Ötvös Tibor
A Dead Rising 2 lesz minden idők legjobb sandbox játéka?
A sandbox stílusú program olyan játék, ahol a fő sztori vonal mellett számos mellékküldetés is rendelkezésünkre áll és ráadásul a világ, amelyben játszunk szinte teljesen nyitott. Így akár órákat is eltölthetünk úgy az alkotással, hogy történetben egy percet nem haladtunk előre.
Ilyen a Red Dead Redemption vagy a GTA sorozat. A Capcom 2006-ban, szinte az X360 megjelenésével egy időben jelentette meg az addigi legnyugatibb stílusú játékát, mely a Dead Rising címet viselte. A zombiktól hemzsegő program kirobbanó sikert aratott, mind a kritikusok mind a játékosok imádták és ezért nem volt meglepő, hogy bejelentették a folytatást.
Ám a Dead Rising 2-ben egy teljesen új hőssel és történettel találkozunk, így aki nem játszott az X360 exkluzív első résszel annak sem kell aggódnia. A hétvégén megjelentek az első előzetesek a játékról, melyek felvetik a kérdést, hogy a Dead Rising 2 lesz minden idők legjobb és legvéresebb sandbox játéka?
A második rész főhőse Chuck Greene, az egykori motocross bajnok, aki jelenleg a Las Vegas utódjául szolgáló Fortune Cityben él és a helyi Terror Is Reality showban (itt beengednek egy arénába 4 motorost láncfűrészekkel és az győz, aki több zombit gyilkol le) versenyez. Egyetlen rokona a kislánya, Katey, akit még évekkel ezelőtt Chuck felesége harapott meg, ám a Zombrex nevezetű gyógyszernek köszönhetően az átalakulás már elkerülhető.
Az egyik verseny azonban katasztrófába torkollik. A zombikat valaki szabadon ereszti és azok ellepik az egész várost. Chuck és Katey sikeresen elmenekülnek egy biztonságos helyre, ahol kereken 72 órát kell kibírniuk, mire megjön a segítség. Közben egy felvételnek köszönhetően hősünkre kenik a merényletet, aki ezért elindul, hogy tisztázza a nevét.
És tulajdonképpen ez a játék célja. A biztonságos menedékből előbújva kell a fő küldetéseket teljesítenünk, melynek célja, hogy bebizonyítsuk ártatlanságunkat, túlélőket és Zombrexet keressünk Katey számára. Lányunknak minden nap este 7 és 8 között kell beadni a szert, amit természetesen vagy meg kell vásárolnunk kerek 25 ezer dollárért (4500 dollárral indulunk) vagy fel kell kutatnunk a patikákat és onnan beszerezni.
A Dead Rising 2 ismét bebizonyítja, hogy mennyire nyitottá lehet tenni egy világot, ha azt a fejlesztők is akarják. A játékban - szó szerint - ezrével tódulnak felénk a zombik, akiket minden, a kezünkbe kerülő eszközzel, tárgyal megölhetünk. Persze vannak dolgok, melyek önmagukban nem halálosak (lásd vödör vagy a vizipisztoly), de itt lép a képbe a "fejlesztés".
Szinte minden fegyvert átalakíthatunk és így egy, az eredetinél jóval halálosabb gyilkoló eszközt kapunk. A bemutatott verzióban szöges baseball ütőt készíthettünk és egy fúrókkal megspékelt vödröt, melyet az ellenfél fejre húzva azonnali "halált" okozhattunk. De később egészen egyedi eszközöket is gyárthatunk (például benzinnel töltött vízi pisztolyt vagy aggregátorral felszerelt gereblyét, mely hatalmasat ráz), melyekkel több PP pontot kaphatunk.
A PP pontok a játék valutáját jelentik. Minden sikeres gyilkosságért, küldetésért vagy bármi extra tettünkért Presztízs Pontot kapunk, szóval érdemes minden kipróbálni. Pont jár például az olyan apróságokért is, mint például ha Katey számára viszünk egy játékot vagy megmentünk egy embert.
Szívesen olvasnál több Előzetest?
(Összesen 249 szavazat)
A Dead Rising 2 nem szűkölködik a poénokban sem. Nem csak a különböző fegyverek okoznak majd kellemes pillanatokat vagy az a jelenet, mikor Chuck felpattan a rózsaszín háromkerekű gyerek bicajra és elteker a zombik között, hanem a sztoriban is akadnak megmosolyogtató jelenetek. A kritikusoknak tartott bemutatón Chuck eljutott egy koncertre, ahol a banda folyamatosan játszott, mert észre sem vették a fertőzést. Igaz, a színpad előtt már mindenki átváltozott, de ők azt hitték, hogy "csak élvezik a zenét és pogóznak egyet" a fiatalok.
A Dead Rising 2 mindenképpen kiemelkedő alkotás lehet és ha a fejlesztők nem rontanak el semmit, akkor a PC-s társadalom egy rendkívül szórakoztató játékkal lehetnek gazdagabbak, mely végre szakít a "lopj egy autót és juss el vele x-be" sandbox megoldással és mer újítani. A megjelenése után (szeptember 28) mindenképpen visszatérünk rá.
Ilyen a Red Dead Redemption vagy a GTA sorozat. A Capcom 2006-ban, szinte az X360 megjelenésével egy időben jelentette meg az addigi legnyugatibb stílusú játékát, mely a Dead Rising címet viselte. A zombiktól hemzsegő program kirobbanó sikert aratott, mind a kritikusok mind a játékosok imádták és ezért nem volt meglepő, hogy bejelentették a folytatást.
Ám a Dead Rising 2-ben egy teljesen új hőssel és történettel találkozunk, így aki nem játszott az X360 exkluzív első résszel annak sem kell aggódnia. A hétvégén megjelentek az első előzetesek a játékról, melyek felvetik a kérdést, hogy a Dead Rising 2 lesz minden idők legjobb és legvéresebb sandbox játéka?
A második rész főhőse Chuck Greene, az egykori motocross bajnok, aki jelenleg a Las Vegas utódjául szolgáló Fortune Cityben él és a helyi Terror Is Reality showban (itt beengednek egy arénába 4 motorost láncfűrészekkel és az győz, aki több zombit gyilkol le) versenyez. Egyetlen rokona a kislánya, Katey, akit még évekkel ezelőtt Chuck felesége harapott meg, ám a Zombrex nevezetű gyógyszernek köszönhetően az átalakulás már elkerülhető.
Az egyik verseny azonban katasztrófába torkollik. A zombikat valaki szabadon ereszti és azok ellepik az egész várost. Chuck és Katey sikeresen elmenekülnek egy biztonságos helyre, ahol kereken 72 órát kell kibírniuk, mire megjön a segítség. Közben egy felvételnek köszönhetően hősünkre kenik a merényletet, aki ezért elindul, hogy tisztázza a nevét.
És tulajdonképpen ez a játék célja. A biztonságos menedékből előbújva kell a fő küldetéseket teljesítenünk, melynek célja, hogy bebizonyítsuk ártatlanságunkat, túlélőket és Zombrexet keressünk Katey számára. Lányunknak minden nap este 7 és 8 között kell beadni a szert, amit természetesen vagy meg kell vásárolnunk kerek 25 ezer dollárért (4500 dollárral indulunk) vagy fel kell kutatnunk a patikákat és onnan beszerezni.
A Dead Rising 2 ismét bebizonyítja, hogy mennyire nyitottá lehet tenni egy világot, ha azt a fejlesztők is akarják. A játékban - szó szerint - ezrével tódulnak felénk a zombik, akiket minden, a kezünkbe kerülő eszközzel, tárgyal megölhetünk. Persze vannak dolgok, melyek önmagukban nem halálosak (lásd vödör vagy a vizipisztoly), de itt lép a képbe a "fejlesztés".
Szinte minden fegyvert átalakíthatunk és így egy, az eredetinél jóval halálosabb gyilkoló eszközt kapunk. A bemutatott verzióban szöges baseball ütőt készíthettünk és egy fúrókkal megspékelt vödröt, melyet az ellenfél fejre húzva azonnali "halált" okozhattunk. De később egészen egyedi eszközöket is gyárthatunk (például benzinnel töltött vízi pisztolyt vagy aggregátorral felszerelt gereblyét, mely hatalmasat ráz), melyekkel több PP pontot kaphatunk.
A PP pontok a játék valutáját jelentik. Minden sikeres gyilkosságért, küldetésért vagy bármi extra tettünkért Presztízs Pontot kapunk, szóval érdemes minden kipróbálni. Pont jár például az olyan apróságokért is, mint például ha Katey számára viszünk egy játékot vagy megmentünk egy embert.
(Összesen 249 szavazat)
-
Igen
91 % (226 szavazat) -
Nem
5 % (12 szavazat)
A Dead Rising 2 mindenképpen kiemelkedő alkotás lehet és ha a fejlesztők nem rontanak el semmit, akkor a PC-s társadalom egy rendkívül szórakoztató játékkal lehetnek gazdagabbak, mely végre szakít a "lopj egy autót és juss el vele x-be" sandbox megoldással és mer újítani. A megjelenése után (szeptember 28) mindenképpen visszatérünk rá.