Ötvös Tibor
El kellene halasztani a Call of Juarez: The Cartel premiert?
A Call of Juarez az egyik legnépszerűbb western-FPS sorozat volt, mely ráadásul milliós rajongótáborral rendelkezett. Aztán jött a hír: a játék korszakot vált és a jelen korban játszódnak a harmadik rész eseményei.
Ez sok rajongót elkeserített, mert - bár a sorozatnak voltak hibái, de - egyedik hangulattal rendelkezett a franchise és ráadásul egy olyan közegben játszódott, amit csak ritkán találnak meg a fejlesztők. Mindenesetre a The Cartel bejelentése elég merész húzás volt a fejlesztőktől, hiszen modern FPS akad bőven a piacon, így itt valóban van mihez viszonyítani.
És a jelek szerint a vállalkozás nem is sikerült. Legalábbis erre engednek következtetni a napokban megjelent első The Cartel előzetesek, melyek egyöntetűen kijelentik, hogy a játék jelen állapotában semmit újat nem nyújt, ebből 12 egy tucat. Először is a grafikája olyan, mintha az előző generáció egyik maradéka lenne. Pedig a második rész még szépen muzsikált ezen a téren, de úgy tűnik, hogy a kor elhaladt mellette.
A második, hogy a célzással is akadnak gondok. A célkereszt egyáltalán nem pontos és legtöbbször csak a szerencsének köszönhetjük, ha valakit le tudunk szedni. A Mesterséges Intelligencia, mint olyan nem is létezik, az ellenfelek szépen belesétálnak a lövéseinkbe. Mondjuk nyugodtan tehetik, hiszen alig-alig találjuk el őket.
Az előzetesek kiemelik, hogy a multis rész is az utóbbi évek egyike leggyengébbje. Semmi extra, csak a megszokott, alap módok és azok is elég gyengén lettek kivitelezve. Az egyetlen egyedig elem a partner rendszer megjelenése. Ez annyit jelent, hogy választhatunk magunknak a csapatunkból egy társat és ha a közelében maradunk, akkor kisebb lesz a bekapott lövések sebzése vagy több pontot kapunk, ha segítünk egymásnak egy ellenfél kiiktatásában.
A Call of Juarez: The Cartel hamarosan, egészen pontosan július 22-én jelenik meg és szinte biztos, hogy addig a fentiek közül semmit nem javítanak ki. Lehet, hogy vissza kellene térni a western miliőbe?
Ez sok rajongót elkeserített, mert - bár a sorozatnak voltak hibái, de - egyedik hangulattal rendelkezett a franchise és ráadásul egy olyan közegben játszódott, amit csak ritkán találnak meg a fejlesztők. Mindenesetre a The Cartel bejelentése elég merész húzás volt a fejlesztőktől, hiszen modern FPS akad bőven a piacon, így itt valóban van mihez viszonyítani.
És a jelek szerint a vállalkozás nem is sikerült. Legalábbis erre engednek következtetni a napokban megjelent első The Cartel előzetesek, melyek egyöntetűen kijelentik, hogy a játék jelen állapotában semmit újat nem nyújt, ebből 12 egy tucat. Először is a grafikája olyan, mintha az előző generáció egyik maradéka lenne. Pedig a második rész még szépen muzsikált ezen a téren, de úgy tűnik, hogy a kor elhaladt mellette.
A második, hogy a célzással is akadnak gondok. A célkereszt egyáltalán nem pontos és legtöbbször csak a szerencsének köszönhetjük, ha valakit le tudunk szedni. A Mesterséges Intelligencia, mint olyan nem is létezik, az ellenfelek szépen belesétálnak a lövéseinkbe. Mondjuk nyugodtan tehetik, hiszen alig-alig találjuk el őket.
Az előzetesek kiemelik, hogy a multis rész is az utóbbi évek egyike leggyengébbje. Semmi extra, csak a megszokott, alap módok és azok is elég gyengén lettek kivitelezve. Az egyetlen egyedig elem a partner rendszer megjelenése. Ez annyit jelent, hogy választhatunk magunknak a csapatunkból egy társat és ha a közelében maradunk, akkor kisebb lesz a bekapott lövések sebzése vagy több pontot kapunk, ha segítünk egymásnak egy ellenfél kiiktatásában.
A Call of Juarez: The Cartel hamarosan, egészen pontosan július 22-én jelenik meg és szinte biztos, hogy addig a fentiek közül semmit nem javítanak ki. Lehet, hogy vissza kellene térni a western miliőbe?