Ötvös Tibor

Meghatározó címek

Minden műfajnak meg vannak azon elemei, melyek alapvetően határozták meg egy a fejlődését. Lehet az film, zene vagy játék. Mi most természetesen utóbbival foglalkozunk és megnézzük, mely stílust mely címek határoztak meg.

Dragon's Quest
A konzolos RPG-k atyjának tartják a Dragon's Quest sorozat első részét. A programot olyan, nyugati RPG-k inspirálták, mint az Ultima vagy a Wizardry, de a játék mégis az egyedi és nagyon egyszerű harcrendszerével tudott hódítani. Ráadásul a történetvezetése is forradalmi volt és sikerével alapozta meg a későbbi RPG-k fejlődését.

Alone in the Dark
A túlélő horrorok első nagykövete 1992-ben jelent meg és aratott kirobbanó sikert. Az Alone in the Dark rögtön műfajt teremtett és számos követője akadt és akad azóta is. Ha nincs az Infogrames alkotása, akkor az olyan programok, mint a Resident Evil vagy a Dead Space valószínű nem is látnak napvilágot.



Street Fighter II
A Capcom sikerjátékának első része 1987-ben jelent meg, de nem zavart túl sok vizet. Ám a '91-es folytatás már elképesztően nagyot robbant és valódi mérföldkő lett a verekedős játékok világában. Ha nincs Ryu és Ken, akkor ma nincs Mortal Kombat, Dead Or Alive vagy Tekken sem.

Gauntlet
A kevésbé ismert Gauntlet 1985-ben jelent meg és azonnal behozta a köztudatba a hack'n'slash fogalmát. A Midway alkotása a maga idejében egyedülállónak számított és a játék fontosságát jól mutatja, hogy mára alig változott valamit a stílus. Szinte minden ma megjelenő hack'n'slash a Gauntletben látott elemeket alkalmazza.

Wolfenstein 3D
Egy ilyen felsorolásból nem hagyható ki a Wolfenstein 3D, mely alapvetően határozta meg az FPS-ek fejlődését. Az id Software a játékkal megalapozta hírét és utána olyan alkotásokat dobott piacra, mint a Doom vagy a Quake. Ráadásul ezután igen komoly FPS-áradat indult el, majdnem megfojtva ezzel a piacot.



NHL '94
Sokan azt hiszek, hogy a sportjátékokban a forradalmat a Fifa hozta el. Ám ez tévedés. Az első, valóban realisztikus és magát a sportot remekül megfogó játék az NHL 1994-es kiadása volt. A program a maga nemében egyedülálló volt és ezután jöhettek a focis és kosaras ágak is. A sorozat pedig a mai napig tart.

Sid Meier's Civilization
A végére egy újabb mérföldkő maradt. A Sid Meier nevével fémjelzett játékok közül kiemelkedik a Civilization, mely elég összetett volt ahhoz, hogy a rajongók hónapokat töltsenek el vele. Ezután már több fejlesztő is merte bonyolultabbá tenni a stratégiai alkotásait és így születtek további klasszikus alkotások és persze Sid Meier sem hagyta abba a sorozatot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Elemir #20
    hááát, mondjuk én a Counter-stike-ot is ide írnám, előtte nem volt netes csapatjáték fps sztem
  • liberty2 #19
    Abban igazad van Wood, hogy ilyen játék nincs több azóta se, de mindenképp műfaj-meghatározó, hiszen gondolj bele, hogy mennyi Tycoon játék készült ezután? Nagyja menedzser-szimulátor, akár csak a TT, de mindegyik egyre könnyebb és látványosabb lett csak. Akinek kihívás kell annak még mindig TT, illetve mostmár OTTD....

    Fincsi....
  • WoodrowWilson #18
    Nekem is eszembe jutott, hogy talán illene a felsorolásba, de a TT nem lett igazi "műfaj-meghatározó", hisz azóta se jött ki olyan gazdasági-közlekedési szimuláció, ami a nyomába érhetne.
  • liberty2 #17
    Szóval a Transport Tycoon-ra gondoltam Annál sikeresebb játék ( nem játéksorozat ) gyakorlatilag nem készült. Nem sok játék mondhatja el magáról, hogy megpróbálták egy az egyben lemásolni és aztán plusz funkciókkal kiegészíteni. Mit gondolsz Ötvös Tibor?
  • liberty2 #16
    Azért ennyire nem alap játék.
  • nessboth #15
    Sakk...
  • liberty2 #14
    Nyet :) Az a Dune2 utódja
  • Rowlend #13
    Warcraft?
  • liberty2 #12
    Hát az már nagy segítség lesz. :D De a játék az 18 éves.
  • Zero 7th #11
    Ha az "ősrégi"-hez rendelsz egy számot, mondjuk 5 év pontossággal, akkor lehet. Mert akár a Pongra is igazak ezek a feltételek.