Ötvös Tibor
GRiD 2
A Codemasters Racing egyeduralkodó kíván lenni a versenyjátékok világában és erre elég komoly címekkel pályázik is. Ott a DiRT széria, a Forma-1 sorozat és mellékágaik valamint a GRiD.
A Race Driver: GRiD még 2008-ban jelent meg a TOCA sorozat részeként, ám ellentétben a fő szériával a játék nem szimuláció volt vagyis nem kellett minden kanyart betanulni, mindent hajszálpontosan betartani. Ugyanakkor árkádnak se volt nevezhető, mivel az autók viselkedése azért többnyire élethű volt. Szóval a program valahol a Need for Speed és a Gran Turismo sorozat között helyezkedett el. Szerencsére a folytatásnál sem változtattak ezen a fejlesztők.
Mondjuk rögtön ellent kell mondanom magamnak, hiszen pár dologban azért változtattak. A GRiD2-ben például nem lesznek assistok, azaz nem tudunk bekapcsolni semmilyen segítséget. Ráadásul nehézségi szintet sem választhatunk. A fejlesztők megpróbálnak egy mindenki számára fogyasztható, könnyen elsajátítható vezetési modellt kialakítani, mely mindenki számára ugyanakkora kihívást jelent majd. Ezt nevezték el TrueFeel rendszernek.
A gépjárműpark is érdekes képet mutat. Licensz-okok miatt a Porsche, Lamborghini és Ferrari egyáltalán nem képviselteti magát, de helyette kapunk rengeteg más típust. Ráadásul több korszak járműveit is vezethetjük. A játékot olyan klasszikusokkal kezdjük majd, mint az 1970-es Mach 1 Mustang és BMW E30 M3. Utána jönnek a modernebb autók, majd a szuper verdák, mint a McLaren MP4-12C, a végére pedig maradnak az álomautók (Pagani Huayra, Koenigsegg Agrea R).
Fontos megjegyezni, hogy a Codemasters felmérése szerint a játékosok 95 százaléka hátulnézetben vagy madártávlatból versenyez, így a belső nézet teljesen kimarad a programból. A pályák között szerepel majd Abu Dhabi, Párizs, Kalifornia és Chicago. A lista természetesen nem teljes, de többet jelenleg nem árultak el a fejlesztők. Azt azonban elmondták, hogy a multit és az egyszemélyes játékot teljesen külön kezelik. Vagyis a szólóban elért eredmények, megnyitott autók és pályák nem lesznek elérhetők multiban. Ott külön kell majd mindent elérnünk.
A GRiD folytatása eddig elég jónak tűnik és a rajongók bizonyára kellemes órákat töltenek majd a programmal, mely csak jövő nyáron jelenik meg, szóval van még idő a fejlesztésre.
A Race Driver: GRiD még 2008-ban jelent meg a TOCA sorozat részeként, ám ellentétben a fő szériával a játék nem szimuláció volt vagyis nem kellett minden kanyart betanulni, mindent hajszálpontosan betartani. Ugyanakkor árkádnak se volt nevezhető, mivel az autók viselkedése azért többnyire élethű volt. Szóval a program valahol a Need for Speed és a Gran Turismo sorozat között helyezkedett el. Szerencsére a folytatásnál sem változtattak ezen a fejlesztők.
Mondjuk rögtön ellent kell mondanom magamnak, hiszen pár dologban azért változtattak. A GRiD2-ben például nem lesznek assistok, azaz nem tudunk bekapcsolni semmilyen segítséget. Ráadásul nehézségi szintet sem választhatunk. A fejlesztők megpróbálnak egy mindenki számára fogyasztható, könnyen elsajátítható vezetési modellt kialakítani, mely mindenki számára ugyanakkora kihívást jelent majd. Ezt nevezték el TrueFeel rendszernek.
A gépjárműpark is érdekes képet mutat. Licensz-okok miatt a Porsche, Lamborghini és Ferrari egyáltalán nem képviselteti magát, de helyette kapunk rengeteg más típust. Ráadásul több korszak járműveit is vezethetjük. A játékot olyan klasszikusokkal kezdjük majd, mint az 1970-es Mach 1 Mustang és BMW E30 M3. Utána jönnek a modernebb autók, majd a szuper verdák, mint a McLaren MP4-12C, a végére pedig maradnak az álomautók (Pagani Huayra, Koenigsegg Agrea R).
Fontos megjegyezni, hogy a Codemasters felmérése szerint a játékosok 95 százaléka hátulnézetben vagy madártávlatból versenyez, így a belső nézet teljesen kimarad a programból. A pályák között szerepel majd Abu Dhabi, Párizs, Kalifornia és Chicago. A lista természetesen nem teljes, de többet jelenleg nem árultak el a fejlesztők. Azt azonban elmondták, hogy a multit és az egyszemélyes játékot teljesen külön kezelik. Vagyis a szólóban elért eredmények, megnyitott autók és pályák nem lesznek elérhetők multiban. Ott külön kell majd mindent elérnünk.
A GRiD folytatása eddig elég jónak tűnik és a rajongók bizonyára kellemes órákat töltenek majd a programmal, mely csak jövő nyáron jelenik meg, szóval van még idő a fejlesztésre.