Ötvös Tibor
Az első Dead Island információk
Hosszú idő után először tegnap adott életjelet magáról a sokak által már réges régen eltemetett Dead Island, melyet még 2007-ben jelentett be a Call of Juarez sorozatot készítő Techland.
Azóta semmit nem halhattunk a programról, majd tegnap megjelent egy hangulatos trailer, ma pedig rengeteg dologról le is rántotta a leplet a kiadási munkálatokat magára vállaló Deep Silver. Tömören talán úgy lehetne összefoglalni a Dead Islandot, hogy ez egy "belső nézetű zombi gyilkoló akció RPG" lesz.
"Mindenki képzeljen el egy Borderlands játékmenetű, Just Cause 2 szintű szigettel és Left 4 Dead zombikkal megáldott játékot, melyben a Fallout 3-hoz hasonló küldetési rendszer és a Dead Rising 2 fegyverarzenálja található meg. Mindezt a Condemned harcrendszerével" - állítják a fejlesztők a nyilatkozatukban.
És hogy ez hogyan működik majd a játékban? Az első beszámolók szerint nagyon is jól. A történet szerint egy turistát alakítunk, aki a paradicsomi Banoi-szigeten nyaral a csodás környezetben fekvő Royal Palms Resort Hotelben. Itt rögtön kicsit meg is állunk, hiszen a fejlesztők elmondása szerint négy karakter közül választhatunk majd, akik mind más és más képességekkel rendelkeznek.
Érdekel a játék?
(Összesen 625 szavazat)
Megérkezésünk estéjén el is megyünk egy nagyot bulizni, melyből magunkhoz térve azt tapasztaljuk, hogy mindent elleptek a zombik. Az élőhalottak már szinte mindenkit megöltek, de páran még életben vannak rajtunk kívül és velük összefogva kell elmenekülni a pokoli nyaralásból. A játékosok teljes szabadságot kapnak, a sziget minden egyes centiméterét bejárhatják, felfedezhetik.
Arra nem kaptunk magyarázatot, hogy a négy főszereplő karakter miért immunis a zombik harapásaira (tehát nem változunk át, ahogy az a többi szereplővel történik), de az biztos, hogy aki lőfegyverekkel akarja irtani az élőhalottakat, az csalódni fog. A fejlesztők elmondása szerint ugyanis a sziget nem egy katonai támaszpont, így csak azzal tudunk harcolni, amit találunk. Így - a Condemnedhez és Dead Rising 2-höz hasonlóan - csövekkel, baltákkal, napernyőkkel és hasonló "halálos eszközökkel" csaphatunk szét a zombik között.
Minden egyes fegyverhasználattal javulnak a képességeink, így amely tárgyat a legtöbbet használjuk, azzal leszünk a leghatásosabbak. Sajnos ezek a fegyverek elhasználódnak, így folyamatosan pótolnunk kell majd ezeket. Ráadásul nem csak egyféle zombi támad ránk. Alapból a lassan közeledő élőhalottak keserítik majd meg életünket, de később felbukkannak gyors és különböző extra képességekkel bíró rémek is.
A Dead Islandban lehetőségünk lesz 4-fős ko-opra is, ráadásul mindenki lehet mindegyik karakterrel, így az is előfordulhat, hogy mind a négyen ugyanazzal a személlyel harcolnak - csak más színű lesz a ruhájuk. Lesznek még mellékküldetések is, melyek újabb kihívásokat tartogatnak a játékosoknak.
A Dead Island az idei év meglepetése lehet és reméljük, hogy a fejlesztők képesek lesznek felnőni a feladathoz.
Azóta semmit nem halhattunk a programról, majd tegnap megjelent egy hangulatos trailer, ma pedig rengeteg dologról le is rántotta a leplet a kiadási munkálatokat magára vállaló Deep Silver. Tömören talán úgy lehetne összefoglalni a Dead Islandot, hogy ez egy "belső nézetű zombi gyilkoló akció RPG" lesz.
"Mindenki képzeljen el egy Borderlands játékmenetű, Just Cause 2 szintű szigettel és Left 4 Dead zombikkal megáldott játékot, melyben a Fallout 3-hoz hasonló küldetési rendszer és a Dead Rising 2 fegyverarzenálja található meg. Mindezt a Condemned harcrendszerével" - állítják a fejlesztők a nyilatkozatukban.
És hogy ez hogyan működik majd a játékban? Az első beszámolók szerint nagyon is jól. A történet szerint egy turistát alakítunk, aki a paradicsomi Banoi-szigeten nyaral a csodás környezetben fekvő Royal Palms Resort Hotelben. Itt rögtön kicsit meg is állunk, hiszen a fejlesztők elmondása szerint négy karakter közül választhatunk majd, akik mind más és más képességekkel rendelkeznek.
(Összesen 625 szavazat)
-
Igen
89 % (555 szavazat) -
Nem
9 % (59 szavazat)
Arra nem kaptunk magyarázatot, hogy a négy főszereplő karakter miért immunis a zombik harapásaira (tehát nem változunk át, ahogy az a többi szereplővel történik), de az biztos, hogy aki lőfegyverekkel akarja irtani az élőhalottakat, az csalódni fog. A fejlesztők elmondása szerint ugyanis a sziget nem egy katonai támaszpont, így csak azzal tudunk harcolni, amit találunk. Így - a Condemnedhez és Dead Rising 2-höz hasonlóan - csövekkel, baltákkal, napernyőkkel és hasonló "halálos eszközökkel" csaphatunk szét a zombik között.
Minden egyes fegyverhasználattal javulnak a képességeink, így amely tárgyat a legtöbbet használjuk, azzal leszünk a leghatásosabbak. Sajnos ezek a fegyverek elhasználódnak, így folyamatosan pótolnunk kell majd ezeket. Ráadásul nem csak egyféle zombi támad ránk. Alapból a lassan közeledő élőhalottak keserítik majd meg életünket, de később felbukkannak gyors és különböző extra képességekkel bíró rémek is.
A Dead Islandban lehetőségünk lesz 4-fős ko-opra is, ráadásul mindenki lehet mindegyik karakterrel, így az is előfordulhat, hogy mind a négyen ugyanazzal a személlyel harcolnak - csak más színű lesz a ruhájuk. Lesznek még mellékküldetések is, melyek újabb kihívásokat tartogatnak a játékosoknak.
A Dead Island az idei év meglepetése lehet és reméljük, hogy a fejlesztők képesek lesznek felnőni a feladathoz.