, hogy felajánlják szolgálataikat, azonban eddig még semmilyen eredménnyel nem jártak a megbeszélések. Csernyajev mindenesetre reménykedik. Amennyiben a BP elfogadja a segítségüket időbe telik mire a tengeralattjárókat eljuttatják a Mexikói-öbölbe, illetve felkészítik a műveletre. Emellett az orosz fél fontosnak tartja, hogy teljes együttműködést kapjanak a BP-től, ami nem tűnik egyszerűnek, mivel ezt még az amerikai kormánynak sem sikerült kiharcolnia.
Eddig a természeti katasztrófát előidéző BP képtelen volt a helyzet kezelésére. Több kísérletet is tettek a szivárgás megfékezésére, de egyik sem járt sikerrel. Jelenleg eltávolításra került az a zárókupola, ami kontrollálná az olaj kiáramlását, egy jobban illeszkedőt hoznak a helyére. Ennek a leeresztése és beillesztése azonban 4-7 napot is igénybe vehet, ami alatt újra szabadon áramolhat a nyersolaj, miközben a szakértők igen bizonytalanok a kisebb kupola sikerében. Az új zárókupolának hatalmas nyomást kell kibírnia, ha ez nem sikerül, akár újabb sérülések keletkezhetnek a kútfejben.
Mivel a kútfej közel 1500 méteres mélységben található, ezért rendkívül nehézkések a vízalatti műveletek, az orosz tengeralattjárók számára azonban a mélység nem okozhat gondot. A Mirek, melyeket a tulajdonos, a PP Sirsov Oceanológiai Intézet működtet, jelenleg gázhidrátok után kutatnak a világ legmélyebb tava, a szibériai Bajkál mélyén.
"Tengeralattjáróink egyedülállók. Kettő van belőlük, egyidejűleg képesek merülni és dolgozni. Ezen felül elég nagy a teljesítményük, hogy bármilyen kiegészítő felszereléssel végezzenek munkát. A világon mindössze négy jármű van, ami 6000 méteres mélységig képes eljutni, a Mirek, a francia Nautile és a japán Shinkai. A Mireket tartják a legjobbnak és egy rendkívül tapasztalt specialista csapattal is rendelkezünk" - nyilatkozott a BBC-nek Jevgenyij Csernyajev, a Mir-2 kapitánya.
Az oroszok már felvették a kapcsolatot a brit olajcég vezetésével, hogy felajánlják szolgálataikat, azonban eddig még semmilyen eredménnyel nem jártak a megbeszélések. Csernyajev mindenesetre reménykedik. Amennyiben a BP elfogadja a segítségüket időbe telik mire a tengeralattjárókat eljuttatják a Mexikói-öbölbe, illetve felkészítik a műveletre. Emellett az orosz fél fontosnak tartja, hogy teljes együttműködést kapjanak a BP-től, ami nem tűnik egyszerűnek, mivel ezt még az amerikai kormánynak sem sikerült kiharcolnia.