Ötvös Tibor

Ismét egy trópusi szigeten játszódik a Far Cry 3

A Ubisoft elég szépen keresett az eredetileg technológiai demónak induló Far Cry első részével, mely pazar grafikájával és eredeti ötleteivel nyerte meg magának a játékosokat. Aztán jött a folytatás, melyben új helyszínen, Afrika pusztáin kalandozhattunk, ám itt már akadtak gondok.

A legtöbben a rengeteg autókázást emelték ki, mint fő hibát, de sokan panaszkodtak arra, hogy az egész játéknak nincs meg az a hangulata, ami miatt az elődjét szerették. Ettől ez az epizód is sikeres lett és nem meglepő módon felmerült a pletyka, hogy készül a harmadik rész. Ezt pedig a kiadó az idei E3-on hivatalosan is megerősítette és rögtön egy elég kellemes prezentációval készültek.



A legfontosabb változás, hogy a Far Cry 3 megpróbálja egyesíteni az első két rész pozitívumait és kiküszöbölni a negatív részeket. A történet helyszínéül ismét egy trópusi sziget szolgál, így az első epizód rajongói örömmámorban úszhatnak. A Far Cry 2 egyik legnagyobb negatívuma az volt, hogy szinte mindenki az életünkre tört, ami elég sokat rontott a játékélményen.

A harmadik részben már nem lesz mindenki az ellenségünk. "Azt akartuk elérni, hogy csak akkor induljon be az akció, ha a játékosok szeretnék. De ha szeretnék, akkor aztán rendesen be fog indulni" - árulta el Dan Hay producer. A másik változás, hogy végre lesz lehetőség "gyors utazásokra". A Far Cry 2 másik legnagyobb melléfogása a rengeteg utazás volt: sokszor szinte az egész térképen kellett átutaznunk, hogy eljussunk a küldetés helyszínére.


"Azt nem árulhatom el, hogy pontosan milyen megoldással lehet majd utazgatni, de a játékosok kérték ezt a lehetőséget és így bele is tettük. Nem szerettük volna, ha újra unalomba fulladna az a rengeteg dzsungelben töltött idő." Jó hír, hogy a környezet éli a maga életét és nem csak a fegyveresektől kell tartanunk. A Far Cry 3-ban ugyanis lesznek állatok is, akik élik mindennapi életüket és csak rajtunk múlik, hogy levadásszuk őket vagy megyünk utunkra.

A fegyverek állapotában is változás állt be. A második részben viszonylag gyorsan elhasználódtak a kedvenc gyilkoló eszközeink és ezért a harmadik epizód szakít ezzel a metódussal. Itt már nem kell annyira figyelnünk a fegyverünkre (víz alá is merülhetünk vele), hiszen maximum a hangja változik meg egy kicsit, de ugyanúgy használhatjuk majd azt. Jó hír, hogy visszatér a lángszóró, mellyel a dzsungelt is felégethetjük.



A Far Cry 3 már most remekül néz ki, de a készítők szerint a megjelenésig még csinosítanak rajta. A karakterek nagyon élethűek, a környezet pazar és a trailerben is látszik, hogy mindez mozgásban is ugyanolyan jól mutat, mint az állóképeken. Ehhez jön majd még a nagymértékű brutalitás, mely szintén a harmadik rész egyik fő jellemzője lesz.

A jelek szerint a Far Cry visszatér az első rész által kitaposott ösvényre és jól is teszi. A játék ígéretesnek tűnik, de sajnos csak jövőre jelenik meg, szóval még várhatunk rá egy darabig.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • IMYke2.0.0.0 #18
    "Nyelvtanilag helyes mind." - nos, akkor nekem semmi keresnivalóm az oldaladon sem... csak kitépném a hajam.
  • RoyalPredator #17
    Nyelvtanilag helyes mind.
    Idegen szavakat nem fordítom le, mert kavarodás lenne belőle.

    COD alapjain. Úgy van. Az ott megismert rendszer-t kéne alapul venni, mivel elég jól kivitelezték. Nem az engine, hanem a menük.

    A ritka fegyverek mind balancolva lennének, és elérhetőek lesznek ingame pontokért is, amikért meg kell dolgozni. Mint Guild Wars 2 Item Store.

    Kommentelj az oldalon legközelebb, köszi. :)
  • Ender Wiggin #16
    Rühellem az on-line multi játékokat. És idegesítő az oldal háttere, zavarja a szemem. A stílushoz nem fűznék hozzű semmit, előttem leírták.
  • IMYke2.0.0.0 #15
    Véleményt akartál, parancsolj:

    Jó lenne, ha magyarul írnál cikket. Egy "újságírónak" nem kellene játék szleng, helyesírási hibás és lezser cikket közölnie.
    Csak egy rettenetesen idegesítő példa: Tereptől és Leveltől függően

    A cikk tartalmához:
    Rosszul kezdődik. "COD alapjain". Bukta. Egyes.

    "A lehető legtöbb fegyver. Ritkaságok DLC-ben." --- jaj

    Battlefield 3-nál ebből volt flame.

  • Ender Wiggin #14
    Az a fegyver beakadás nagy baromság volt. Meg az autó totálkárosra lőve is egy racsniskulcs tekergetésével újra üzemképessé vált. A FC2 az egyik legszarabb játék, 3x ugrottam neki, hogy majd most, de aztán még sem.
  • Lowosan #13
    "A második részben viszonylag gyorsan elhasználódtak a kedvenc gyilkoló eszközeink" <- rendbe szedik azt hogy mi mennyire kopik (AKM majdhogy a legmegbízhatatlanabb fegyver volt), megszorozzák a FC2-es élettartamot hárommal és máris jóság van. Nem kéne visszaesni a ló első oldalára...
  • RoyalPredator #12
    Van egy FPS-es álmom...
    Nem írom ide, inkább most elkezdek egy cikket írni róla.

    iRevolution.eu -n lesz, holnap reggel publikálom szerintem.
    Plz nézzétek meg, és kommenteljetek. Érdekel a vélemény.
  • Ender Wiggin #11
    Pedig nem az...
  • berczely #10
    Csak nekem tűnik Cryengine-nek a grafika?
  • hkoDAVID #9
    Manapság alap, hogy minden game konzolfos. Pistike szintjén van mind. Inkább negatívan állok ehhez is, hogy remélhetőleg pozitívan csalódjak.
    A grafó valóban érdekes elvileg jó, de mégse, viszont tényleg van a mozgásokban valami plussz, ami sokat dob az egészen.
    XP rendszer egy túlélős gameben úgy, hogy az első 3 kill egy elit kommandóst megszégyenítő technikával történik. Hova fejlődünk? A végén repülni fog? Ha egy csenevész tudósként vetődött volna oda, aki a végére level 80 Ranmbo warrior lesz, akkor még oké.