Hunter
Megkezdődik a robot VB
Hamarosan olyan foci csapatoknak drukkolhatunk, mint a Liverpool Robotok, a Manchester Androidok vagy akár a Glasgow Gépezetek.
A legnagyobb robot futball bajnokság vette kezdetét augusztus 4-én az amerikai Seattle városában, több mint 100 nevező részvételével, akik 4 ligában vetélkednek a legjobbnak járó címért. Az ötödik évében járó versenysorozat, melyet idén a legnagyobb és legfontosabb robot versenynek kiáltottak ki, 23 ország versenyzőit vonzotta az új világba.
A bajnokságot azzal a céllal hozták létre, hogy megalkossák a gépek egy olyan csapatát, amely felveheti a versenyt a világ legjobb klubjaival is. Jelenleg azonban a 111 csapat legtöbb robotja kerekeken gördül és lapátokat használ a labda tereléséhez, mintsem az embereknél megszokott intelligens jobb vagy ballábas technikákat.
A különböző ligák a robotok tudása és lehetőségei alapján lettek kialakítva. A legalsó liga 21 csapattal a 15 centi átmérőjű vagy annál kisebb robotok számára alakult, itt 5 fős csapatok csapnak össze egy ping-pong asztalnyi területen. A következő osztály az 50 centi átmérő fölötti robotoké, ők már 9x6 méteres pályán küzdhetnek. Itt 18 csapat indul, országok szerint, mint például Irán, Szingapúr és Németország.
16 csapattal a négylábú robotok külön bajnokságot kapnak, három-három játékossal vághatnak neki a sorozatnak. Végül a nagy bajnokság, a szimulációs liga, ahol csapatonként 11 önműködő, intelligens program játszik egy virtuális pályán. Minden ligában a résztvevő robotoknak alkotóiktól függetlenül kell cselekedniük, a helyezkedéstől a rúgás irányáig, erősségéig, a távirányítás nem engedélyezett.
Az alkotók többsége az egyetemekről érkezik, főként a műszaki vagy számítástechnika tudományi részlegekről. Legtöbbjük azért vesz részt ebben az elsőre kissé nevetséges bajnokságban, mivel a futballal olyan feladatoknak teszik ki a robotokat, melyekkel fel tudják mérni a kreatúrák adottságait, finomíthatják az érzékelőket és a gépek intelligenciáját is.
A sorozatot Hiroaki Kitano kezdeményezte a Sony részéről. Azért esett a focira a választás, mivel ezt a játékot úgy is lehet játszani, hogy a labda el sem hagyja a pálya talaját, hiszen a robotok egyelőre nem igazán képesek dekázgatni vagy akár vetődve, fejjel a hálóba juttatni a labdát a kapus fölött.
A robotok fejlesztése mellett a bajnokság célja, hogy 2050-ig olyan humanoid robotokat neveljenek fel, akik képesek lesznek kicselezni a legjobb emberi játékosokat is.
A legnagyobb robot futball bajnokság vette kezdetét augusztus 4-én az amerikai Seattle városában, több mint 100 nevező részvételével, akik 4 ligában vetélkednek a legjobbnak járó címért. Az ötödik évében járó versenysorozat, melyet idén a legnagyobb és legfontosabb robot versenynek kiáltottak ki, 23 ország versenyzőit vonzotta az új világba.
A bajnokságot azzal a céllal hozták létre, hogy megalkossák a gépek egy olyan csapatát, amely felveheti a versenyt a világ legjobb klubjaival is. Jelenleg azonban a 111 csapat legtöbb robotja kerekeken gördül és lapátokat használ a labda tereléséhez, mintsem az embereknél megszokott intelligens jobb vagy ballábas technikákat.
A különböző ligák a robotok tudása és lehetőségei alapján lettek kialakítva. A legalsó liga 21 csapattal a 15 centi átmérőjű vagy annál kisebb robotok számára alakult, itt 5 fős csapatok csapnak össze egy ping-pong asztalnyi területen. A következő osztály az 50 centi átmérő fölötti robotoké, ők már 9x6 méteres pályán küzdhetnek. Itt 18 csapat indul, országok szerint, mint például Irán, Szingapúr és Németország.
16 csapattal a négylábú robotok külön bajnokságot kapnak, három-három játékossal vághatnak neki a sorozatnak. Végül a nagy bajnokság, a szimulációs liga, ahol csapatonként 11 önműködő, intelligens program játszik egy virtuális pályán. Minden ligában a résztvevő robotoknak alkotóiktól függetlenül kell cselekedniük, a helyezkedéstől a rúgás irányáig, erősségéig, a távirányítás nem engedélyezett.
Az alkotók többsége az egyetemekről érkezik, főként a műszaki vagy számítástechnika tudományi részlegekről. Legtöbbjük azért vesz részt ebben az elsőre kissé nevetséges bajnokságban, mivel a futballal olyan feladatoknak teszik ki a robotokat, melyekkel fel tudják mérni a kreatúrák adottságait, finomíthatják az érzékelőket és a gépek intelligenciáját is.
A sorozatot Hiroaki Kitano kezdeményezte a Sony részéről. Azért esett a focira a választás, mivel ezt a játékot úgy is lehet játszani, hogy a labda el sem hagyja a pálya talaját, hiszen a robotok egyelőre nem igazán képesek dekázgatni vagy akár vetődve, fejjel a hálóba juttatni a labdát a kapus fölött.
A robotok fejlesztése mellett a bajnokság célja, hogy 2050-ig olyan humanoid robotokat neveljenek fel, akik képesek lesznek kicselezni a legjobb emberi játékosokat is.