• molnibalage83
    #30
    Hát, az a kutatgatás nem volt hosszú életű. Nem sokat és nem sokszor repült az a gép.

    A Sonic Cruiser lett volna alig gyorsabb, mint a mai airlineek és az is olyan drága lett volna, hogy ejtették a fenébe.

    Az általad leírt 30%-os összes egyszerűen értelmezhetetlen, mert nem derül ki, hogy melyik fajlagos értékre igaz. Ha csak a tüzelőanyagra, akkor édeskevés.

    Azonos méretű szuperszonik és subsnic haci gép életciklusra eső fajlagos költsége között 2-3-szoros eltérések vannak. A szuperszonikus repülésre képes hajtómű irgalmalan drága és alacsony javításközi üzemidővel bír a szubszonikushéz képest még kisebb teljesítménnyel is.

    Egy bazi nagy airliner hajtómű ma vígan lerepül 40-50k órákat is úgy, hogy komoly baja nincs. A vadászgépek hajtóműve és igaz, hogy intenzívebb rángatásuk miatt még a jenkiknél is 3-4 ezer óra után mennek nagyjavításra. Az oroszoknál és franciknál ez 800-1500 óra...

    Egy szuperszonikus gépen annyiar dárga az utazás, hogy a Concorde-on, hogy klasszikus turistaosztály nem is volt... Az, hogy azonos járaton csak 30%-kal lenne drágább a jegy az több, mint nevetséges becslésnek tűnik már csak a magasabb fajlagos fogyasztás miatt is. a keró miatt önmagában sokkal drágább a repülés, a gép méret vagy üres tömeg / utas aránya is röhejesen alacsony egy airlinerhez képest.

    A hansoló hosszúságú B777 300-320 utast visz el, a Concorde jellemzően a 100 utasos konfiggal repült emlékeim szerint. Tehát fullosan tele harmadanyi utas úgy, hogy a keró kapacitása a B777-300-zal kb. azonos. Ez a keró költségben eleve 3-szoros difi, ami egy sima airlinerné is elég vicces arányokat hoz ki főleg, ha a gép nincs tele. (Ezért lesz ez eleve kisebb, hogy könnyebb legyen megtölteni.) És erre jön még rá a szuperszonikusság miatt egy rakás extra...