Gyurkity Péter
Alakulóban a Concorde utódja
A Boom és a Virgin Galactic fejlesztése nagyobb sebességet és kisebb kapacitást ígér.
A Concorde utasszállítók kivezetése óta visszatérő témának számít a szuperszonikus fejlesztések ismételt megjelenése, bár itt eddig többnyire csak szabadalmakról, illetve korai stádiumban járó fejlesztésekről olvashattunk. A Virgin Csoport alapítója most bemutatta saját megoldásukat, amely jövőre repülhet először.
Sir Richard Branson egy hivatalos eseményen rántotta le a leplet az érdekes fejlesztésről, amely a Baby Boom becenevet kapta meg (tekintettel arra, hogy a Boom céggel közösen dolgoznak az új repülőn), a hivatalos elnevezés azonban az XB-1 Supersonic Demonstrator, röviden XB-1. Az illetékesek elmondása szerint ez Mach 2,2 sebességgel, vagyis nagyjából 2335 km/h-val száguldana majd London és New York között, mintegy 3,5 órára szorítva le az utazási időt, ami nyilván több előnyt is kínál majd az utazóknak. Ehhez természetesen jóval drágább jegyek társulnak majd, hiszen ezt jelenleg 2500 fontban határozzák meg, bár a kapacitás sem éppen lenyűgöző – egy gép egyszerre legfeljebb 40 utast szállítana.
A Virgin Galactic mérnöki és gyártási feladatokat végez majd, de a tesztek alatt is ők figyelnék a fontosabb mutatókat. Már alá is írták az első 10 sárkány leszállításáról szóló opciót, az első repülésekre pedig valamikor a jövő év második felében kerülne sor, az első körben Colorado államban, hangsebesség alatti iramban, ezt pedig a dél-kaliforniai Edwards légibázison követné a második próba, amelynek során már szuperszonikus sebességen is letesztelnék az új gépet.
Ezen tesztek természetesen hosszú időt vesznek majd igénybe, a jelenlegi tervek szerint az első kereskedelmi célú repülésre csak 2023-ban kerülne sor – addigra tudnák garantálni a biztonságot, az engedélyek beszerzését, valamint az ezt követő gondmentes üzemelést.
A Concorde utasszállítók kivezetése óta visszatérő témának számít a szuperszonikus fejlesztések ismételt megjelenése, bár itt eddig többnyire csak szabadalmakról, illetve korai stádiumban járó fejlesztésekről olvashattunk. A Virgin Csoport alapítója most bemutatta saját megoldásukat, amely jövőre repülhet először.
Sir Richard Branson egy hivatalos eseményen rántotta le a leplet az érdekes fejlesztésről, amely a Baby Boom becenevet kapta meg (tekintettel arra, hogy a Boom céggel közösen dolgoznak az új repülőn), a hivatalos elnevezés azonban az XB-1 Supersonic Demonstrator, röviden XB-1. Az illetékesek elmondása szerint ez Mach 2,2 sebességgel, vagyis nagyjából 2335 km/h-val száguldana majd London és New York között, mintegy 3,5 órára szorítva le az utazási időt, ami nyilván több előnyt is kínál majd az utazóknak. Ehhez természetesen jóval drágább jegyek társulnak majd, hiszen ezt jelenleg 2500 fontban határozzák meg, bár a kapacitás sem éppen lenyűgöző – egy gép egyszerre legfeljebb 40 utast szállítana.
A Virgin Galactic mérnöki és gyártási feladatokat végez majd, de a tesztek alatt is ők figyelnék a fontosabb mutatókat. Már alá is írták az első 10 sárkány leszállításáról szóló opciót, az első repülésekre pedig valamikor a jövő év második felében kerülne sor, az első körben Colorado államban, hangsebesség alatti iramban, ezt pedig a dél-kaliforniai Edwards légibázison követné a második próba, amelynek során már szuperszonikus sebességen is letesztelnék az új gépet.
Ezen tesztek természetesen hosszú időt vesznek majd igénybe, a jelenlegi tervek szerint az első kereskedelmi célú repülésre csak 2023-ban kerülne sor – addigra tudnák garantálni a biztonságot, az engedélyek beszerzését, valamint az ezt követő gondmentes üzemelést.