Berta Sándor

Szemkövetővel teszik félelmetesebbé a horrorjátékot

A Regensburgi Egyetem munkatársai alkották meg a Sophia nevű programot, ami az új számítógépes játékok előfutára lehet, ugyanis a felhasználók reakcióihoz igazítja a jövőbeli történéseket.

A szakemberek szemkövető (Eye Tracker) eszközöket eszközöket használták fel annak megfigyelésére, hogy a képernyő mely részére néznek a játékosok. A szoftver folyamatosan gyűjtötte és kielemezte ezeket az adatokat, majd a tapasztalatok alapján kifejlesztették a Sophia nevű játékot. Christian Wolff, a Regensburgi Egyetem Médiainformatikai Tanszékének professzora elmondta, hogy a szerzett tapasztalatokat egy játékfejlesztő céggel közösen használhatják fel, így a megoldás számos programban megjelenhet.

A kutatók tanulmányozták, hogy milyen helyzetben hová néznek az emberek. Általában a képernyő közepére figyelnek, de ha menekülésre gondolnak, akkor egy bizonyos pontra fókuszálnak. Amennyiben valaki el akar bújni, akkor pedig oda irányítja a tekintetét, ahol a vélt veszély felbukkanhat. A szenzorok felmérik majd a felhasználók reakcióit egy-egy helyzetben, például a félelmüket, majd azt, hogy miként reagálnak ilyenkor és ezeket a dolgokat be fogják illeszteni a játékokba. Amennyiben valaki találkozik egy szörnnyel és elfut előle, akkor a szörny számítani fog a menekülésre és igyekszik majd elállni az utat. A használt technológia, különösen a hardverek miatt, eddig nagyon drága volt. A szakemberek által alkalmazott első hardver például még 25 000 euróba került, időközben azonban megjelent egy olcsóbb készülékgeneráció, amelynek segítségével lehetővé válhat a játékosok fókuszának nyomon követése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #4
    Szerintem egy normálisabb felbontású webcamerával (jól megvilágított arccal) már megoldható lenne. Ha scak az ilyen real time webcam képmódosítgató izéket nézem...
  • KopaszIsten #3
    Szóval azért vegyek fel egy szemüveget, hogy az ellenfelek előre tudják mit akarok csinálni (ezzel is nehezítve a játékot)? :P Túlélő horrornál lehet növeli a hangulatot. Biztos jó drága lesz eleinte.
  • cateran #2
    "Amennyiben valaki el akar bújni, akkor pedig oda irányítja a tekintetét, ahol a vélt veszély felbukkanhat. "
    Dobbenet....En azt hittem eddig, hogy ilyenkor mindenki az egre nez vagy lesuti a szemet....

    "Amennyiben valaki találkozik egy szörnnyel és elfut előle, akkor a szörny számítani fog a menekülésre és igyekszik majd elállni az utat."

    Nem semmi...idaig fel sem merult 1 ilyen kimenetel 1 encounternel?

    Amugy, ha beszeltek volna 1 pszichologussal, rengeteg idot, energiat es penzt megsporolhattak volna...
  • Polemius #1
    Milyen szemét húzás lenne, ha mindig a szemed sarkában motoszkálna valami ami eltűnik amikor odanézel. :D