Ötvös Tibor

Sokban változik a Splinter Cell: Blacklist

A Splinter Cell felbukkanásával elkezdődött a lopakodós játékok térhódítása. Persze már előtte is voltak hasonló próbálkozások, ám a nagyközönség mégis Sam Fisher kalandját kedvelte a legjobban.

A folytatások során azonban ez a játékmenet szép lassan kezdett megváltozni és a legutolsó, Convection alcímet kapott epizód már jobban hasonlított az Assassin's Creed szériára, mint az első Splinter Cell részre. A Blacklist pedig még jobban Altair-Ezio irányába tolja el a játékmenetet.



"Pár évvel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy a Splinter Cell sorozat esetében nem foglalkozunk az idővel" - árulta el Maxime Beland, a Blacklist kreatív igazgatója. "Épp ezért a most megjelenő Sam Fisher fiatalabb lesz, mint az előző részben látott. Ennek oka az is, hogy Michael Ironside helyett egy új színész vette át a szinkronszerepet és róla mintáztuk a karakter arcát és testfelépítését is. Így Sam kicsit megfiatalodott."

"A játékos a Blacklistben teljes szabadságot kap. Akkor és azt az eszközt használja, amikor és amelyiket csak akarja." Ezt egyébként az E3-as demóban is láthattuk, mikor Sam alig 6 perc alatt közel 30 embert ölt meg. Ez majdnem több, mint amennyit az első részben összesen eltettünk láb alól. Ebből is látszik, hogy a lopakodás helyett immáron kifejezetten az akción van a hangsúly.



A fejlesztők sokat merítettek az Assassin's Creed sorozatból, sőt egy bizonyos ponton át is adták nekik a montreali csapatnak a munkálatokat. Így lehetséges, hogy Sam most már bármilyen falra fel tud mászni, mozgása sokban hasonlít Altair és Ezio mozgására és még lesznek ismerős dolgok.

A torontói srácok azonban nem is tagadják, hogy teljesen át szeretnék alakítani a sorozatot és a Blacklist az első lépés eme cél elérésére. És mivel a Conviction nagy siker lett, valószínű a mai játékosok is díjazzák ezt az irányváltást. A Splinter Cell: Blacklist jövő tavasszal jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kerub #9
    Megnéztem az E3 videókat és nagyon megijesztett. Gondolom nem én vagyok az egyetlen, mert youtubeon elég sok dislikeal jutalmazták a felhasználók.
    Nem gondolom hogy rossz lesz a játék, de az irány nekem nem jön be.

    Én speciel baromira élveztem a Convictiont. Azt is sokan szidják, de én úgy gondolom h a legkiforotabb, legátgondoltabb rész. Hibátlan az irányítás és nagyon természetes. Sok játék tanulhatna belőle és örűlök h az Ubisoft ráment erre, mert baromira elgem van hogy sok amúgy jó játék rengeteg fejfájást okoz azzal, hogy nem áll kézre az irányítás (PC). Na a Convictionsben erre nagy hangsúlyt fektettek. Az is baromira bejött, hogy ez volt az első játék ahol igaz a tipikus marketing duma: végigviheted Ramboként és komandózva is. Én az utóbbit választottam és egyszer sem éreztem hogy rá lennék kényszerítve a másik útra.
    Újrajatszásnál kipróbáltam a Rambo módit is, fun volt, de hamar felhagytam vele
    Szóval ennyit arról, hogy egy "agyatlan shooter lenne". Ok, én elfogadom hogy valaki utálja ha nincs lekorlátozva és megmondva hogy neki hogyan kéne játszani. Én ellenben élvezem, hogy van választásom és úgy gondolom, hogy ez mindenképpen a fejlesztőket dícséri, mert lényegesen nehezebb így játékot fejleszteni.

    Ami miatt nem jön be a Blacklist így első blikkre, az maga az alapfelálás. Sam Fisher az elnők különkedvence, über kütyükkel felszerelve a (hozzá képest) középkori AK-s arabok között haveri segítséggel. Ő... ez elég nagy váltás a renegád, rejtözködő, pulcsiban rohangálós, auto visszapillantót használó Fisher után.
    Az első rész óta tolom a szériát, de a koncepció a Convictionben tetszett a legjobban, reméltem maradnak ennél.

    Remélem a legjobbakat, aztán legfeljebb kiélem magam a Watch Dogsban
  • woy #8
    Na ezzel se játszok, túlszar lesz.
  • Ender Wiggin #7
    Nem Ironside? Akkor szarok rátok Ubisoft. Eddig mindet megvettem, de ez még letölteni sem fogom!
  • Eriongtk #6
    Hát remélem, hogy a lopakodást, és annak módszereit teljesen kiveszik... mekkora hulladék dolog már, hogy embereket ki kell kerülni amikor fegyvereid vannak? cöhh.

    Viccet félretéve: Azért, mert most az arcade shooterek virágkorukat élik, lásd ME1-2-3.. ott is milyen torzulás volt.

    Én nem értem miért kell - pénz, és eladási szám növelés...tudom - elkurvítani minden (eddig többé-kevésbé) normális címet. Conviction inkább AC volt? Nem. ACben már több lopakodás volt mint ebben...a vallatási részeken kívül az egész dolog semmit nem ért - abból a szempontból, hogy bármi más is lehetett volna a játék címe, mert SChez nem volt köze. Ahogy látom ha ebben az ütemben halad, akkor hamarosan Splinter Cell: The second encounter lesz, Fisher-t pedig lecseréli Serious -ra. Convictionnél meg különdíjat érdemel az, aki kitalálta, hogy fekete fehér legyen a kép, amikor nem látnak, örömteli, és ingergazdag volt úgy végigjátszani a játékot, hogy szinte semmi színt nem láttam :/
  • Zero 7th #5
    Na ez már kezd szánalmas lenni.

    Figyeljétek meg, majd még a Thief4 is ACklónná változik...
  • IMYke2.0.0.0 #4
    Az Assassin's Creed-majmolás már hányingerkeltő.
  • bino512 #3
    az egésznek a lényege a lopakodás volt.... ennyi erővel holnap ezio legyen autóversenyző....
  • torma1 #2
    Hát sajna nagyon úgy néz ki. :-( Nem érzem miért nem lehet egy jó lopakodós játékot csinálni.
  • Evoluti0N #1
    A Conviction egy hányadék lett, nem Splinter Cell. A Blacklist pedig a jelek szerint még lejjebb viszi a sorozatot a lejtőn.