Ötvös Tibor
Az Autobotok a Transformers: Fall of Cybertron főszereplői
Az Activision két sorozatot támasztott fel több-kevesebb sikerrel. Az egyik a Pókember kalandjait bemutató széria, mely a Beenox értő kezei alatt megjelent Shattered Dimensions-szal jó pár kellemes órát szerzett a rajongóknak. Az Edge of Time kevésbé sikerült jól, de a nyáron megjelenő The Amazing Spider-Man ismét jónak tűnik.
A másik pedig a Transformers, mely szintén kapott egy remek alkotás a War for Cybertron képében, majd egy gyengébbet a Dark of the Moon személyében, de a Fall of Cybertron ismét ígéretesnek tűnik. A fejlesztést ismét a High Moon Studios vezeti, akik évek óta dolgoznak az alkotások és ez a végeredményen meg is fog látszani.
A Fall of Cybertron egyenes folytatása lesz az elődjének, hiszen szinte azon a ponton veszi fel a fonalat, ahol a War for Cybertron letette azt. Az Autobotok vesztettek, a harc véget ért. Megatron és az Álcák hadai átvették az uralmat Cybertron felett. A vesztes Autobotok, élükön Optimus fővezérrel megszervezik, hogy a még életben maradt társaikat elmenekítsék a bolygóról. Ezt azonban az Álcák nem akarják hagyni és elindulnak, hogy az utolsó életben maradt Autobotot is levadásszák és ezzel örökre biztosítsák helyüket a bolygón.
A War for Cybertronban mindkét féllel lehettünk, itt azonban ez a lehetőség már nem adatik meg. A fejlesztők szerint ugyanis ez mindenből kettőt jelent (tréning, történet és végkifejlet) és így kettő, rövidebb sztorit kaptunk egy epikus helyett. Most csak az Autobotokat irányíthatjuk, ám itt több frakció is lesz és folyamatosan változtathatjuk a karaktereket.
Érdekesség, hogy a legtöbb esetben egy Transformer egyetlen alakot vehet fel (Otpimus kamion, Megatron repülő), ám most lesz legalább egy alak, aki több járművé is átalakulhat. Sajnos őt nem irányíthatjuk, hiszen ő az Álcák csapatát erősítő Vortex, aki helikopterré és repülőgéppé is alakulhat. Minden karakter kap majd egy egyedi képességet, melyekre szükség is lesz a kalandjaink során.
Ilyen lesz Jazz kampója, mely leginkább az Assassin's Creed: Revelationsban látott módon működik majd, vagy Optimus Metroplex gépe, mely tulajdonképpen egy város méretű gépezet és pusztító ereje van. A legjobb azonban, hogy immáron több Transformer is összeállhat, hogy egy hatalmas géppé alakuljanak át, aki nem más, mint Bruticus.
A legnagyobb újdonságot azonban Mogorva, azaz Grimlock megjelenése jelenti, aki nem hordoz magával semmilyen lőfegyvert (karddal és pajzzsal van felszerelve), cserébe viszont a tüzet okádó T-Rex alakját tudja felvenni. Ez az alak azonban nem választható tetszőlegesen. Ahhoz, hogy Dinobotok lehessünk először fel kell tölteni az úgynevezett düh-mérőt, majd utána adhatunk az ellenfeleknek.
Bár Cybertron teljesen le lett pusztítva, ennek ellenére akadnak majd helyek, ahol különböző felszereléseket vásárolhatunk valamint fejleszthetjük az adott fegyvereinket is. Ráadásul a bolygó immáron nem lesz teljesen lapos és nem borít be mindent a fém. Lesznek ugyanis természetes helyek is, így hegyeket kell majd megmásznunk és harcolhatunk erdőkben is.
A War for Cybertron legnagyobb hibája a rettentő kevés lőszer volt, amin ezúttal változtatnak. Ezúttal lesz elég utánpótlásunk és nem kell a történet felét az alap fegyverünkkel letudni vagy közelharci képességeinket latba vetni a tovább jutás érdekében.
Sajnos ezúttal kimarad a ko-op kampány mód is, ami elég nagy érvágást jelenthet a rajongóknak. Cserébe viszont sokkal több lehetőséget kapunk a karakterünk megalkotásánál. Miután választottunk a négy osztályból, megadhatjuk robotunk fejét, törzsét, karjait, lábait és minden egyebet és így elég őrült karaktereket felbukkanása várható a neten.
A Transformers: Fall of Cybertron nagyon ígéretesnek tűnik és remélhetőleg az elődhöz hasonló (most nem a Dark of the Moonról van szó), szórakoztató akciójáték kerül a - most még csak - konzolokba az év végén.
A másik pedig a Transformers, mely szintén kapott egy remek alkotás a War for Cybertron képében, majd egy gyengébbet a Dark of the Moon személyében, de a Fall of Cybertron ismét ígéretesnek tűnik. A fejlesztést ismét a High Moon Studios vezeti, akik évek óta dolgoznak az alkotások és ez a végeredményen meg is fog látszani.
A Fall of Cybertron egyenes folytatása lesz az elődjének, hiszen szinte azon a ponton veszi fel a fonalat, ahol a War for Cybertron letette azt. Az Autobotok vesztettek, a harc véget ért. Megatron és az Álcák hadai átvették az uralmat Cybertron felett. A vesztes Autobotok, élükön Optimus fővezérrel megszervezik, hogy a még életben maradt társaikat elmenekítsék a bolygóról. Ezt azonban az Álcák nem akarják hagyni és elindulnak, hogy az utolsó életben maradt Autobotot is levadásszák és ezzel örökre biztosítsák helyüket a bolygón.
A War for Cybertronban mindkét féllel lehettünk, itt azonban ez a lehetőség már nem adatik meg. A fejlesztők szerint ugyanis ez mindenből kettőt jelent (tréning, történet és végkifejlet) és így kettő, rövidebb sztorit kaptunk egy epikus helyett. Most csak az Autobotokat irányíthatjuk, ám itt több frakció is lesz és folyamatosan változtathatjuk a karaktereket.
Érdekesség, hogy a legtöbb esetben egy Transformer egyetlen alakot vehet fel (Otpimus kamion, Megatron repülő), ám most lesz legalább egy alak, aki több járművé is átalakulhat. Sajnos őt nem irányíthatjuk, hiszen ő az Álcák csapatát erősítő Vortex, aki helikopterré és repülőgéppé is alakulhat. Minden karakter kap majd egy egyedi képességet, melyekre szükség is lesz a kalandjaink során.
Ilyen lesz Jazz kampója, mely leginkább az Assassin's Creed: Revelationsban látott módon működik majd, vagy Optimus Metroplex gépe, mely tulajdonképpen egy város méretű gépezet és pusztító ereje van. A legjobb azonban, hogy immáron több Transformer is összeállhat, hogy egy hatalmas géppé alakuljanak át, aki nem más, mint Bruticus.
A legnagyobb újdonságot azonban Mogorva, azaz Grimlock megjelenése jelenti, aki nem hordoz magával semmilyen lőfegyvert (karddal és pajzzsal van felszerelve), cserébe viszont a tüzet okádó T-Rex alakját tudja felvenni. Ez az alak azonban nem választható tetszőlegesen. Ahhoz, hogy Dinobotok lehessünk először fel kell tölteni az úgynevezett düh-mérőt, majd utána adhatunk az ellenfeleknek.
Bár Cybertron teljesen le lett pusztítva, ennek ellenére akadnak majd helyek, ahol különböző felszereléseket vásárolhatunk valamint fejleszthetjük az adott fegyvereinket is. Ráadásul a bolygó immáron nem lesz teljesen lapos és nem borít be mindent a fém. Lesznek ugyanis természetes helyek is, így hegyeket kell majd megmásznunk és harcolhatunk erdőkben is.
A War for Cybertron legnagyobb hibája a rettentő kevés lőszer volt, amin ezúttal változtatnak. Ezúttal lesz elég utánpótlásunk és nem kell a történet felét az alap fegyverünkkel letudni vagy közelharci képességeinket latba vetni a tovább jutás érdekében.
Sajnos ezúttal kimarad a ko-op kampány mód is, ami elég nagy érvágást jelenthet a rajongóknak. Cserébe viszont sokkal több lehetőséget kapunk a karakterünk megalkotásánál. Miután választottunk a négy osztályból, megadhatjuk robotunk fejét, törzsét, karjait, lábait és minden egyebet és így elég őrült karaktereket felbukkanása várható a neten.
A Transformers: Fall of Cybertron nagyon ígéretesnek tűnik és remélhetőleg az elődhöz hasonló (most nem a Dark of the Moonról van szó), szórakoztató akciójáték kerül a - most még csak - konzolokba az év végén.