Gyurkity Péter
Hibrid repülőn dolgozik az easyJet
A cég egy amerikai partnerrel fejleszti a gépet, amely kis változatban jelenne meg.
Novemberben már olvashattunk arról, hogy európai összefogás keretében készül az első hibrid utasszállító repülő, amely sokak számára picit hihetetlenül hangzott. Most európai-amerikai kooperációban dolgoznának egy hasonló megoldáson, amely azonban jóval kisebb mérettel indítana.
Az easyJet 2018-as kitekintőjében, a fontosabb stratégiai célkitűzéseket felsoroló közleményében tértek ki a koncepcióra, amelynek főbb elemeit már szeptemberben ismertették. Egészen pontosan arról van szó, hogy az amerikai Wright Electric közreműködésével egy olyan hibrid repülőgépen dolgoznak, amely hagyományos meghajtásra, valamint akkumulátorokra egyaránt támaszkodna, ez azonban az első változat révén mindössze 9 utasnak biztosítana helyet a fedélzeten. Meglehetősen apró repülőről beszélhetünk tehát, egy évtizeden belül azonban szeretnék elkészíteni a teljesen elektromos példányt is, amely már nem tartana igényt kerozinra.
Érdemes megemlíteni, hogy a hibrid repülővel kapcsolatos elképzelés a közlemény végén, tulajdonképpen a „futottak még” kategóriában jelent meg, nem arról van tehát szó, hogy ez lenne az elsődleges célkitűzés. A cég a csődbe ment Air Berlin eszközeinek megszerzése révén ugyanis először hagyományos szolgáltatásait bővítené ki, nemcsak a Ryanair, hanem a zászlóshajóként ismert nagy nevek kihívójaként is megjelenve az európai és a globális piacon – itt az eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeznének a hosszabb utakra. Immár 300-nál is több egyfolyósós Airbus SE gépük lesz, Berlinből pedig már egyszerre 2 reptéren üzemelnének.
Nyilván hosszú évekre lesz szükség ahhoz, hogy konkrét megoldást mutassanak be, ennek pedig megfelelő mutatókat is kell majd produkálnia, hogy valós alternatívát jelentsen.
Novemberben már olvashattunk arról, hogy európai összefogás keretében készül az első hibrid utasszállító repülő, amely sokak számára picit hihetetlenül hangzott. Most európai-amerikai kooperációban dolgoznának egy hasonló megoldáson, amely azonban jóval kisebb mérettel indítana.
Az easyJet 2018-as kitekintőjében, a fontosabb stratégiai célkitűzéseket felsoroló közleményében tértek ki a koncepcióra, amelynek főbb elemeit már szeptemberben ismertették. Egészen pontosan arról van szó, hogy az amerikai Wright Electric közreműködésével egy olyan hibrid repülőgépen dolgoznak, amely hagyományos meghajtásra, valamint akkumulátorokra egyaránt támaszkodna, ez azonban az első változat révén mindössze 9 utasnak biztosítana helyet a fedélzeten. Meglehetősen apró repülőről beszélhetünk tehát, egy évtizeden belül azonban szeretnék elkészíteni a teljesen elektromos példányt is, amely már nem tartana igényt kerozinra.
Érdemes megemlíteni, hogy a hibrid repülővel kapcsolatos elképzelés a közlemény végén, tulajdonképpen a „futottak még” kategóriában jelent meg, nem arról van tehát szó, hogy ez lenne az elsődleges célkitűzés. A cég a csődbe ment Air Berlin eszközeinek megszerzése révén ugyanis először hagyományos szolgáltatásait bővítené ki, nemcsak a Ryanair, hanem a zászlóshajóként ismert nagy nevek kihívójaként is megjelenve az európai és a globális piacon – itt az eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeznének a hosszabb utakra. Immár 300-nál is több egyfolyósós Airbus SE gépük lesz, Berlinből pedig már egyszerre 2 reptéren üzemelnének.
Nyilván hosszú évekre lesz szükség ahhoz, hogy konkrét megoldást mutassanak be, ennek pedig megfelelő mutatókat is kell majd produkálnia, hogy valós alternatívát jelentsen.