Hunter
Új űrrepülőt tervez Jim Benson
Az űrturizmus egyik úttörője, a Benson Space Company áttervezte "Dream Chaser" elnevezésű szuborbitális űrrepülőgépét.
Jim Benson NASA HL-20-as orbitális egységen alapuló gépe már a múlté, az új Dream Chaser a NASA és az Egyesült Államok Légierejének X-2, X-15 és T-38 jelű repülőeszközeinek elegyéből fog kialakulni, mondván, hogy ezek egy "biztonságosabb és jobb" űrjárművet eredményeznek, hiszen a fenti gépek legjobb elemeit és tulajdonságait igyekeztek ötvözni az új Dream Chaserben.
A szintén Benson által alapított SpaceDevből kivált, kifejezetten az űrturizmusra fókuszáló Benson Space Company az anyacéggel közösen lefolytatott öt hónapos tanulmánysorozat után kötelezte el magát az új dizájn mellett, ami valóban áramvonalasabb a korábbinál. Az eredeti tervezet inkább egy mini-űrsiklóra hasonlított, lévén, hogy a HL-20 a szovjet BOR-4 koppintása, melyből később a BOR-5 és végül a Buran is kifejlődött.
Ehhez képest az új gép első ránézésre inkább a SpaceShipOne által felvázolt irányzatot látszik követni, amit jelenleg Richard Branson építget tovább Burt Rutannal, az első sikeres magán-űrrepülőgép tervezőjével.
Benson elmondása szerint a váltás, mivel még a projekt korai szakaszában zajlott le, nem okoz semmilyen fennakadást, sőt az új külső mellett is tartani tudják ütemtervüket, mely szerint az első kereskedelmi űrrepülésekre már 2009-ben sor fog kerülni.
Az új Dream Chaser nem csupán karcsúbb, de könnyebb is elődjénél, pozitívan alakítva a hibrid rakétahajtóművekkel szerelt gép fogyasztását, ami függőlegesen száll fel, majd siklórepülésben tér vissza a kilövés helyszínére.
A gép legalább 105 kilométeres magasságig emelkedik, majd miután megmártózott a világűrben, megkezdi sülyedését, ami a siklórepülésnek köszönhetően a lehető legkisebb G erőket méri a vállalkozó kedvű és viszonylag tehetős utasokra. Számos jókora köralakú ablakot helyeznek el a az utasfülkén, hogy az űrturistáknak megfelelő kilátást biztosítsanak.
Jim Benson NASA HL-20-as orbitális egységen alapuló gépe már a múlté, az új Dream Chaser a NASA és az Egyesült Államok Légierejének X-2, X-15 és T-38 jelű repülőeszközeinek elegyéből fog kialakulni, mondván, hogy ezek egy "biztonságosabb és jobb" űrjárművet eredményeznek, hiszen a fenti gépek legjobb elemeit és tulajdonságait igyekeztek ötvözni az új Dream Chaserben.
Ilyen volt... |
Ehhez képest az új gép első ránézésre inkább a SpaceShipOne által felvázolt irányzatot látszik követni, amit jelenleg Richard Branson építget tovább Burt Rutannal, az első sikeres magán-űrrepülőgép tervezőjével.
... ilyen lesz ... |
Az új Dream Chaser nem csupán karcsúbb, de könnyebb is elődjénél, pozitívan alakítva a hibrid rakétahajtóművekkel szerelt gép fogyasztását, ami függőlegesen száll fel, majd siklórepülésben tér vissza a kilövés helyszínére.
A gép legalább 105 kilométeres magasságig emelkedik, majd miután megmártózott a világűrben, megkezdi sülyedését, ami a siklórepülésnek köszönhetően a lehető legkisebb G erőket méri a vállalkozó kedvű és viszonylag tehetős utasokra. Számos jókora köralakú ablakot helyeznek el a az utasfülkén, hogy az űrturistáknak megfelelő kilátást biztosítsanak.