Hunter
Közeleg az Ararát-anomália megfejtése?
4663 méter magasan, a törökországi Ararát-hegy észak-nyugati csücskén egy zavarba ejtő "anomália" látható, melyben többen a bibliai Noé bárkáját vélik felfedezni.
Több, mint három éve számoltunk be Porcher Taylor egykori nemzetbiztonsági elemző, a Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központjának (CSIS) munkatársának a legendás bárka felkutatására irányuló törekvéséről, ami ennél jóval nagyobb, immár 13 éves múltra tekint vissza.
Azóta számos repülőgép, hírszerzési műhold és kereskedelmi műhold készített felvételt a hegyoldalról. Perdöntően azonban még messze nem sikerült megállapítani, hogy az anomália a természet egy geológiai fintora, az árnyékokkal való játékának eredménye, avagy valóban ember alkotta szerkezet, ahogy az élénkebb fantáziával megáldottak feltételezik. Az is lehet, hogy mégis csak a nagy semmit bámuljuk, hogy a szkeptikusokat idézzük.
A Quickbird felvételén az anomáliát alulról érdes vulkanikus kőzet övezi, míg a kérdéses szerkezet simább és látszólag más anyagból készült
A nehézség leginkább abban rejlik, hogy a szerkezet, legyen az geológiai, vagy ember alkotta mű, szinte teljesen belesüppedt a jégbe, az adatok többsége pedig titkos. A Teremtés könyvében leírt bárka hosszúsága 6:1 arányban aránylik a szélességéhez. A műhold felvételek tanúsága szerint ez az arány az anomália esetében szintén megközelítőleg 6:1.
A Radarsat felvétele, ami nem optikai eszközökkel, hanem rádióhullámokkal készült, bizonyítja, hogy az anomália szilárd objektum, nem csupán a fény játéka
Az anomáliáról készült felvételek többsége a CIA és egyéb ügynökségek által titkosított anyagok része, Taylor pedig évek óta küzd a titkosítások feloldásáért. Műholdas régészete most végre új lökést kapott, megérkezett az első igazán nagy felbontású felvétel, amit a DigitalGlobe Quickbird műholdja készített az ominózus területről. Ez kiegészíti a korábbi Ikonos űrszonda, a kanadai Radarsat1 és a CIA által átminősített légi és műhold képeket. A felvételek alapján egyre inkább leszögezhető, az anomália nem egy, a jég, hó és kőzetek által alkotott gerinc, hanem egy mesterséges alakzat, állítja Taylor.
A Quickbird kép szoftveres feldolgozása
A titkos anyagok közzétételéért folytatott küzdelem mellett Taylor három, hamarosan pályára álló kereskedelmi műholdat is szeretne megnyerni az ügynek. Azt kéri, hogy legalább kameráik kalibrálása céljával felvételeket készítsenek az Ararát-hegyről, minden eddiginél tisztább képet adva a jelenségről. Taylornak a műszerek mellett egyre több szakértőt is sikerül maga mellé állítania, akik a hírszerzési munkában szerzett tapasztalataik mellett olyan szoftverekkel is segítik a kutatást, melyeket a kormány alkalmaz az adatok tanulmányozására.
Ezek segítségével sikerült pontosan megállapítani az anomália arányait és méreteit. Felszíne 309 méter átmérőjű, alakja beleilleszthető egy körbe, bár ez utóbbiról még nem tudják, hogy van-e bármilyen jelentősége. A hossz alapján az anomália mellett eltörpül a Titanic, mérete a legnagyobb modern repülőgép anyahajóéval vetekszik. Az elemzés megkérdőjelezi, hogy az anomália egy fából készült hajó lenne, illetve ha valóban hajó, akkor méreténél fogva hogyan maradhatott fenn a vízen.
Taylor reményei szerint archeológiai kutatása felkelti az érdeklődést egy jól felszerelt, szakértői expedíció kiküldése iránt.
Több, mint három éve számoltunk be Porcher Taylor egykori nemzetbiztonsági elemző, a Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központjának (CSIS) munkatársának a legendás bárka felkutatására irányuló törekvéséről, ami ennél jóval nagyobb, immár 13 éves múltra tekint vissza.
Azóta számos repülőgép, hírszerzési műhold és kereskedelmi műhold készített felvételt a hegyoldalról. Perdöntően azonban még messze nem sikerült megállapítani, hogy az anomália a természet egy geológiai fintora, az árnyékokkal való játékának eredménye, avagy valóban ember alkotta szerkezet, ahogy az élénkebb fantáziával megáldottak feltételezik. Az is lehet, hogy mégis csak a nagy semmit bámuljuk, hogy a szkeptikusokat idézzük.
A Quickbird felvételén az anomáliát alulról érdes vulkanikus kőzet övezi, míg a kérdéses szerkezet simább és látszólag más anyagból készült
A nehézség leginkább abban rejlik, hogy a szerkezet, legyen az geológiai, vagy ember alkotta mű, szinte teljesen belesüppedt a jégbe, az adatok többsége pedig titkos. A Teremtés könyvében leírt bárka hosszúsága 6:1 arányban aránylik a szélességéhez. A műhold felvételek tanúsága szerint ez az arány az anomália esetében szintén megközelítőleg 6:1.
A Radarsat felvétele, ami nem optikai eszközökkel, hanem rádióhullámokkal készült, bizonyítja, hogy az anomália szilárd objektum, nem csupán a fény játéka
Az anomáliáról készült felvételek többsége a CIA és egyéb ügynökségek által titkosított anyagok része, Taylor pedig évek óta küzd a titkosítások feloldásáért. Műholdas régészete most végre új lökést kapott, megérkezett az első igazán nagy felbontású felvétel, amit a DigitalGlobe Quickbird műholdja készített az ominózus területről. Ez kiegészíti a korábbi Ikonos űrszonda, a kanadai Radarsat1 és a CIA által átminősített légi és műhold képeket. A felvételek alapján egyre inkább leszögezhető, az anomália nem egy, a jég, hó és kőzetek által alkotott gerinc, hanem egy mesterséges alakzat, állítja Taylor.
A Quickbird kép szoftveres feldolgozása
A titkos anyagok közzétételéért folytatott küzdelem mellett Taylor három, hamarosan pályára álló kereskedelmi műholdat is szeretne megnyerni az ügynek. Azt kéri, hogy legalább kameráik kalibrálása céljával felvételeket készítsenek az Ararát-hegyről, minden eddiginél tisztább képet adva a jelenségről. Taylornak a műszerek mellett egyre több szakértőt is sikerül maga mellé állítania, akik a hírszerzési munkában szerzett tapasztalataik mellett olyan szoftverekkel is segítik a kutatást, melyeket a kormány alkalmaz az adatok tanulmányozására.
Ezek segítségével sikerült pontosan megállapítani az anomália arányait és méreteit. Felszíne 309 méter átmérőjű, alakja beleilleszthető egy körbe, bár ez utóbbiról még nem tudják, hogy van-e bármilyen jelentősége. A hossz alapján az anomália mellett eltörpül a Titanic, mérete a legnagyobb modern repülőgép anyahajóéval vetekszik. Az elemzés megkérdőjelezi, hogy az anomália egy fából készült hajó lenne, illetve ha valóban hajó, akkor méreténél fogva hogyan maradhatott fenn a vízen.
Taylor reményei szerint archeológiai kutatása felkelti az érdeklődést egy jól felszerelt, szakértői expedíció kiküldése iránt.