Gyurkity Péter
Nagyobb utasszállítón dolgozik Kína
Ennek azonban egyelőre csak a kisebb modellje áll készen, évekig tart majd a munka.
Tavaly mi is hírt adtunk arról, hogy először repült a kínai utasszállító, amely azonban nem sok eséllyel száll szembe a két meglévő globális versenyzővel. A kínai illetékesek most a nagyobbik testvér modelljét is bemutatták a nagyközönség előtt, ez azonban csak a következő évtizedben rajtolna el.
A nagyobbik típus, amely már a szélestörzsű gépek kategóriájában szállna versenybe, a CR929 névre hallgat, ennek modelljét a napokban zajló Airshow China alatt mutatták be. A fokozódó kereskedelmi háború közepette még fontosabb kérdés az illetékesek számára, hogy ezen a téren is hazai alternatívával álljanak elő, a most közzétett, 22 méter hosszú modell azonban nyilván messze van még attól, hogy konkrét technológiai megoldásként rajtoljon el a piacon. Itt még számos komponens kiválasztása sem történt meg, ennek megfelelően a pilótafülke még szintén csak a fontosabb műszerek másait tartalmazta, a remények szerint azonban hosszú távon a Boeing 787 és az Airbus 350 ellen indulnak majd harcba, miután visszaigazolták a képességeket.
Ehhez persze a két riválisnak is lesz egy-két szava, az Airbus például Macron elnök látogatásától azt várta, hogy csaknem 200 gépre kapnak majd megrendelést, ez azonban (a tárgyalások állítólagos megakadása miatt) eddig nem következett be. Ez már csak azért is fontos kérdés (mindegyik érdekelt fél számára), mert a szélestörzsű utasszállítók piaca az elkövetkező 2 évtizedben a 2,5 billió (azaz 2500 milliárd!) dolláros értéket is elérheti, hiszen több mint 9 ezer ilyen gép lesz majd szolgálatban, amivel a teljes új létszám 20 százalékát tennék ki, miközben a teljes érték tekintetében már ennek dupláját, vagyis 40 százalékot érnének el, ugyanezen időszak alatt.
Kína eközben a J-20 lopakodót is felvonultatta a bemutatón, ebből három példány tartott rövidebb demonstrációt, ami jelzi, hogy katonai téren is komolyan gondolják a felzárkózást.
Tavaly mi is hírt adtunk arról, hogy először repült a kínai utasszállító, amely azonban nem sok eséllyel száll szembe a két meglévő globális versenyzővel. A kínai illetékesek most a nagyobbik testvér modelljét is bemutatták a nagyközönség előtt, ez azonban csak a következő évtizedben rajtolna el.
A nagyobbik típus, amely már a szélestörzsű gépek kategóriájában szállna versenybe, a CR929 névre hallgat, ennek modelljét a napokban zajló Airshow China alatt mutatták be. A fokozódó kereskedelmi háború közepette még fontosabb kérdés az illetékesek számára, hogy ezen a téren is hazai alternatívával álljanak elő, a most közzétett, 22 méter hosszú modell azonban nyilván messze van még attól, hogy konkrét technológiai megoldásként rajtoljon el a piacon. Itt még számos komponens kiválasztása sem történt meg, ennek megfelelően a pilótafülke még szintén csak a fontosabb műszerek másait tartalmazta, a remények szerint azonban hosszú távon a Boeing 787 és az Airbus 350 ellen indulnak majd harcba, miután visszaigazolták a képességeket.
Ehhez persze a két riválisnak is lesz egy-két szava, az Airbus például Macron elnök látogatásától azt várta, hogy csaknem 200 gépre kapnak majd megrendelést, ez azonban (a tárgyalások állítólagos megakadása miatt) eddig nem következett be. Ez már csak azért is fontos kérdés (mindegyik érdekelt fél számára), mert a szélestörzsű utasszállítók piaca az elkövetkező 2 évtizedben a 2,5 billió (azaz 2500 milliárd!) dolláros értéket is elérheti, hiszen több mint 9 ezer ilyen gép lesz majd szolgálatban, amivel a teljes új létszám 20 százalékát tennék ki, miközben a teljes érték tekintetében már ennek dupláját, vagyis 40 százalékot érnének el, ugyanezen időszak alatt.
Kína eközben a J-20 lopakodót is felvonultatta a bemutatón, ebből három példány tartott rövidebb demonstrációt, ami jelzi, hogy katonai téren is komolyan gondolják a felzárkózást.