Gyurkity Péter
Használt rakétát és kapszulát lőtt fel a SpaceX
A küldetés pedig ismét jól zajlott le, mindkét fokozat megfelelően teljesített.
A SpaceX nagy lépésre szánta el magát, hiszen egyszerre próbáltak meg fellőni és célba juttatni egy korábban már használt rakétát és kapszulát, amelyeket ráadásul a frissen helyreállított kilövőállásból indítottak volna útnak. Több, mint egy évig tartott az SCL-40 helyreállítása a floridai Cape Canaveral légibázison, ez 50 millió dollárba került, most azonban ismét sor került itt egy fellövésre.
A most alkalmazott Falcon 9 annak idején még a CRS-11 küldetésen repült, a Dragon teherkapszula pedig a CRS-6 alatt teljesített szolgálatot. A tervek szerint ugyaninnen indulna majd el a Falcon Heavy is, ennek bemutatkozását azonban novemberről januárra tolták át, így idén már ez nem valósulhat meg. Most is több halasztásra került sor, keddről szerdára, majd pedig egészen péntekre helyezték át a rajtot, ekkor azonban végre megfelelő körülmények alakultak ki a helyszínen, a szakemberek pedig végeztek az utólagos ellenőrzési munkálatokkal. A rakéta jól startolt el, a második fokozat a tervek szerint vált le és indult el saját útjára, az ISS felé, az első fokozat pedig újból a felszín felé vette az irányt.
A Dragon a második fokozatra támaszkodva, a maga mintegy 2 tonnás rakományával pályára állt, a Falcon 9 pedig ismét begyújtotta hajtóművét, hogy felkészüljön a landolásra, amire most a szárazföldön került sor, nyilván az üzemanyaggal kapcsolatos követelmények miatt. A rakéta számára sorrendben a második, a SpaceX esetében pedig idén a 14-ik visszatérésről beszélhettünk, ez szintén gond nélkül valósult meg. Különösebb probléma nem volt látható az élő közvetítés során, ami mindenképpen jó hír a többszöri felhasználás rutinműveletté válását elérni kívánó cégnek.
A kapszula ezt követően vált le a második fokozatról, szintén problémamentesen, innentől kezdve már csak a Nemzetközi Űrállomás megközelítése marad a fő feladat.
A SpaceX nagy lépésre szánta el magát, hiszen egyszerre próbáltak meg fellőni és célba juttatni egy korábban már használt rakétát és kapszulát, amelyeket ráadásul a frissen helyreállított kilövőállásból indítottak volna útnak. Több, mint egy évig tartott az SCL-40 helyreállítása a floridai Cape Canaveral légibázison, ez 50 millió dollárba került, most azonban ismét sor került itt egy fellövésre.
A most alkalmazott Falcon 9 annak idején még a CRS-11 küldetésen repült, a Dragon teherkapszula pedig a CRS-6 alatt teljesített szolgálatot. A tervek szerint ugyaninnen indulna majd el a Falcon Heavy is, ennek bemutatkozását azonban novemberről januárra tolták át, így idén már ez nem valósulhat meg. Most is több halasztásra került sor, keddről szerdára, majd pedig egészen péntekre helyezték át a rajtot, ekkor azonban végre megfelelő körülmények alakultak ki a helyszínen, a szakemberek pedig végeztek az utólagos ellenőrzési munkálatokkal. A rakéta jól startolt el, a második fokozat a tervek szerint vált le és indult el saját útjára, az ISS felé, az első fokozat pedig újból a felszín felé vette az irányt.
A Dragon a második fokozatra támaszkodva, a maga mintegy 2 tonnás rakományával pályára állt, a Falcon 9 pedig ismét begyújtotta hajtóművét, hogy felkészüljön a landolásra, amire most a szárazföldön került sor, nyilván az üzemanyaggal kapcsolatos követelmények miatt. A rakéta számára sorrendben a második, a SpaceX esetében pedig idén a 14-ik visszatérésről beszélhettünk, ez szintén gond nélkül valósult meg. Különösebb probléma nem volt látható az élő közvetítés során, ami mindenképpen jó hír a többszöri felhasználás rutinműveletté válását elérni kívánó cégnek.
A kapszula ezt követően vált le a második fokozatról, szintén problémamentesen, innentől kezdve már csak a Nemzetközi Űrállomás megközelítése marad a fő feladat.